Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kiinnitäkääpä huomio noihin Mclarenin eturipustuksiin, on siinä kerrakseen tukivarsia ja muuta sälää paljon verrattuna esim. Ferrariin
Tästä olikin keskustelua McLarenin toikissa. Eli Larenilla on yksi tukivarsi erissä paikassa kuin Ferrarissa. Eli Ferrarilla on etummaisen yläpuolisen tukivarren yhteydessä ohjausvarsi, McLarenilla se (ohjausvarsi) on 5 cm alempana.

EDIT: Ghost_Glove kerkesikin jo.
 
Viimeksi muokattu:

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Edestä mäkkikään enää niin sotkuselta näytä.

Ferrarilla näyttäs olevan muuten selkeesti eniten vaakatasossa kolmiotukivarret. Eli siis alimmat kiinnityspisteet. Onko tästä mitään johtopäätöstä vedettävissä?
Eikö noi mäkin eritasossa olevat tukivarret vaikuta aerodynamiikkaan jo pirusti?

Renulla on kans edestäpäin tukivarsissa tosi siisti "paketti" vaikka muuten nokka onkin karsee...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eikö noi mäkin eritasossa olevat tukivarret vaikuta aerodynamiikkaan jo pirusti?

Renulla on kans edestäpäin tukivarsissa tosi siisti "paketti" vaikka muuten nokka onkin karsee...
Kaikilla muilla talleilla (paitsi Laren) tukivarret ovat kuten Ferrarilla. On varmaan totta, että Larenin tukivarret vaikuttaa ehkä negatiivisesti aeroon, ainakin ne vaikuttaa. Kääntöpuolena voi kuitenkin olla jokin muu hyöty, josta minä (me) ei tiedetä.
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Tuosta Mclarenin tilanteesta, vaikka veikkailinkin auton vajoavan keskikastiin kun sen näin, on silti aika uskomatonta, ettei autoon tunnuta löytävän minkäänlaista vauhtia. Onko tässä todellakin epäonnistuttu tyyliin 2004 alkukausi? :eek!:
Onko McLaren ollut sitten missään vaiheessa talven testeissä kärjen vauhdissa?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Käsittääkseni kyse on siipien säädöistä, eli ei varmaan näkyvää muutosta ole.
OK. Kauheen vähän on taas Ferrarista kuvia. Onko ne kehittäny jonku häivetekniikan vai miks tuntuu välillä olevan pirun vähän kuvia Ferrarista. Ostavat isolla rahalla kuvaajilta kaikki omat kuvat pois? :)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Saa nähdä milloin Laren rakentaa nuiden eturenkaitten kapselien päälle lokasuojaimen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuossa kun katsoo noita erimallisia etusiippiä, ne näyttävät enempi suunnittelijan mielukuvituksen tuotteilta kuin miltään pitkällisen optimointiprosessin tuloksilta. Kokeilevat miljoonia erilaista ratkaisua, joista muutama päätyy radalle. Eikö voisi suunnitella yhden joka on paras?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Siivet tänään. Eroja en jaksanut alkaa etsimään, onko niitä?

 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kaikilla muilla talleilla (paitsi Laren) tukivarret ovat kuten Ferrarilla. On varmaan totta, että Larenin tukivarret vaikuttaa ehkä negatiivisesti aeroon, ainakin ne vaikuttaa. Kääntöpuolena voi kuitenkin olla jokin muu hyöty, josta minä (me) ei tiedetä.
Mm. Autosport väitti, että syy siirtoon McLarenilla oli nimenomaan parempi virtausten hallinta.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Onko McLaren ollut sitten missään vaiheessa talven testeissä kärjen vauhdissa?
Sillo kun Ferrari oli Bahrainissa niin Lewis oli vanhan STR:n jälkeen toinen Jerezissä. Muuta kertaa en muista... :)
Veikkaanpa ettei McLarenilla olla juuri edes kokeiltu ajaa nopeita kierroksia lyhyillä stinteillä, vaan keskitytty lähinnä kisapituuksiin ja luotettavuuden parantamiseen.
 
