Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No onhan se nyt selvä, että alkukaudesta perää pitää Force India sekä Honda(vaikka toivoisinkin Hondalle ja Buttonille jo menestystä, ja vaikka auto on mukavan muotoinen).

Mutta koitetaan nyt saada sille muutama sponsori ensin. :alppu:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Tuskin Brawn olisi lähtenyt omaa nimeään nolaamaan autolla joka on yhtä huono kun Hondan edelliskausien viritykset.
Ei se nimi siinä heikkene vaikkei ekana vuonna palkintoja irtoaisiakaan, harvalla uudella tallilla on mahdollisuuksia asettaa kauheita tavoitteita ekalle/ekoille kausille
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No onhan se nyt selvä, että alkukaudesta perää pitää Force India sekä Honda(vaikka toivoisinkin Hondalle ja Buttonille jo menestystä, ja vaikka auto on mukavan muotoinen).
Nimenomaan alkukaudesta se ei ole selvää. Isommat voivat painiskella ongelmien kanssa vielä. Pienet yleensä pelaavat enemmän varman päälle ratkaisujensa kanssa. Kauden edetessä resurssien vähyys kyllä väistämättä näkyy tuloksissa.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Nimenomaan alkukaudesta se ei ole selvää. Isommat voivat painiskella ongelmien kanssa vielä. Pienet yleensä pelaavat enemmän varman päälle ratkaisujensa kanssa. Kauden edetessä resurssien vähyys kyllä väistämättä näkyy tuloksissa.
Uskoisin myös testaamisen vähyyden näkyvän alkukaudesta BrawnGP:n ongelmana. Sen lisäksi - vaikka uudet säännöt onkin - Hondan otteet lähiaikoina eivät ole vakuuttaneet. Nyt on tosiaan vielä rahaongelma kehissä joten ei nyt hirmu hyvältä näytä. Mutta ainahan se on mahdollista, että olisivat saaneet pakasta nopean auton, kun sitä on kaiketi kauimmin suunniteltu, tosin ei välttämättä "eniten". Paragonissa kun esmes supertietokoneet suunnittelee kolme autoa siinä, kun Honda/BrawnGP on saanut taka-akselin hylsyn valmiiksi. :wink:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Aika hyvältä näyttää Brawnin osalta :thumbup: no okei, luultavasti peeärrää, mutta mistäpä sitä tietää jos, öhh, ensimmäisissä testeissä varmistuisi jo voittaja-autoksi ;) toivotaan.

Hondan 07 autolla nyt ei päässyt kärkeen vaikka olisi vetänyt höyryllä kaikki testit...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Uskoisin myös testaamisen vähyyden näkyvän alkukaudesta BrawnGP:n ongelmana. Sen lisäksi - vaikka uudet säännöt onkin - Hondan otteet lähiaikoina eivät ole vakuuttaneet. Nyt on tosiaan vielä rahaongelma kehissä joten ei nyt hirmu hyvältä näytä.
BrawnGP:n tapauksessa ongelmia toki löytyy eikä nuo asiat voi olla jollain tavalla vaikuttamatta esityksiin. Mutten usko tahdin kauden aikana olennaisesti paranevankaan kuin korkeintaan luotettavuuden suhteen. Tuskin Brawn kärkeä myöhemminkään saavuttaa. Sikäli ne saumat on alkukaudesta, jos on.

Force Indialla tilanne on tietenkin täysin toinen ja testien perusteella näyttää jopa aika mahdolliselta, ettei se olekaan kahden viimeisen tallin joukossa ensimmäisissä kisoissa.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Nimenomaan alkukaudesta se ei ole selvää. Isommat voivat painiskella ongelmien kanssa vielä. Pienet yleensä pelaavat enemmän varman päälle ratkaisujensa kanssa. Kauden edetessä resurssien vähyys kyllä väistämättä näkyy tuloksissa.
Itse olen kyllä ollut huomaavinani viime vuosina tämän tilanteen kääntyneen päälaelleen (-Williams 2006).
Esimerkiksi Toro Rosso, Renault ja Spyker/Force Indian vauhti sujteessa kärkeen on ollut parempaa loppukaudesta. No taitaa olla aika lailla tapauskohtaista.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No ihan näpäkkiä kierrosaikoja kuitenkin entiseltä dumbo-korva tallilta. Liekkö saatu tuulitunnelin kalibroinnit kohilleen? Ilmeisesti ainakin Mersun tarvikkeet on saatu hyvin istumaan kärryyn?

Ellei tule mitään älyttömiä luotettavuusongelmia tms, niin voihan se olla, että auto on piirustuksista lähtien ollut sen verran hyvä, ettei tarvitse siellä jono hännillä körötellä.

Eri asia on tietty pysyä sit muiden kyydissä jatkossa.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Mielenkiintoista. Mitähän ne touhuu tuolla Mäkillä. Aikoja eivät yritäkään ajaa joten kait homma on hallussa?

Miten yleensä onnistuu ajaa 57 kierrosta noin hitaasti?
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Spyker/Force Indian vauhti sujteessa kärkeen on ollut parempaa loppukaudesta
Ei muuten ole totta Force Indian kohdalla. Tallin johdonkin mukaan aina viime kauden puoleenväliin asti kehitys oli huimaa ja muita talleja saatiin kiinni vaikka kuinka paljon, kun taas loppukaudesta romahdettiin. Ja kyllähän sen näkikin.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Ei muuten ole totta Force Indian kohdalla. Tallin johdonkin mukaan aina viime kauden puoleenväliin asti kehitys oli huimaa ja muita talleja saatiin kiinni vaikka kuinka paljon, kun taas loppukaudesta romahdettiin. Ja kyllähän sen näkikin.
No ajattelin Sutilin suorituksia loppukaudesta 2007.

Jokainen kausi on erilainen, kyllä sen sitten taas näkee.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Mielenkiintoista. Mitähän ne touhuu tuolla Mäkillä. Aikoja eivät yritäkään ajaa joten kait homma on hallussa?

Miten yleensä onnistuu ajaa 57 kierrosta noin hitaasti?
Viime viikolla Jereziin tuotua etusiipeä eivät ole käyttäneet, palasivat siinäkin miltei alkuperäiseen malliin.

Valehteleeko silmät vai onko Mäkin ilmanottoaukot kasvaneet peräpään jäähdytysongelmien vuoksi?
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Eivät ainakaan vedä Ferrari, BMW ja mäkki aika-ajovetoja tänään, toisin kuin James Allen viime viikolla epäili. Ovat tällä hetkellä 3 viimeistä tallia tuloksissa, mutta ehtiihän niitäkin kokeilla. Tosin onhan se vähän turhaa yrittää ajaa kevyillä kun ei sitä "höyrynopeutta" tarvitse kuin Q2:ssa ja paalupaikka kun ratkaistaan edelleenkiin kisabensoilla.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
J. Huntilta hyvä huomio. Macillä ollaan näköjään palattu lähes alun esittelyautoon. Tosin avattu noita ilmanottoaukkoja mun mielestä jopa selkästi suuremmiksi.

Ilmeisesti kokeillut ideat eivät ole toimineet tai sitten tämä rata on vaan sen verran erilainen, että tarvitaan erilainen jäähdytys ja siivet?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Tuossa Jereziin tuotu siipi jota ei siis nyt olla enään käytetty:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös