Jippo
www.jippo.fi
- Liittynyt
- 18.2.2004
- Viestit
- 609
Kuinka paljon vähemmän pitäisi olla että saavuttaisi todellisen mestarin arvon?Ja mitä Mäkiseen tulee niin minusta todellisen mestarin tulee olla vähemmän ylimielinen.
Kuinka paljon vähemmän pitäisi olla että saavuttaisi todellisen mestarin arvon?Ja mitä Mäkiseen tulee niin minusta todellisen mestarin tulee olla vähemmän ylimielinen.
Pitäis olla nöyrä.Kuinka paljon vähemmän pitäisi olla että saavuttaisi todellisen mestarin arvon?
Rallista kukkalaatikkoon: onko F1:n "todellinen mestari" M. Scumacher kovin nöyrä?Pitäis olla nöyrä.
Samat on ajatukset täälläkin. Henkasta olisi voinut tulla jotain suurta, matka vaan jäi valitettavasti kesken. Poikkeuksellista lahjakkuutta ja poikkeuksellista luonnetta, vastaavaa ei ole sen jälkeen näkynyt. Eikä tule näkymäänkään.Mun listalla Henkka Toivonen on ykkösenä, ja tulee aina olemaan. Niin paljon lapsuudenidoliani kaipaan. Henrin ajaminen sytytti meikäläisen. Kun siihen lisättiin vielä luonne, joka oli ihan toisellainen kuin kellään muulla huippukuskilla.
Henrillä on kyllä "hiukan" muitakin ansioita kuin kuolemansa ja ne ovat sen verran vakuuttavia että hän mahtuu Helposti omalle Top3 listalleni. Sijoitusta tällä listalla paha sanoa.Ihme ettei Henri Toivonen ole tuolla viiden sakissa samoilla ansioilla.
Olen samaa mieltä, ettei mestarin tarvi olla nöyrä, eikä mielestäni oikeastaan pidäkkään olla nöyrä. Mestari tietää paikkansa ja sillä on varaa olla itsevarma, eikä tarvi nöyristellä.Rallista kukkalaatikkoon: onko F1:n "todellinen mestari" M. Scumacher kovin nöyrä?
Minun mielestäni todelliselle mestarille nöyryys ei ole minkäänlainen vaatimus.
Sinäkin varmaan ymmärrät sen että joillakin vauhti alkaa hiipua uran menossa kohti päätepistettä. Colin oli vielä 2002 voittovauhdissa ja MM-sarjan kolmas. Seuraavana vuonna varmasti Citikkaan tottuminen oli vaikeaa kuten Sainzilla. Loeb kuitenkin ranskalaisena tehdastallin suosikki ja kokemusta Xsarasta huomattavasti enemmän kuin mestareilla. Samaten Tommi Mäkinen romahti Mitsu-siirron jälkeen Subarulla 2002 ja voitti vain kerran ja oli Solbergia huonompi. Sama homma seuraavana vuonna. Tähän osasyynä on yksinkertaisesti se että Solberg oli nuorena kollina uransa huipulla ja Tommi taas ajamassa kohti auringonlaskua + Solbergilla kokemusta enemmän Subarulla.Tallikaverina oli "suuria mestareita" Sainz ja Kolin eikä niistä paljoa vastusta ollut. Vaikka Colinkin on voittanu assulla monesti niin täysin statistin roolissa oli Loebia vastaan vaikkei ainakaan iästä olisi pitänyt olla kiinni. Painotan siis erityisesti että Loeb on kehittynyt soralla huimasti alkuajoistaan.
Ei muuten voittanut Delecour yhtään kisaa 206:lla, lähimpänä oli Korsikalla 2000 mutta talli jäädytti tilanteen ja Panizzi voitti.Miten Burns voi olla Loebin edellä? Burns on historian ainoa 206 WRC kuljettaja joka ei voittanut yhtään kilpailua. Siis ei voittanut yhtään kisaa historian parhaalla ralliautolla.
206 WRC kuljettajat ja osakilpailuvoittajat:
Francois Delecour
Gilles Panizzi
Harri Rovanperä
Marcus Grönholm
206 WRC kuljettaja:
Richard Burns
Muutama pointti; 2002 MM pronssille ajoi Sainz, Sainz myös tuli sinuiksi Xsaran kanssa nopeammin kuin McRae ja vähän paremmalla onnella (Argenittinan aikasakko, sähkövika Kataloniassa, sisäkameran palo Walesessa) Sainz olisi voinut olla Loeben edellä MM:ssä, ellei peräti mestari. Tää on jossittelua, mut kuitenkin. McRae taas oli täysin hukassa koko vuoden, se kertoo jotain kuljettajien eroista sopeutua uuteen autoon, joka oli tehty Loebille.Colin oli vielä 2002 voittovauhdissa ja MM-sarjan kolmas. Seuraavana vuonna varmasti Citikkaan tottuminen oli vaikeaa kuten Sainzilla. Loeb kuitenkin ranskalaisena tehdastallin suosikki ja kokemusta Xsarasta huomattavasti enemmän kuin mestareilla. Samaten Tommi Mäkinen romahti Mitsu-siirron jälkeen Subarulla 2002 ja voitti vain kerran ja oli Solbergia huonompi. Sama homma seuraavana vuonna. Tähän osasyynä on yksinkertaisesti se että Solberg oli nuorena kollina uransa huipulla ja Tommi taas ajamassa kohti auringonlaskua + Solbergilla kokemusta enemmän Subarulla.
Oikeastaan ainoa kitkakon tallinvaihto minulle mieleen tulee Bossen siirtyminen Fordille
Voittihan Tommikin ensimmäisen Subaru-kisansa. Ja uskon että olisi voittanut enemmänkin, mutta Argentiinan rajummanpuoleinen ulosajo pisti Tommin sitten miettimään.Yksi toinen mutkaton tallinvaihto tuli mileleen Bosse-Ford siirron lisäksi; Sainz Fordilta Toyotalle 1998. Voitto Montessa kuten bosse Fordilla 2006. Ja Sainzin kolmas titteli jäi 500 m päähän samana vuonna.
Ai niin, sehän voitti mm-rallin etuvetoisella 306:lla.Ei muuten voittanut Delecour yhtään kisaa 206:lla, lähimpänä oli Korsikalla 2000 mutta talli jäädytti tilanteen ja Panizzi voitti.
Ei pidä paikkaansa. Delecour ajoi kaikki voittonsa (4) kausilla 93-94 Fordilla.Ai niin, sehän voitti mm-rallin etuvetoisella 306:lla.
Kuka se sitten voitti etuvetoisella mm-rallin nelivetoisten nenän edestä?Ei pidä paikkaansa. Delecour ajoi kaikki voittonsa (4) kausilla 93-94 Fordilla.