Viimeksi muokattu:

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Sillo kun Ferrari oli Bahrainissa niin Lewis oli vanhan STR:n jälkeen toinen Jerezissä. Muuta kertaa en muista... :)
Tässähän uskaltaisi jo kohta alkaa ennustamaan McLarenia suurimmaksi epäonnistujaksi tällä kaudella.Vaan puhuttiinhan Bemaristakin samaan sävyyn viime vuonna testien perusteella.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Jotenkin tosta rellusta tulee aina mieleen 240 volvo.


Kyllä tuo McLarenin homma ho menee ihmettelyn puolelle. Voiko vauhtiaan paremmin enää piilotella?
Jotenkin mulla tulee näistä jättikuvien postaajista mieleen... Pienentäkää ne kuvat nyt sellaiseen kokoon että sivua ei tarvi säätää leveyssuunnassa yhden kuvan takia.

:thumbdown

Kiitos ja anteeks.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Rellu on vähän kaunistellut keulaansa maalailemalla alapuolen palikoita mustiksiksi.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Haugilla selitys McLarenin testivaisuudelle
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/833215

se harjoittelee jo :D
Heh heh, paina paina Haug.

McLarenin F1-tallin moottorintoimittajan Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug kertoo syyn sille, mikseivät hopeanuolet olleet tuloslistan kärkipäässä Australian GP:ssä.

- Aina kun radan olosuhteet olisivat mahdollistaneet nopean kierrosajan tekemisen, seisoi meidän automme varikolla, Haug harmitteli saksalaisen Auto, motor und sport -lehden nettisivuilla.
Tätä se tulee olemaan. Hidas ja epäluotettava. :p
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Rellu on vähän kaunistellut keulaansa maalailemalla alapuolen palikoita mustiksiksi.
Oli jo Jerezissä tehty tämä, kenen lie toiveesta. :eek:

Stintti aikoja:

Kimi:
10:42 Pista
1.25:576
1.25:540
1.25:015
1.24:854
1.30:712
1.24:640 Box

12:20 Pista
1.23:678
1.24:508
1.23:382
1.23:369
1.28:512
1.22:869 Box

14:10 Pista
1.24:142
1.24:099
1.23:609 Box

14:27 Pista
1.22.959
1.22:646
1.22:701
1.22:409
1.22:472 Box

15:00 Pista
1.23:531
1.22:516
1.22:738
1.29:816 Box

15:25 Pista
1.23:277
1.25:791
1.22:197
1.21:980
1.21:864
1,21:905
1.21:898 Box

15:50 Pista
1.21:801
1.21:567
1.21:565 Box

16:08 Pista
1.21:032
1.21:497
1.22:154
1.21:463
1.26.255
1.21:182 Box

16:43 Pista
1.21:851 Box

16:50 Pista
1.21:004
1.20:908
1.21:218
1.21:705
1.21:339
1.21:364 Box


Heikki:
10:55 Pista
1.25:700
1.26:475
1.26:217
1.26:768
1.26:377
1.26:264 Box

12:00
1.28:672 Box

12:07 Pista
1.24:465
1.24:517
1.24:529
1.24:289
1.24:378
1.24:691
1.24:521
1.25:112
1.24:856
1.24:618
1.28.512
1.24:650
1.24:537 Box

15:25 Pista
1.24:289
1.24:852
1.24:669
1.24:041
1.23:852 Box

15:55 Pista
1.25:779
1.23:683
1.23:600
1.23:693
1.23:674
1.23:790 Box

16:20 Pista
1.23:805
1.23:524
1.23:221
1.23:390
1.23:883
1.24:441 Box

16:43 Pista
1.23:565
1.22:948 Box


Ferrari tasaisen nopea, McLaren tasaisen hidas. Harmi etten löytänyt Brawnin stinttejä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jensonin mukaan vaihdelaatikossa pientä vikaa, muttei sen suurempaa:

"It has been a good first day in the BGP 001 with our new team, Brawn GP. I'd like to start by thanking everyone at the team for all the hard work that has contributed to getting us here today. We have enjoyed a positive opening day of running at our first test and achieved a total of 82 laps, which we are all very pleased with. We did experience a problem with the gearbox late in the day but we knew we might face some reliability issues in view of our lack of testing. Fortunately, it's a minor problem that is easily addressed. It's early days yet but generally it has been a positive start to our pre-season preparations."



edit: Eikös Rubensin pitäisi ajaa vasta keskiviikkona (näin luin jostain täältä)? F1SA kuitenkin väittää että olisi vuorossa huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös