Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Muista Renaultin kokeiluista mainittakoon uudet peilit.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Eivät ainakaan vedä Ferrari, BMW ja mäkki aika-ajovetoja tänään, toisin kuin James Allen viime viikolla epäili. Ovat tällä hetkellä 3 viimeistä tallia tuloksissa, mutta ehtiihän niitäkin kokeilla. Tosin onhan se vähän turhaa yrittää ajaa kevyillä kun ei sitä "höyrynopeutta" tarvitse kuin Q2:ssa ja paalupaikka kun ratkaistaan edelleenkiin kisabensoilla.
Joo, mun mielestä tuo f1today sanoi, että keskittyvät kisasimulaatioon ja ajavat raskaalla autolla.

Brownin poppoolta vaikuttava alku. Tiedän, tiedän..kevyellä varmaan ajettu, mutta silti!:thumbup:
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Kuinka monta testiä tässä nyt sitten ehtii enään olla ennen Australiaa? Tietysti toivoisi BRawn GP:lle mahdollisimman paljon testiaikaa ennen kisaa.

Toisaalta onpa se STR vähän samassa tilanteessa uuden auton kanssa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onko McLaren suurentanut ilmanottoaukkojaan? Selittäis vähän miksi pystyvät nyt käyttämään uutta takasiipeä, ei laitteet ylikuumene.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Onko McLaren suurentanut ilmanottoaukkojaan? Selittäis vähän miksi pystyvät nyt käyttämään uutta takasiipeä, ei laitteet ylikuumene.
Onhan ne aiemminkin välillä ajaneet uudella takasiivellä. Itse epäilen kyseen olevan takarenkaiden lämmöstä. Voip olla toisinkin.

Nuista aiemmista kuvista vähän näyttäs, ettei nuo jäähytysaukot taida olla tuon kokoiset ensimmäistä kertaa..

Tämäkin vain mutua..

EDIT: Niikun nähdään, McLarenilla sliksit kun Ferrari ajelee välinkelinrenkailla. (eli kärsii ajaa vanhalla siivellä kun on kosteaa ja ei haittaa vaikka takarenkaat lämpiäisikin?)
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Onko McLaren suurentanut ilmanottoaukkojaan? Selittäis vähän miksi pystyvät nyt käyttämään uutta takasiipeä, ei laitteet ylikuumene.
Mites nää liittyy toisiinsa? Takajarrujen jäähdytykseen voikin liittyä, mutta ponttoonien sisään menevään ilmaan en usko takasiiven vielä vaikuttavan...

Mutta mun silmään näyttäis, että olisivat suurentaneet. Vertailukuvia en oo kyllä etsiny. Mutta tossa yllä olevista näyttäs, että Ferrarilla on jo pienemmän aukot kuin Mäkillä. Toki eri muotoset, joten vertailu ei ihan yks yhteen mee..

Oisko niin, että kun eivät olekaan saaneet sitä downforce määrää uudella takasiivellä mitä odottivat, ja edelleen siis toivovat saavansa, niin ajavat vanhalla takasiivellä testatakseen muuta autoo siinä kuosissa kuin mihin sen yrittävät saada.
Jos näin, tai sinne päin, niin riskillä mennään...

Itse en oikein nää muuta oikeeta ideaa vanhalla siivellä ajeluun muuta kuin, että se tosiaan antaa paremmin sen mitä haluavat ja koittavat uutta siipeä suunnitella samaan pystyväksi....tms.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Kyllä on mäkillä paljon massiivisemmat ponttoonit, kuin Ferrarilla. Ei ole meno muutenkaan kovin vakuuttavaa. Tuntuisi jotenkin siltä, kuin autoa ei olisi onnistuttu kehittämään juurikaan kauden ensimmäisistä testeistä. Jotain vaikeuksia selvästi.:thumbup:
 

pacer1

Active member
Liittynyt
9.3.2009
Viestit
31
En oikeen puremmatta niele tota väitettä, että Massa olisi aivan suvereeni aika-ajo kunkku myös tänä vuonna. Autot ovat kuitenki niin erilaisia ja varsinki ne paljon puhutut renkaat (sliksit) tuovat oman mausteensa mukaan. Mielestäni ei voida viime vuotta suoraa peilata tähän vuoteen. Massa kyllä kieltämättä teki säväytyksen viimevuonna mut vahva epäilys että tänä vuonna ennen pitkää soittelee toista viulua räikkösen taistellessa mm:stä jos icemanin siitä edes tarvitsee taistella:ahem:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Räikkösen aamupäivän ohjelma. Kisasimulaatio alkoi sitten varmaan vasta iltapäivällä.

For the team from Maranello Kimi Raikkonen sits behind the F60's wheel. The Finnish driver started working on the car's development, in particular looking for the perfect setup. Just 25 laps before the lunch break, due to several stops, because the team had to carry out checks to the car's underbody. The laptimes aren't very expressive, because the F60 was out for just one lap on the regular tyres. Kimi, with 1:22.869, was only faster than the slowest man on the track, almost two seconds slower than Jenson Button (1:21.140) with the new car, sporting the name of the Scuderia's former technical director.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimi kärkeen. Heikki peränpitäjä.

1º 4 Kimi Raikkonen Ferrari 00:01'21''032 60
.2º 16 Jenson Button Brawn GP 00:01'21''140 00:00'00''108 67
.3º 11 Jarno Trulli Toyota 00:01'21''565 00:00'00''533 87
.4º 8 Nelson Piquet Jr Renault 00:01'22''008 00:00'00''976 35
.5º 6 Nick Heidfeld BMW-Sauber 00:01'22''393 00:00'01''361 21
.6º 20 Adrian Sutil Force India 00:01'22''452 00:00'01''420 47
.7º 14 Sebastien Bourdais Toro Rosso 00:01'22''660 00:00'01''628 50
.8º 10 Mark Webber Red Bull 00:01'22''679 00:00'01''647 49
.9º 9 Kazuki Nakajima Williams 00:01'22''813 00:00'01''781 54
.10º 2 Heikki Kovalainen McLaren 00:01'23''600 00:00'02''568 57
 

pacer1

Active member
Liittynyt
9.3.2009
Viestit
31
Hyvältä vaikuttaa Kimin meno:thumbup:. Jokohan siel on jo ihan kuivakeli?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Ai että kun tuo Ferrari näyttää nopealta. Nokan muotoilussa on menty juuri oikeaan suuntaan. Ei enää mitään perinteistä sikari-Ferraria, muttei McLarenmaista delfiiniäkään. :ahem:

Eikös McLarenilta lupailtu sitä toimivaa tämän kauden säännöt täyttävää takasiipeä tälle viikolle? Vai oliko puhe vain "uusista osista"? Tuo siipi näyttää vielä aika leveältä. :doubtful:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ei tuo nyt niin älyttömän hehkeä aika-ajo-veto ollut
Aika-ajo veto? Eikös se vielä aja kisasimulaatiota..
edit: Kävi varikolla ja ajoi viiden kierroksen stintillä tuon ajan.

Ja Mäkin nykyinen siipi on laillinen.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös