Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Myös KERS aiheuttaa lisäkulumaa renkaissa?
Takarenkaat ei taida kulua yhtään enempää mikäli KERSiä käyttää kiihdytyksissä niin, ettei auto enää suttaa eikä kyseessä ole nopean mutkan ulostulo. (jolloin kohdistuu suuremmassa nopeudessa suurempi sivuttainen rasite)
 

Miksan

Well-known member
Liittynyt
19.4.2008
Viestit
109
Vähän näkyy huonosti, mutta kai tuossa Ferrarissa on pikkusen suuremmat reiät jäähdytysilman ulostulolle kuin McLarenissa. Vielä ei oo diffuusoriin tehty muutoksia, mutta niiku Costa sanoi, seuraava kunnon päivitys tulee seuraaviin testeihin Jereziin.
Ferrarilla pääsee ilma ulos katteen takaosasta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuossahan tuo tosiaan näkyy selkeesti, eipä hoksannukaan kaivaa aiempia kuvia esiin.. Vielä kun selviäis McLarenin tapa hoitaa homma..
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Bahrainin tulokset 7 ajopäivän jälkeen, ja kierrokset:

1. Kimi - 1:32.102 Ferrari (328)
2. Massa - 1:32.162 Ferrari (332)
3. Heidfeld - 1:32.225 BMW (308)
4. Trulli - 1:32.230 Toyota (417)
5. Glock - 1:32.445 Toyota (292)
6. Klien - 1:32.544 BMW (256)
7. Kubica - 1:33.702 BMW (107)
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kimi ja Felipe ajoivat ilmeisesti samanlaiset ohjelmat tällä viikolla. Kimille kertyi kierroksia vähän vähemmän kun taisi olla enemmän ongelmia, mutta kumpikin oli ensimmäisen päivänsä nopeimmalla kierroksella noin 0,7s hitaampi kuin toisen päivän nopeimmalla. Ilmeisesti talli haluaa kummaltakin kuljettajalta palautteen samoista asioista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vähän näkyy huonosti, mutta kai tuossa Ferrarissa on pikkusen suuremmat reiät jäähdytysilman ulostulolle kuin McLarenissa. Vielä ei oo diffuusoriin tehty muutoksia, mutta niiku Costa sanoi, seuraava kunnon päivitys tulee seuraaviin testeihin Jereziin.
Luulen että Ferrarilta tulee joku tosi aerodynaaminen pakoputkiviritys. Sen vuoksi tuo koko takakate on ja tulee olemaan pakoputkimateriaalista.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Hyvältähän tuo näyttää. Kierroksia kertyy ja nopeus näyttää olevan kohdallaan.
Mielestäni nopeus nimenomaan ei ole. Jos puhutaan Ferrarista, ei ne moottorit siellä yleensä pauku, eivätkä jää Toyoille ja Bemuille jalkoihin. Ei ehkä kannata tuijottaa tota yhtä kärkiaikaa, sellaisia ollaan tehty ennenkin ihan näytöksen ylläpitämiseksi.

Ps. Kiitos formulastara, mun oli ihan pakko lainata sua siggeen. <3
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mielestäni nopeus nimenomaan ei ole. Jos puhutaan Ferrarista, ei ne moottorit siellä yleensä pauku, eivätkä jää Toyoille ja Bemuille jalkoihin. Ei ehkä kannata tuijottaa tota yhtä kärkiaikaa, sellaisia ollaan tehty ennenkin ihan näytöksen ylläpitämiseksi.
Katsotaan kokonaisuutta ja odotellaan päivityksiä. BMW tulee tällä kaudella olemaan oikeasti paha vastustaja eikä Toyotakaan enää heittopussin asemassa ole.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Hyvältähän tuo näyttää. Kierroksia kertyy ja nopeus näyttää olevan kohdallaan.
Eipä noi Bahrainin testit nyt kovin murskaava esitys Ferrarilta vielä ollut. Kierroksia kertyi ja vauhtia löytyi ihan Hyvin Bemmiltä ja Tojoltakin, joista jälkimmäisen ei pitäisi kamppailla ihan samoista sijoituksista maranellolaisten kanssa.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
BMW tulee tällä kaudella olemaan oikeasti paha vastustaja
Samaa mieltä, viime kausi oli jo Bemarilta todella hyvä ja pallisijoituksia kertyi ja yksi voittokin, hyvän tuurin ansiosta.

Toki säännöt ovat taas muuttuneet paljon eikä sitä tiedä, että kuka yllättää vauhdilla sitten avauskisoissa.

Mutta kaikki puhuvat, että Bemarilla KERS toimisi parhaiten ja jos tilanne pysyy samana kauden avaukseen saakka niin Bemari voi olla jopa auto numero 1.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Samaa mieltä, viime kausi oli jo Bemarilta todella hyvä ja pallisijoituksia kertyi ja yksi voittokin, hyvän tuurin ansiosta.
Mun mielestä bemari ei ollut viime kaudella suorituskyvyllisesti yhtään parempi kuin 2007. 2007 molemmat autot olivat aina heti McLarenin ja Ferrarin takana, joskus jopa seassa. 2008 kuljettajien suorituskyvyt vaihtelivat enemmän kisasta kisaan, mikä ehkä loi enemmän näytönpaikkoja heikommilla autoilla ajaville. Muutenkin randomfaktoria oli enemmän kaudessa 2008.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä bemari ei ollut viime kaudella suorituskyvyllisesti yhtään parempi kuin 2007. 2007 molemmat autot olivat aina heti McLarenin ja Ferrarin takana, joskus jopa seassa. 2008 kuljettajien suorituskyvyt vaihtelivat enemmän kisasta kisaan, mikä ehkä loi enemmän näytönpaikkoja heikommilla autoilla ajaville. Muutenkin randomfaktoria oli enemmän kaudessa 2008.
Mielestäni BMW oli 2007-kautta paremmassa iskussa varsinkin ensimmäisen puoliskon kaudesta. Tämä näkyi selvästi myös tuloksissa, sillä BMW pystyi erityisesti Kubican voimin haastamaan kahden kärkitallin autoja, ollen välillä jopa samassa vauhdissa kuin Ferrari ja McLaren. Olihan BMW kuitenkin kokonaisuutena aavistuksen nopeudessa jäljessä, mutta se ero oli kaudella 2007 suurempi. Kubica ajoi säännöllisesti neljän parhaan joukkoon ja podiumille sekä oli välillä jopa aika-ajossa kolmen kärjessä. Näihin tuloksiin kaudella 2007 ei pystynyt paremmin pärjännyt Heidfeld.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mielestäni BMW oli 2007-kautta paremmassa iskussa varsinkin ensimmäisen puoliskon kaudesta. Tämä näkyi selvästi myös tuloksissa, sillä BMW pystyi erityisesti Kubican voimin haastamaan kahden kärkitallin autoja, ollen välillä jopa samassa vauhdissa kuin Ferrari ja McLaren. Olihan BMW kuitenkin kokonaisuutena aavistuksen nopeudessa jäljessä, mutta se ero oli kaudella 2007 suurempi. Kubica ajoi säännöllisesti neljän parhaan joukkoon ja podiumille sekä oli välillä jopa aika-ajossa kolmen kärjessä. Näihin tuloksiin kaudella 2007 ei pystynyt paremmin pärjännyt Heidfeld.
Kubica veti kieltämättä usein hyvin mallikkaasti aika-ajossa. Vaan kyllähän Heidfeld silloin 2007 pärjäsi alkukaudesta vauhdillisesti ihan hyvin - ohitti mm. Alonson! 2008 Heidfeld kyllä rämpi taaempana kuin Kubica 2007. Pitäydyn randomfaktorikannassani. Ehkäpä Alonson korvaaminen Heikillä, Kimin notkahdus kauden puolessa välissä, Hamiltonin törttöilyt, turva-autoepisodit yms saivat BMW:n näyttämään vahvemmalta kuin olivatkaan.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Samaa mieltä, viime kausi oli jo Bemarilta todella hyvä ja pallisijoituksia kertyi ja yksi voittokin, hyvän tuurin ansiosta.

Toki säännöt ovat taas muuttuneet paljon eikä sitä tiedä, että kuka yllättää vauhdilla sitten avauskisoissa.

Mutta kaikki puhuvat, että Bemarilla KERS toimisi parhaiten ja jos tilanne pysyy samana kauden avaukseen saakka niin Bemari voi olla jopa auto numero 1.
Mitä BMWn Kerssistä tiedetään?

Se että toivat virallisesti ensimmäisen härvelillä varustetun F1 auton testeihin. Seurauksena kohtalaisen vaarallinen sähköisku mekaanikolle ja laitteen veto pois testeistä. (muilla myös ongelmia samaan aikaan)

Vastustivat ainoana tallina Kersin hylkäämistä sarjasta. Tähän voi olla lähinnä kaksi syytä. 1.Tietävät että heille on tulossa erinomainen laite? 2. Sopii heidän tulevaisuuden autojen markkinointiin joten vastustat laitteen hylkäämistä kustannuksista välittämättä?

En löydä montaa arviota että heidän järjestelmänsä toimisi parhaiten? Harvinaisen vähän puhuvat asiasta? Muut tallit kyllä raportoivat jatkuvasti. Fia on kyllä tukenut asiassa tallia....
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Minusta se, mitä tallit kertovat omista KERSeistään ei ole niin tärkeää tietoa kuin esim testeistä saadut tiedot. Molempien lähteiden luotettavuus on kyseenalainen. Itseäni ei liikuttas pätkääkään, vaikka McLaren sanoisi että heidän KERS toimii!. Jos sen sanoo joku oikiasti järkevä toimittaja testien perusteella, niin sekin olisi luotettavampi tieto. Mutta edelleen kysymysmerkki.

Eli kenenkään KERSistä me ei tiedetä mitään, tallit kun puhuu bullshittiä..
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferrari esitellyt uuden pakoputken, entistä laittomampi. :)
Hyvä huomio, siis tuo erilainen putki.

Hakisivatko nytten parasta putken pään geometriaa ja pituutta? Varmasti toki penkissä ja laskemalla osaavat putken pituuden myös tarkistaa. Mutta aina se ajossa voi vähän muuttua...ehkä..

Eli siis nyt kokeilevat ja sitten laittavat katteet päälle.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Tuskinpa Toyota on noin paljoa petrannut viime kaudesta mitä Pahrainin testisession perusteella voisi äkkiseltään päätellä. Kyse on suuremmalla todennäköisyydellä siitä, että Ferrarin taso on laskenut viime kaudesta, joten kaikenmaailman Jojotat ja bemarit alkavat hengittää jo italialaisten niskaan. Joka tapauksessa uusi Ferrari näyttäisi sopivan ainakin Massalle kuin nakutettu. Brassin testit menivät pahasti mönkään jatkuvien teknisten vikojen takia, mutta tästä hajanaisuudesta huolimatta silti pystyi ajamaan käytännössä yhtä kovan kierrosajan kuin Räikkönen. Pitkät vedot äyttäisi olevan Ferrarilla kunnossa, ainakin jos Turun Sanomiin on uskominen. Tuttu virsi. 93% varmuudella aika-ajot on taas se heikko lenkki.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tuskinpa Toyota on noin paljoa petrannut viime kaudesta mitä Pahrainin testisession perusteella voisi äkkiseltään päätellä. Kyse on suuremmalla todennäköisyydellä siitä, että Ferrarin taso on laskenut viime kaudesta, joten kaikenmaailman Jojotat ja bemarit alkavat hengittää jo italialaisten niskaan. Joka tapauksessa uusi Ferrari näyttäisi sopivan ainakin Massalle kuin nakutettu. Brassin testit menivät pahasti mönkään jatkuvien teknisten vikojen takia, mutta tästä hajanaisuudesta huolimatta silti pystyi ajamaan käytännössä yhtä kovan kierrosajan kuin Räikkönen. Pitkät vedot äyttäisi olevan Ferrarilla kunnossa, ainakin jos Turun Sanomiin on uskominen. Tuttu virsi. 93% varmuudella aika-ajot on taas se heikko lenkki.
Tää on kyllä aika outoa tekstiä..

Millä ihmeen perusteella Ferrari sopii Massalle kuin nakutettu? Ei varmaan ongelmat paljoa korreloi kierrosaikaan jos ajellaan noin 100 kierrosta..

Ja tuosta Toyotan petraamisesta. Eikai sitä voi verrata viimekauteen, että eihän nyt niin paljoa voi petrata, tallin tasoon sitä kaiketi voi verrata jonkun verran. Tosin olen jonkun verran samaa mieltä siitä, että Ferrari ei välttämättä ole niin hyvässä iskussa kuin vuosi sitten, mutta olen kyllä yhtä paljon myös sitä mieltä että BMW ja Toyota ovat myös suhteessa viimekauteen petranneet.

Aika-ajot voi olla heikko lenkki, paha sanoa, niitä ku ei oo taidettu vielä vejellä..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös