Väittäisin, että Grönholmin ajovirheiden määrään vaikutti myös se, että auto laukesi koko ajan käsiin. Sittemmin kun Bosse pääsi ajamaan tasaisesti toimivaa autoa, virheidenkin määrä laski (2-3 keskeytystä ajovirheestä per/kausi).
Tämäkin on totta, 2001 oli ongelmia alkukaudella autossa ja Grönholm jäi mm-pisteissä jälkeen, hän yritti paikata sitä yliyrittämällä niissä kisoissa joissa ongelmia ei ollut. Sama kuvio toistui 2004.
Rovis voitti ruottissa 2001...
Koska Grönholmin 206 keitti johtopaikalla. Roviksella oli tosin voiton avaimet monesti välillä 2001-2003 mutta aina sattui jotain joko autolle tai kuskille. :jaska:
Rovis oli aina Ruotsissa nopea. 2002 hän ajoi toiseksi.
Rovis johti 2003 Ruotsissa mutta kolmatta 206:sta ajanut Juuso Pykälistö oli kaatanut autonsa ja ruotsalaiset katsojat eivät osanneet näyttää Rovanperälle pysähtymismerkkiä vaan huitoivat koomisesti ja Rovis sitten yhtään hidastelematta täräytti nyppylän pohjalla Pykälistön kylkeen.
Valde sanoi:
307:n vauhtia arvioitaessa pitää muistaa, että Bosse ajoi 2003 vuonna aivan identtistä vauhtia Loebin kanssa soralla, jopa hieman parempaa. Vuonna 2004 nopein mies oli kuitenkin Solberg Subarulla ja Pirellleillä. Kyseisenä vuotena Peugeot järkeili sitten itsensä Pirelleille ja yhtäkkiä kauden kolmannessa rallissa Michelin toi uuden rengasversion joka oli reilun minuutin nopeampi rallia kohden kuin vanha (Mexico vs. Uusi-Seelanti). Eli käytännössä Bosse ajoi koko ajan aina huonommalla puolella rengassodassa.
Niin, Michelin suivaantuneena Peugeotin päätöksestä, vaihtaa Pirelleihin ja rikkoa jo lähes pyhäksi muodostunut suhde Peugeotin ja Michelinin välillä, päätti tehdä talvella 2004-2005 oikein superrenkaan kilpailijoille. Rengas osoittautui sitten kaudella 2005 ihan ylivoimaiseksi. En muista paljonko se oli nopeampi per 10km mutta muistaakseni ainakin puoli sekuntia. Vauhdin Maailmassa oli juttua tästä.
Minusta se meni niin, että vuonna:
2004 307 oli raakile mm. 4vaihteinen laatikko, väärä painojakauma.
2005 em. asiat oli 307:ssa kunnossa mutta nyt alle vaihtuneet Pirellit olivat auttamattoman hitaat
2006 Pösö ei enää osallistunut mm-sarjaan ja Grönholm meni Fordille
Nykyään Peugeotit kulkevat taas Michelineillä; 908 LMS-sarjassa Michelineillä ja 207 IRC-rallisarjassa BF Goodricheillä (=Michelin) joita molempia se johtaa...
Grönholmin mm-rallin tehdastalli ura:
1999 3 kisaa testimielessä uudella 206 WRC:llä
2000 Marcus Grönholm maailmanmestari 206 WRC:llä
2001 Bossella lukuisia keskeytyksiä joko tekniikka ongelmiin tai ulosajoihin
2002 Timo Rautiaisen keksimä pistebudjetti jota seuraamalla maailmanmestaruus Grönholmille (eli vähän rauhallisempi ote niissä ralleissa joissa ei mahdollisuutta voittaa)
2003 206:n kehitystyö lopetettiin ja alettiin kehittämään 307WRC:tä tämän seurauksena vauhti ei riittänyt mutta Burns kuitenkin johti mm-sarjaa pitkään ajamalla 206:lla pelkkiä kakkos-kolmos sijoja. Marcuksella oli sen sijaan tulos tai ulos meininki. Richard Burns jääkin historian kirjoihin ainoana 206 WRC tehdaskuskina joka ei voittanut yhtään osakilpailua!
2004 Tuoreen 307:n vauhti ei riittänyt
2005 307:n vauhti olisi riittänyt, renkaiden ei
2006 Grönholm Fordille (ts. talliin jossa ei Pirellejä) mutta Loeb täysin omaa luokkaansa
2007 Grönholm edelleen Fordilla mutta myös Loeb edelleen täysin omaa luokkaansa
2008 Grönhom ei enää osallistu rallin mm-sarjaan
Parhaimmat kuskit:
1. Sebastien Loeb
.
. kakkossijaa ei jaeta, niin selkeä ero kolmoseen
.
3. Juha Kankkunen
4. Marcus Grönholm