Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Jos öljypaloon (pätee myös bensaan, käsittääkseni jopa rajumpana) laittaa vettä, se räiskyy silmille ja palo leviää. Kyse on samasta jutusta kuin miksi hellalla tapahtuva rasvapalo pitää tukahduttaa sen sijaan, että siihen laitettaisiin vettä.
Kyllä se vedelläkin sammuu, mutta sillon vettä tarvitaan huomattavan paljon, pikku roiskiminen saattaa siis vaan pahentaa tilannetta.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Nyt vähän jäitä hattuun. Toista testiä ajetaan ja nyt on jo varmaa, että mclaren on täysin pudonnut ferrarin vauhdista, just joo. Eiköhän siellä oo taas molemmat tallit taistelemassa mestaruudesta vaikka kuinka mclarenile heikkoa autoa toivotaankin. Kuten aina ennenkin nuissa testeissä nimeomaan testaillaan eri osia ja haetaan säätöjä eikä koiteta ajaa hotläppejä.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Hamiltonillakin on tosiaan ollut käytössä se -08 takasiipi tänään. En ole tarkemmin seurannut kokeiliko -09 siipeä ollenkaan.
Ja kehtasi vielä puhua että auto tuntuu hyvin samanlaiselta kuin 08 auto ja vaikuttaa erittäin nopealta. Ihmekkö tuo kun kyseessä oli 08 auto, käytännössä, leveät siivet ja sliksit ja silti päihitti Red Bullin vain tuhannesosalla.
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Mikä logiikka on ajella noilla vanhoilla siivillä? Minä maalaisjärjelllä ajattelisin, että olisi fiksumpaa ajaa täysin uusien sääntöjen mukaisella autolla testiä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikä logiikka on ajella noilla vanhoilla siivillä? Minä maalaisjärjelllä ajattelisin, että olisi fiksumpaa ajaa täysin uusien sääntöjen mukaisella autolla testiä.
Joko niillä on pahoja ongelmia takapään pidon kanssa tai sitten asia on niinkuin Kovalainen sanoi, eli uusi high-downforce-siipi ei ole vielä valmis. Sikäli kun uuden siiven toteutuvat arvot ovat jo tiedossa, voisi sitä hyvinkin mallintaa käyttämällä saman pidon tuottavaa vanhaa siipeä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikä logiikka on ajella noilla vanhoilla siivillä? Minä maalaisjärjelllä ajattelisin, että olisi fiksumpaa ajaa täysin uusien sääntöjen mukaisella autolla testiä.
Joko niillä on pahoja ongelmia takapään pidon kanssa tai sitten asia on niinkuin Kovalainen sanoi, eli uusi high-downforce-siipi ei ole vielä valmis. Sikäli kun uuden siiven toteutuvat arvot ovat jo tiedossa, voisi sitä hyvinkin mallintaa käyttämällä saman pidon tuottavaa vanhaa siipeä.

Ja kehtasi vielä puhua että auto tuntuu hyvin samanlaiselta kuin 08 auto ja vaikuttaa erittäin nopealta. Ihmekkö tuo kun kyseessä oli 08 auto, käytännössä, leveät siivet ja sliksit ja silti päihitti Red Bullin vain tuhannesosalla.
Tuskin siitä pelkällä vanhalla takasiivellä saadaan "käytännössä 08 autoa".
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ihan surkeaa on tuo McLarenin suorittaminen ollut. Vettel alistaa Kovista useammalla sekunnilla joka ikisessä sessiossa ja se kyvykkäämmäksi haukuttu kuskikin päihittää R'Bullin 0,001 erolla. Nyt kun auto on täysin uusittu edellisvuosista niin näiden herrojen sula kokemattomuus testaajina alkaa paistaa läpi. Varmasti auto oli valmistuessaan kehityskelpoinen pakkaus, mutta märkäkorvat eivät saa siitä mitään irti. Alonso oli äärimmäisen hyvä esimerkki esimerkillisestä testaajasta. Kannattaisikohan Macin tehdä samoin kuin 90-luvun puolivälissä ja palkata vaikka Häkkinen ajamaan testiä? Toisaalta minulla ei ole mitään tietoa Mikan kuntopohjasta ja kauteenkin on aikaa alle 1,5 kuukautta. Red Bullilla David Coulthardin antamasta datasta varmasti hyödytään korvaamattoman paljon.
Niin, Kovishan ei ollut Renaultilla testikuskina kuin kolme vuotta, että taitaa olla ihan uutta hommaa? Luepa ne Heikin kommentit, ei se oo täysillä revitelly missään vaiheessa, testailee ihan muita hommia. Ei noitten kierrosaikojen tuijottelu kerro tässä vaiheessa vielä yhtään mitään.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Barcelonan ensi viikon testijakso peruutettiin

F1-sähkeet 12.2.

McLarenin, Renaultin, Williamsin, Red Bullin ja Toro Rosson talleille ensi viikoksi varattu Barcelonan testijakso on peruttu. Tallit testaavat seuraavan kerran vasta 1-4.maaliskuuta, kun kaikki tallit kerääntyvät ensimmäisen kerran samalle radalle Jereziin.

Ferrari, Toyota ja BMW Sauber käyttävät ensi viikon toisenkin testijaksonsa suunnitellusti Bahrainissa. Näin Eurooppaan jääneille tarjoutuu niitä enemmän ajopäiviä maaliskuulle.

TS/Heikki Kulta
Menettää ne muutkin testipäiviä. Ja ei ne Jerezissä testanneet paljon sen enempää kilometrejä saa maaliskuussa, kun Bahrainissa olevat on nyt menettäneet kaks päivää eikä tämäkään päivä paljon paremmalta näytä. Testit vaan siirtynee kaikilla maaliskuulle.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
1. S. Bourdais Toro Rosso Toro Rosso STR3 1:18.201 24
2. F. Alonso Renault R29 1:20.322 +2.121 18
3. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:21.971 +3.770 7
4. L Hamilton McLaren MP4-24 1:22.329 +4.128 10

ja Alonsolle jo viikon nopein aika 2009-autoista :thumbup:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuo tuli aika yllättäen!?
Eiköhän se ollu tiedossa että kun menee pari testiä surkeella autolla kohtalaisen perseelleen niin on se pakkorako heittää se PR kierros sinne sekaa jotta spekut vähän laantus..

Webber ja Hamilton eivät ajaneet laisinkaan sitä vauhtia mitä aiemmin.

Bobakki mainitsi että porukka vaan jakaa tuomioita liian äkkiä. Sitä se on jos joku sanoo nyt, että Rellu on taas iskussa ja kunnossa..
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Bobakki mainitsi että porukka vaan jakaa tuomioita liian äkkiä. Sitä se on jos joku sanoo nyt, että Rellu on taas iskussa ja kunnossa..
Oliko täällä jo jaettu tuomio että Renault tulee rämpimään onnettomasti? Aika hätäistä touhua.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Eiköhän se ollu tiedossa että kun menee pari testiä surkeella autolla kohtalaisen perseelleen niin on se pakkorako heittää se PR kierros sinne sekaa jotta spekut vähän laantus..
Tuo 1.20:322 tuli yhdeksän kierroksen stintin ekalla kierroksella...

Nyt

1. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:18.201 49 pit
2. F. Alonso Renault R29 1:20.125 +1.924 38 pit
3. L. Hamilton McLaren MP4-24 1:20.263 +2.062 30 pit
4. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:21.971 +3.770 7 pit
5. K. Nakajima Williams FW31 2:39.999 +81.798 10 pit
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Macci ja Rellu intoutuneet revittämään kevyellä autolla.. :thumbup:
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Tuo 1.20:322 tuli yhdeksän kierroksen stintin ekalla kierroksella...

Nyt

1. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:18.201 49 pit
2. F. Alonso Renault R29 1:20.125 +1.924 38 pit
3. L. Hamilton McLaren MP4-24 1:20.263 +2.062 30 pit
4. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:21.971 +3.770 7 pit
5. K. Nakajima Williams FW31 2:39.999 +81.798 10 pit
Onko Rellu heti vauhdissa kun kaksinkertainen mestari on puikoissa ? :D
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Onkos Williamsilla jotain luotettavuus ongelmia kun Nakajima on 80 sekunttia Alonsoa perässä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Oliko täällä jo jaettu tuomio että Renault tulee rämpimään onnettomasti? Aika hätäistä touhua.
Kyllä, niin tässä kuin Renault -topicissa.


PS: Mitä niihin hätäisiin johtopäätöksiin tulee, niin viime vuonna talvitesteissä BMW:tä povattiin huonoksi, kauden alussa oli hyvä, loppukaudesta ei enää niin hyvä. Eli johtopäätökset on hätäisiä lähes aina. Sen takia on ihan sama tehä johtopäätöksiä jo heti.

Tähän mennessä Rellu on ollu paska, mutta nyt näyttävät paremmalta. Eikai se sen kummempaa, samallainhan ne voimasuhteet tuppas muuttumaan viimekaudella kisojen välissäkin. Eli tämän päiväisiä suorituksiakaan ei kannata ylistää, sehän on hätäistä johtopäätöstä sekin..?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös