Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Aikaa ei ole enää paljoa. Jos rajana on (muistaakseni) 15 tkm. niin kyllä McLaren on kaukana. Eli ei taida keretä parissa jaksossa ajaa yli 10 tkm kun ongelmillekin pitää varata tilaa, kuten sateelle tms..

Eli ei tuo mun mielestä kovin fiksua ole, varsinkin kun se data kerätään vanhalla siivellä.

Onhan se selvää että ongelmia on kun Massa ajanu lähes saman verran kilometrejä kuin Mclaren. Ja McLaren on ajanut lähes kaikki kilsat vanhalla siivellä.
Samaa tässä mietiskelin. Ei tuossa vanhalla siivellä testaamisessa ole mitään järkeä - vertaus vanhaan on tässä vaiheessa aivan turhaa, uusi pitää saada toimimaan ja sitä ei saada toimimaan kuin testaamalla. Toki jos ongelmat on niin suuria, että takapään aeroon pitää tehdä paljon suurempia muutoksia, jotka ei korjaannu pelkällä takasiivellä, niin silloin tämä vähäisempi testaaminen ja vanhalla siivellä on perusteltua, jotta saadaan testattua KERSiä ja muita komponentteja. Tällöin jää kilometrejä myöhemmälle testaamiselle, mutta meneekö koko alkukausi tuhertaessa? Voihan olla että Laren pelaa kovaa pokeria ja piilottelee uusia innovatiivisia ratkaisuitaan, mutta vähän epäilen. Tuohon ei kellään ole näinä aikoina varaa, joten jotain suurempaa ongelmaa siellä on. Tästä kertoo jo monet oikeat asiantuntijatkin. Huono homma.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
AMus:in analyysi testeistä:

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel1/f1-kraefteverhaeltnis-ferrari-red-bull-und-toyota-in-fruehform-1014679.html

Ferrari: Paras pitkillä vedoilla. Auto on hellä renkaille, niin kuin edeltäjänsäkin. Pitkissä vedoissa ajat tasaisia alusta loppuun.

Mclaren: Ongelmia sekä yhdellä kierroksella että pitkissä vedoissa. Perusongelma on auton takapää joka ei tuota tarpeeksi downforcea. Uusi takasiipi ei ole toiminut toiveiden mukaan. Jarrujen kuumenemisongelma (tulipalo Lewiksen autossa) johtui takapään aero-ongelmista. Ilmavirrat eivät ole käyttäytyneet rataoloissa niin kuin simulaatioissa. Barcelonaan tulee kuitenkin uusia osia. Kers toimii ihan hyvin.

Renault: On arvoitus. Alonso välillä hyvä, välillä ajat tippuvat kauas muista. Barcelonaan paljon uusia osia.
Todennäköisesti Rellulla on paketti erittäin hyvällä mallilla, mutta välillä kokeillaan riskilläkin uusia asioita jotka ei sitten kuitenkaan toimi, mikä selittää sen, että ajat välillä tippuvat rajustikin. Pääosin Renault vaikuttaa erittäin vahvalta. Tuo Ferrari-analyysi taasen kuulostaa täsmälleen samalta kuin edellisillä kausilla. Eli auto on kuulemma hellä renkailla mikä takaa tasaisuuden pitkillä vedoilla, mutta vastapainoksi ongelmia tullee jälleen olemaan viileällä ja varsinkin märällä kelillä. Suurella todennäköisyydellä varsinkin Räikköstä vaivaa samat ongelmat kuin kahdella edellisellä kaudella. Lähinnä siis aika-ajoissa.

Mitä McLareniin tulee, niin ite en usko, että ongelmat on niin isoja miltä ulkopuolisille saattaisi vaikuttaa. Varmasti Australiaan mennessä vauhti on ainakin lähes kärjen tasoa, ja kuten todettua, Larenilla kyllä hallitaan autonkehittämisen jalo taito. Oletankin, että viimeistään kesään mennessä talli on jo täysillä mukana mestaruustaistossa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Todennäköisesti Rellulla on paketti erittäin hyvällä mallilla, mutta välillä kokeillaan riskilläkin uusia asioita jotka ei sitten kuitenkaan toimi, mikä selittää sen, että ajat välillä tippuvat rajustikin. Pääosin Renault vaikuttaa erittäin vahvalta. Tuo Ferrari-analyysi taasen kuulostaa täsmälleen samalta kuin edellisillä kausilla. Eli auto on kuulemma hellä renkailla mikä takaa tasaisuuden pitkillä vedoilla, mutta vastapainoksi ongelmia tullee jälleen olemaan viileällä ja varsinkin märällä kelillä. Suurella todennäköisyydellä varsinkin Räikköstä vaivaa samat ongelmat kuin kahdella edellisellä kaudella. Lähinnä siis aika-ajoissa.

Mitä McLareniin tulee, niin ite en usko, että ongelmat on niin isoja miltä ulkopuolisille saattaisi vaikuttaa. Varmasti Australiaan mennessä vauhti on ainakin lähes kärjen tasoa, ja kuten todettua, Larenilla kyllä hallitaan autonkehittämisen jalo taito. Oletankin, että viimeistään kesään mennessä talli on jo täysillä mukana mestaruustaistossa.
Ei toi Renaultin pitkienvetojen vauhti vakuuta. Lyhyissä nopea mutta muuten?

http://www.profacil.net/F1/Tests/Tests0403ALO.html
http://www.profacil.net/F1/Tests/Tests0403RAI.html
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Mitä McLareniin tulee, niin ite en usko, että ongelmat on niin isoja miltä ulkopuolisille saattaisi vaikuttaa. Varmasti Australiaan mennessä vauhti on ainakin lähes kärjen tasoa, ja kuten todettua, Larenilla kyllä hallitaan autonkehittämisen jalo taito. Oletankin, että viimeistään kesään mennessä talli on jo täysillä mukana mestaruustaistossa.
Ei paljon auta kesällä, jos Kimi ja Massa ovat sen reilut 25-30p edellä. Jos auto on sekä hidas, että epäluotettava, kuten on testeissä ollut.

Itse toivon salaa, että Ferrarilla olisi täysin ylivoimainen auto. Nähtäisiin kunnon kisailua Massan ja Kimin välillä eikä siinä olisi mitään Helppoheikkejä seassa. Tosin ei Heikku(i) pahemmin viimekaudellakaan siinä välissä ollut. Lewikselle tekee ihan hyvää kisailla sielä top 8 sijojen ulkopuolella. Muutamaa konerikkoa ja ratin hajoamista odotellessa.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Todennäköisesti Rellulla on paketti erittäin hyvällä mallilla, mutta välillä kokeillaan riskilläkin uusia asioita jotka ei sitten kuitenkaan toimi, mikä selittää sen, että ajat välillä tippuvat rajustikin.
Tämä voi pitää paikkansakin. Tekstissä sanottiin, että Renu on aloittanut kehityksensä muita aikaisemmin. Testaamistahan tämä tosiaan on.

Tuo Ferrari-analyysi taasen kuulostaa täsmälleen samalta kuin edellisillä kausilla. Eli auto on kuulemma hellä renkailla mikä takaa tasaisuuden pitkillä vedoilla.
Mutta tänä vuonna takarenkaiden kulumisongelma on kaikilla talleilla suurempi kuin ennen, joten ehkä siitä nyt on hyötyä.

Suurella todennäköisyydellä varsinkin Räikköstä vaivaa samat ongelmat kuin kahdella edellisellä kaudella. Lähinnä siis aika-ajoissa.
Eikö Bs ollut nyt kehittänyt myös paremmin lämpiävää rengasta aika-ajoon?
Ja tuo kylmyys ja sateisuus; eikö Jerezissä juuri ollut kylmää ja sateista?

Mitä McLareniin tulee, niin ite en usko, että ongelmat on niin isoja miltä ulkopuolisille saattaisi vaikuttaa. Varmasti Australiaan mennessä vauhti on ainakin lähes kärjen tasoa, ja kuten todettua, Larenilla kyllä hallitaan autonkehittämisen jalo taito. Oletankin, että viimeistään kesään mennessä talli on jo täysillä mukana mestaruustaistossa.
Voi olla. Spekulaatiotahan tämä on sekä toimittajilla että meillä. Toki tänä vuonna toisten tavoittaminen pitkin kautta on vaikeaa testikiellon takia. Ironista kyllä, Ron Dennis sanoi uuden auton julkistamistilaisuudessa, että jos olet jäljessä muita alkukaudesta, olet jäljessä koko loppukauden!
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Todennäköisesti Rellulla on paketti erittäin hyvällä mallilla, mutta välillä kokeillaan riskilläkin uusia asioita jotka ei sitten kuitenkaan toimi, mikä selittää sen, että ajat välillä tippuvat rajustikin. Pääosin Renault vaikuttaa erittäin vahvalta. Tuo Ferrari-analyysi taasen kuulostaa täsmälleen samalta kuin edellisillä kausilla. Eli auto on kuulemma hellä renkailla mikä takaa tasaisuuden pitkillä vedoilla, mutta vastapainoksi ongelmia tullee jälleen olemaan viileällä ja varsinkin märällä kelillä. Suurella todennäköisyydellä varsinkin Räikköstä vaivaa samat ongelmat kuin kahdella edellisellä kaudella. Lähinnä siis aika-ajoissa.

Mitä McLareniin tulee, niin ite en usko, että ongelmat on niin isoja miltä ulkopuolisille saattaisi vaikuttaa. Varmasti Australiaan mennessä vauhti on ainakin lähes kärjen tasoa, ja kuten todettua, Larenilla kyllä hallitaan autonkehittämisen jalo taito. Oletankin, että viimeistään kesään mennessä talli on jo täysillä mukana mestaruustaistossa.
HAHA.

Mistähän johtuu, että kun luin tekstin niin arvasin kuka sen on kirjoittanut? Ehkä paistaa liian selkeästi läpi tuo "Ferrari-viha" profeetalta. Ei sillä silleen väliä, niiku muutkin, niin myös meikä kommentoi muutamaa kohtaa tuossa tekstissä.

Renault, ei oikiasti usko erkkikään tuohon sun tekstiin. Eri mieltä tuppaa olemaan asiantuntijat, kellot ja monet muut. Kuten Talakem mainitsi, pitkissä hidas, lyhyissä jees..

Monella tallilla on ongelmia takarenkaiden liiallisen kulumisen takia. Ferrarilla sitä liiallista kulumista ei ole, joka tarkoittaa sopusuhtaista rasitusta. Sitä vain sanotaan (muihin talleihin verrattuna) renkaille helläksi autoksi. Ja sitä se on, ja sitä sen pitääkin olla. Totta ihmeessä Toyotat ym. renkaita kuluttavat autot ovat nopeita sateella, kuivan kisoja kuitenkin suurin osa on.

Ja niinkun Stedos mainitsi, ei auta tulla vauhdin puolesta mukaan kesällä kuten McLarenista mainitsit. Mestaruustaistelussa jos aikovat olla kesällä, siinä pitäs olla alusta saakka. Ja koska nuin kirjoitit, epäilet itsekin McLarenilla olevan ongelmia. Asiantuntijat, kellot ym puhuu sen puolesta, että ongelmia todella on, ja isoja. Voihan ne korjaantua, mutta kiire on.
 
Viimeksi muokattu:

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
No jaa, voihan se olla niinkin, että Rellu ei ole yhtä vahva miltä vaikuttaa. Itelläni on kuitenkin aika kova luotto Alfonsoon sekä vauhdin että positiivisten kommenttiensa puolesta. Omien sanojensa mukaan kun ovat nyt Ferrarin vauhdissa ja Alfonson analyysit testeistä on kuitenkin yleensä olleet ihan hyvin suuntaa antavia.

McLarenilla tosiaan tuntuu olevan pientä onkelman poikasta, mutten kuitenkaan usko niiden olevan ihan niin isoja mitä arvellaan. Ei välttämättä tarvitse olla ihan kärjessä taistellakseen vielä kauden aikana mestaruudesta, hyvänä esimerkkinä lienee vaikkapa Ferrari kaudella 2006. McLarenille on tuon analyysin mukaan myös tulossa paljon uusia osia Barcelonaan (kuten Renault'llekin).

Itse toivon salaa, että Ferrarilla olisi täysin ylivoimainen auto. Nähtäisiin kunnon kisailua Massan ja Kimin välillä eikä siinä olisi mitään Helppoheikkejä seassa. Lewikselle tekee ihan hyvää kisailla sielä top 8 sijojen ulkopuolella. Muutamaa konerikkoa ja ratin hajoamista odotellessa.
Minä en todellakaan toivo. Se kun käytännössä tarkoittaisi Massalle helppoa marssia mestaruuteen. Nimittäin Massa on täysin ylivoimainen aika-ajoissa, joten ellei ohittaminen merkittävästi helpotu, niin itse kisoissa tuskin nähtäisiin Ferrari-kuskien välillä sen kummempaa kilpailua kuin edellisilläkään kausilla. Pitää myös ottaa huomioon se, että sen kummemmin kisasuorituksia kuin vaikeita keliolosuhteitakaan ei enää voida pitää Massan heikkoina lenkkeinä.

Hamiltonille saattaisi tosiaan tehdä ihan hyvää välillä oppia vähän nöyryyttä heikommalla autolla. Mutta onhan tälläkin kaverilla ollut vastoinkäymisiä: kauden 2007 päätös varmasti oli mitä parhain oppimistilaisuus.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No jaa, voihan se olla niinkin, että Rellu ei ole yhtä vahva miltä vaikuttaa. Itelläni on kuitenkin aika kova luotto Alfonsoon sekä vauhdin että positiivisten kommenttiensa puolesta. Omien sanojensa mukaan kun ovat nyt Ferrarin vauhdissa ja Alfonson analyysit testeistä on kuitenkin yleensä olleet ihan hyvin suuntaa antavia.
Alonso sano että olivat testeissä Ferrarin vauhdissa, ja lisäs, että jos Ferrarilla olikin 10-20 litraa enempi bensaa nii ovatkin puoli sekkaa jälessä. Eli aika paljon se Alonsokin tietää..?

Hamiltonille saattaisi tosiaan tehdä ihan hyvää välillä oppia vähän nöyryyttä heikommalla autolla. Mutta onhan tälläkin kaverilla ollut vastoinkäymisiä: kauden 2007 päätös varmasti oli mitä parhain oppimistilaisuus.
2007 kauden päätös ei opettanut nöyryyttä, sitä oppii vain ottamalla jatkuvasti turpaan jostain muusta kuin omasta syystä.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Nimittäin Massa on täysin ylivoimainen aika-ajoissa, joten ellei ohittaminen merkittävästi helpotu, niin itse kisoissa tuskin nähtäisiin Ferrari-kuskien välillä sen kummempaa kilpailua kuin edellisilläkään kausilla.
Massa menee Kimiä ennen varikolle ja Kimi latoo ne pari nopeaa kierrosta siihen ja ottaa kärkipaikan. ;) Eikös niin käynyt toissavuonna muutamaan otteeseen. :rolleyes:

Kimi ei kuitenkaan ymmärrä tälläkään kaudella ajaa niitä aika-ajoja hiukan kevyemmällä bensamäärällä. :D
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mediaprofeetalle: Alonso, vaikka loistava kuljettaja onkin, ei yksin kyllä saa Renaultia lentämään siihen malliin, että taistelu voitoista olisi varsinaisesti mahdollista. Yksittäiset kisat ovat eri asia kuin koko mestaruus kamppailu. Jos auto on hankala, niin virheitä tulee helpommin myös tuplamestarille.

Sen uskon, että Renault tulee, vaikka karmean näköinen onkin, sekoittamaan jossain vaiheessa pakkaa. Alonso voi hyvinkin muutamat voitot ottaa mutta tähän asti nähdyn perusteella ei voida olettaa, että Renu olisi edes Alonson taidoilla taistelemassa mestaruudesta, niin epätasaista on meno. Elleivät sitten jostain syystä piilottele jotain, jota suuresti epäilen.

Mitä tulee tuohon Ferrari tilanteeseen, niin samallehan tuo kuulostaa kuin viime vuonnakin. Hellä renkaille ja sitä rataa. Se että nyt on ongelmia takapään kanssa auttaa sinänsä Kimiä mutta vain niissä pitkissä vedoissa.

Kimin ongelma viime vuonna, kuten kaikki varmasti tietää, johtui nimenomaan eturenkaiden lämpimäksi saamisessa. Voisi olettaa, että nykyisillä siivillä ja aerolla etupään saisi lämpimäksi helpommin? Tosin voihan se olla, että balanssi on lähes sama kuin viime vuonna ja ainut mahdollinen auttava tekijä Kimin yhdenkierroksen ongelmaan on slicksit.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Massa menee Kimiä ennen varikolle ja Kimi latoo ne pari nopeaa kierrosta siihen ja ottaa kärkipaikan. ;) Kimi ei kuitenkaan ymmärrä tälläkään kaudella ajaa niitä aika-ajoja hiukan kevyemmällä bensamäärällä. :D

Eikös niin käynyt toissavuonna muutamaan otteeseen. :rolleyes:
Eihän Kimi halua ajaa painavalla autolla vaan Massalle annetaan parempi taktiikka?
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Minä en todellakaan toivo. Se kun käytännössä tarkoittaisi Massalle helppoa marssia mestaruuteen. Nimittäin Massa on täysin ylivoimainen aika-ajoissa, joten ellei ohittaminen merkittävästi helpotu, niin itse kisoissa tuskin nähtäisiin Ferrari-kuskien välillä sen kummempaa kilpailua kuin edellisilläkään kausilla.
Minulla on sen verran suuri luotto Kimiin, että jos vain toisesta lähtöruudusta pääsee isommalla kuormalla Massan perässä roikkumaan, niin voitto tulee. :ahem:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Alonso sano että olivat testeissä Ferrarin vauhdissa, ja lisäs, että jos Ferrarilla olikin 10-20 litraa enempi bensaa nii ovatkin puoli sekkaa jälessä. Eli aika paljon se Alonsokin tietää..?
Mark Webber postasi Räkän, Alonson ja Hamiltonin testivedot kyseiseltä päivältä, kun Alonso oli nopein ja Räikönen toinen. Alonsolla oli nopeimmalla vedollaan viiden nopean kierroksen stintti, kun taas Räikkösellä 12 nopean kierroksen stintti. Jos bensamäärät ovat samoja kuin vetojen pituudet, niin Ferrarin pitäisi olla jonkin verran Renaultia edellä ;)
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mark Webber postasi Räkän, Alonson ja Hamiltonin testivedot kyseiseltä päivältä, kun Alonso oli nopein ja Räikönen toinen. Alonsolla oli nopeimmalla vedollaan viiden nopean kierroksen stintti, kun taas Räikkösellä 12 nopean kierroksen stintti. Jos bensamäärät ovat samoja kuin vetojen pituudet, niin Ferrarin pitäisi olla jonkin verran Renaultia edellä ;)
Pitää paikkaansa, mutta tuossa on juuri se sama kysymysmerkki mikä Alonsollakin on, eli oliko bensaa sen verran kuin kierroksia ajettiin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eihän Kimi halua ajaa painavalla autolla vaan Massalle annetaan parempi taktiikka?
Huomaa se hymiö tekstin perässä, eli ei ollut vakavasti heitetty asia.

Jos taas tosikkoja ollaan, niin asia menee enempikin niin, että kumpi on nopeampi Q2:ssa saa valita taktiikan. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta luultavasti tämäkin on lähempänä totuutta kuin sinun juttu. (tai molemmat yhtä lähellä totuutta, kun massa oli jatkuvast Q2 nopeampi, hänelle annettiin parempi taktiikka kuten mainitset)
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Pitää paikkaansa, mutta tuossa on juuri se sama kysymysmerkki mikä Alonsollakin on, eli oliko bensaa sen verran kuin kierroksia ajettiin.
No nopeasti laskettuna ainakin räikkösellä oli pakko olla vähintään stintin verran bensaa tankissa.:thumbup: Alonso saattoi fuskata ja kärrätä extraa.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Eihän Kimi halua ajaa painavalla autolla vaan Massalle annetaan parempi taktiikka?
Miksi Massalle annettaisiin parempi taktiikka? Mielestäni, jos vauhtia riittää aika-ajoissa ja on luottamusta omiin kykyihin niin kannattaisi ehdottomasti aina ottaa se kierros tai pari enemmän bensaa, kuin kaverit. Painavemmalla autolla, kun pääsee paalulle voiton mahdollisuudet ovat erittäin hyvät. Ja, jos jää kakkosruutuun niin sitten niiden parin kierroksen aikana painaa ohi. Ja näihän Kimi on muutaman kerran tehnytkin. Ongelma oli viimekaudella siinä, että Kimillä ei autosta ja omista kyvyistä johtuen ollut riittävää draivia aika-ajoissa, jotta tälläiseen tilanteesseen päästäisiin. Kevyemällä ei olisi järkeä lähteä, kuin muut jos koska se kierros tai 2 on kuitenkin vain 3,5l - 7l enemmän painoa autossa. Ja jos jäät kevyemmällä autolla vaikka nelosruutuun mahdollisuudet ovat sitten siinä.

Sekavaa tekstiä pahoittelen, mutta enköhän ala itsekin parantamaan kaman laatua mitä suollan tänne kauden edetessä. Kirjoitustauko on tehnyt todellakin tehtävänsä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
HAHA.
Ja niinkun Stedos mainitsi, ei auta tulla vauhdin puolesta mukaan kesällä kuten McLarenista mainitsit. Mestaruustaistelussa jos aikovat olla kesällä, siinä pitäs olla alusta saakka. Ja koska nuin kirjoitit, epäilet itsekin McLarenilla olevan ongelmia. Asiantuntijat, kellot ym puhuu sen puolesta, että ongelmia todella on, ja isoja. Voihan ne korjaantua, mutta kiire on.
Todella. Ja komppaan, ongelmien täytyy olla isoja. Testirajoitukset edellyttää, että auton on oltava hyvässä tikissä heti kauden alusta lähtien ja jopa itse Ron on niin sanonut. Ja miksi Laren ei testaa nyt? Tai testaa toki mutta huipputalleja huomattavasti vähemmän ja vanhoilla osilla. Mihin kilometrejä säästetään? Tietetään siis jo nyt että jotain meni munille ja pahasti, ja nyt ei kannata testata kuin "pakolliset" koska uutta osaa on tulossa suunnittelupöydältä ja tehtaalta ja niitä pitää päästä testaamaan myöhemmin. Ei tässä ole kovin kauaa aikaa kauden alkuun, joten kova luotto täytyy olla että uudet osat toimii.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Ja miksi Laren ei testaa nyt? Tai testaa toki mutta huipputalleja huomattavasti vähemmän ja vanhoilla osilla. Mihin kilometrejä säästetään? Tietetään siis jo nyt että jotain meni munille ja pahasti, ja nyt ei kannata testata kuin "pakolliset" koska uutta osaa on tulossa suunnittelupöydältä ja tehtaalta ja niitä pitää päästä testaamaan myöhemmin. Ei tässä ole kovin kauaa aikaa kauden alkuun, joten kova luotto täytyy olla että uudet osat toimii.
Menihän niillä tuossa muutama puolikas päivä teknisiä ongelmia selvitellessä ja korjatessa. Onhan niitä toki mennyt muillakin (Bemarilla varmaan vähiten tämän vuoden puolella?) mutta silti.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Täytyy vielä lisätä, että myös Ferrarille on tulossa vielä isoja aeropäivityksiä Barcelonaan mikäli Atlaksen tietolähteitä on uskominen. Kun tuossa AMusin jutussa puhuttin vain Mäkin ja Renaultin osista.

Ja tosiaan tuo renkaiden lämpeneminen hitaasti viileässä tuli vielä edelleen Jerezissäkin esiin. Mark Hughes mainitsi siitä linkkaamassani artikkelissa ja samaa sanoo James Allen blogissaan. Se verotti vähän Ferrarin nopeutta. Tosin he eivät siis ilmeisesti kokeilleet aika-ajovetoja. Allen sanoo, että Ferrari keskittyy (ainakin) tähän asiaan ensi viikolla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös