Jan1
Well-known member
Ensi viikollahan Kimi ajaa kaksi ensimmäistä päivää ja Massa viimeiset että sitten viimeistään nähdään se tasoeroTämä kannattaa sitten muistaa, ettei koko foorumi repeä täydelliseen riemuun, kun Kimi ajaa testinsä
Ensi viikollahan Kimi ajaa kaksi ensimmäistä päivää ja Massa viimeiset että sitten viimeistään nähdään se tasoeroTämä kannattaa sitten muistaa, ettei koko foorumi repeä täydelliseen riemuun, kun Kimi ajaa testinsä
Jaha, vaastaankin itselleni.Onko KERS:n käytöstä muuten tietoa, onko pelit kestänyt vai onko niitä käytetty ollenkaan, Ferrarilla lähinnä siis.
Ferrarin KERS reistaili - Toyota ylsi edelle
10.02.2009 18:00
Toyota-kuljettaja Timo Glock päihitti yllättäen Ferrarin Felipe Massan ja BMW:n Robert Kubican Bahrainin F1-testien avauksessa tiistaina.
Sakhirin radalla ajettiin tiistaina sumuisissa olosuhteissa. Glockin kärkiaika oli 1.33,501. Toiseksi parasta vauhtia pitänyt Ferrarin Felipe Massa jäi Toyota-kuskista 0,114 sekuntia. Massa teki F60-auton säätötyötä ja ajoi 15 kierroksen mittaisia vetoja. Elektroniikkavian takia Ferrari ei pystynyt käyttämään tiistaina lainkaan jarrutusenergian kierrättämiseen tarkoitettua KERS-laitetta.
Massa jatkaa Ferrarin ratissa keskiviikkona. Torstaina ajovuoron saa Kimi Räikkönen.
Jaahas, ei ole sitten Ferrari tänä vuonna sekuntikaupalla edellä Toyotaa, kuten viime kaudella.:thumbfh:Tässä taitaa olla Bahrainin lopulliset ajat:
1. T. Glock Toyota TF109 1:33.501 82
2. F. Massa Ferrari F60 1:33.656 +0.155
3. R. Kubica BMW Sauber F1.09 1:33.793 +0.292
Tasaiselta näyttää. Viime vuoden testeissä päästiin parhaina päivinä 1.30-1.31-aikoihin. Mutta nyt vasta ensimmäinen päivä.
Kisassa -08 nopein kierros 1.33.193(Kovalainen), aika-ajoissa Q1 1.31.922 (Massa) ja Q3 1.33.096 (Kubica).
Ihmeen hyviä aikoja nyt jo siis.
Mutta ferkku veteli ilman kers ja toyota KERS:sin kanssa ja koht Räkä pääsee rattii niin veikkaan ajaksi 1.32.451Jaahas, ei ole sitten Ferrari tänä vuonna sekuntikaupalla edellä Toyotaa, kuten viime kaudella.:thumbfh:
Ei kai Toyotallakaan kersiä ole. Nehän meinasivat mennä Melbourneen ilman Kerssiä eikä ole tietoa käyttävätkö sitä koko kaudella. Mutta voihan se olla Toyota testas aika-ajo hommia ja Massa vaan testas sliksejä, ei näistä tiedä. Kuitenkin vielä 7 testipäivää Bahrainissa jäljellä.Mutta ferkku veteli ilman kers ja toyota KERS:sin kanssa ja koht Räkä pääsee rattii niin veikkaan ajaksi 1.32.451
Otapa huomioon, että Ferrari veteli loppupäivän kestävyystestiä, kun muut jatkoivat aikojen parantamista. Kuten sanoin, Ferrari on todella kovassa timmissä kaudella 2009, toisin kuin Mclaren.Jaahas, ei ole sitten Ferrari tänä vuonna sekuntikaupalla edellä Toyotaa, kuten viime kaudella.:thumbfh:
Jos Piquet häviää ton verran niin Alonso olis varmaan ollut nopein :wink:1. S. Buemi Toro Rosso Toro Rosso STR3 1:19.660 104
2. S. Vettel Red Bull Racing Red Bull Racing RB5 1:22.177 +2.517 61
3. N. Hülkenberg N. Hülkenberg Williams FW31 1:22.443 +2.783 82
4. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:22.634 +2.974 60
5. N. Piquet Jr. N. Piquet Jr.. Renault R29 1:23.313 +3.653 35
Tai sitten on olemassa 50% todennäköisyys valita oikea vaihtoehto, kun vaihtoehtoja on kaksi. Jos tällaisia veikkauksia tekee jokaisesta tallista, niin todennäköisesti osa niistä on oikein.Vielä ei tietenkään voi vetää valideja johtopäätöksiä, mutta toistaiseksi näyttää siltä, että ulkonäöstä on mahdollista vetää muitakin kuin esteettisiä johtopäätösksiä.
Mittaavat lämpöä, sillä takaripustus lämpenee helposti kuumien pakokaasujen vuoksi.Voisiko joku viisaampi kertoa että mitä nämä siniset jutut ovat? Mitataanko niillä esim takapään ilmavirtauksia?
Arvelisin että juuri lämpötiloja siinä mittaillaan. Eli miten pakokaasujen lämpö vaikuttaa noihin komponentteihin. Voi tietty olla pelkkiä virtausmittauksiakin mutta ryhmittely viittaisi ensimmäiseen...Jos Piquet häviää ton verran niin Alonso olis varmaan ollut nopein :wink:
Voisiko joku viisaampi kertoa että mitä nämä siniset jutut ovat? Mitataanko niillä esim takapään ilmavirtauksia?
Onko pakokaasut polttanut tarraa toiselta puolen? :idea:
ovat laittaneet postimerkkejä. auto on susi ja se lähetetään reklamaationa takasin tehtaalle.Jos Piquet häviää ton verran niin Alonso olis varmaan ollut nopein :wink:
Voisiko joku viisaampi kertoa että mitä nämä siniset jutut ovat? Mitataanko niillä esim takapään ilmavirtauksia?
Ja muistetaan sekin, että pääsääntöisesti voimasuhteet arvioidaan (ainakin yleisesti) edelliskauden perusteella, ja ne poikkeukset sitten tekevät näistä arvioista "asiantuntevia". Ja juuri nämä poikkeukset on niitä rohkeita väitteitä joiden osuus ei ole tosiaan pelkkä 50%, eli aivan kuten mainitsit.Myöntänen, että tässä kyseiseisessä tapauksessa myös toivolla oli turhan suuri osuus arvion laatuun.
Ei se mitään, pääasia että oli hauskaa.. :ahem:azly sanoi:EDIT: oon pahoillani.
Alonso on yleensä ollutkin yli kolme sekuntia Piquetia nopeampi :ahem:Jos Piquet häviää ton verran niin Alonso olis varmaan ollut nopein :wink:
Joo kyllä aika läheltä vie, voi tulla Singaporen kanttarien kanssa ongelmia niille jotka eivät osaa kiertää niitä. Sen lisäksi kaikki ohitus tilanteet ja ekat mutkat niin kyllä on ylimääräisille etulapiolle ens vuonna tarvetta.Eipä tuo etusiipi kaukana kanttarista ole. Nippa nappa ilmaa välissä..