Calvin
Well-known member
- Liittynyt
- 5.12.2002
- Viestit
- 3560
Itse näen tässä sekä hyvän että huonon puolen:
Huonoa: kuski A voittaa 9 kisaa ja muissa kisoissa (8) keskeyttää omiin virheisiinsä, kuski B voittaa 8 kisaa ja on 9 kertaa toinen; kuski A voittaa mestaruuden vaikka on käytännössä selvästi huonompi kuljettaja.
Hyvää: mestaruutta ei voi enää voittaa pelkän auton luotettavuuden turvin. Jännä nähdä alkavatko tallit nyt panostaa vauhtiin enemmän kuin luotettavuuteen (joskaan ei voi voittaa jollei auto tule maaliin! joten tuskin tulee suurta muutosta) ja kuskit ottamaan isompia riskejä.
Huonoa: kuski A voittaa 9 kisaa ja muissa kisoissa (8) keskeyttää omiin virheisiinsä, kuski B voittaa 8 kisaa ja on 9 kertaa toinen; kuski A voittaa mestaruuden vaikka on käytännössä selvästi huonompi kuljettaja.
Hyvää: mestaruutta ei voi enää voittaa pelkän auton luotettavuuden turvin. Jännä nähdä alkavatko tallit nyt panostaa vauhtiin enemmän kuin luotettavuuteen (joskaan ei voi voittaa jollei auto tule maaliin! joten tuskin tulee suurta muutosta) ja kuskit ottamaan isompia riskejä.
Ai jaa, kyllähän Lyii päästettiin jopa vähemmillä rangaistuksilla (taas kerran) kuin mitä olisi pitänyt ja siten tilannetta tasoitettiin hänen hyväkseen, kuten tehtiin viime vuonnakin. Lyii on F1:n kaupallisten intressien mestari. Kaikkein suurin tasoitushan tapahtui viime vuonna kun McLaren selvisi sakoilla, ilman urheilullista rangaistusta. Toiseksi suurin tasoitus tapahtui tänä vuonna kun saivat ajaa autolla joka oli suunniteltu varastetun tiedon turvin.Minusta nuo mitalit ovat loppujenlopuksi mielenkiintoinen idea, enkä niin paljoa nauttinut Brasilian kisasta koska pistetilannetta oli keinotekoisesti tasoitettu Massan hyväksi pariin kertaan, eli MM-taisto ei ollut minulle aitoa.
Viimeksi muokattu: