Marsin Muinais Mies
Martian Member
- Liittynyt
- 1.9.2002
- Viestit
- 534
Voihan sitä väsätä paremmuuslistoja vaikka millä perusteella ja sen jälkeen kinata siitä, että kenen perusteet on oikeammat, mutta lopulta kaikki päätyvät musta tuntuu järjestykseen. Juu-u, aikoina entisinä voitosta sai 20 pistettä, mutta eikös silloin ajettu vähemmän kisoja ku nyt? Eli sen aikaset kuskit ei myöskään voinu mitenkään voittaa niin monia kisoja kuin nykyiset periaattees vois. Entäs millä perusteella tehdastiimit valitsee kuskinsa ja mikä vaikuttaa siihen, että mihin talliin pääsee vai pääseekö mihinkään? Managerit,käytettävis olevat rahat, naaman miellyttävyys, mistä on kotoisin, puheen sujuvuus , ajoitus, tuuri..... Joo ja ajotaitokin merkinnee jotain, mutta ei se välttämättä ole listan kärjes. Meinaan kysyn vaan, että mitä esim. Jouko Puhakka olis saanu aikaseks vaikka WRC Corollalla silloin kun se oli vielä kova peli? Tuskin ne N:n voitot pelkällä tuurilla tuli. Tai mistä minä tiedän, ehkä se olis ajellu vaan puita kumoon kisan toisensa jälkeen.
Kuka voi rehellisesti väittää olevansa sitä mieltä, että Per Eklund, Bruno Saby ja Jean Ragnotti ovat parempia rallikuskeja ku Marcus Grönholm, niinku tuo pistetilasto näyttää?
No joo, tämän mekkaloinnin jälkeen laitan oman "musta tuntuu " listani. Se vois olla tämmöinen:
1. Juha Kankkunen
Kaiken nähnyt ja kokenut. Mestaruudet ja voitot puhuu puolestaan, autonkehittäjänä kova jätkä, "pelasti" Fordin pulasta mennä vuosina, tallipelin takia yksi mestaruus meni Biasionille, toinen meni Toyotan sääntörikkomusten takia. Vanhanakin pysyy vauhdis.
2. Carlos Sainz
Mistä lähtien Espanjas on rallia ajettu? Vaikea uskoo, että sieltä voi tulla näin kova kaveri. Voittoja, mestaruuksia, pisteitä liki Kankkusen verran. Vanhana äijänäkin nopea, nopeampi kuin Kankkunen.
3. Hannu Mikkola
Mitä tähän nyt laittais? Mies on ajanut mun näkövinkkelistäni katsoen vuonna ratti ja poljin, mutta ura on pirun pitkä ja tulokset kovia, ja kuulemma autonkehittäjänäkin hyvä, joku käytti sanaa nero.
Ja nyt loppu sijoitukset, mutta onhan noita hyviä rallikuskeja ollut ja on.Niinku seuraavat: Tommi Mäkinen. Neljä mestaruutta ja voittoja iso kasa. Ajoasenteeltaan epäilemättä voittamaton, yrittää rajusti ja pystyy venyyn uskomattomasti. Jos taisto on tasainen, Mäkinen ainakin parempina päivinään korjasi potin kovalla rypistyksellä. Vaikeissa oloissa pesee muut. Niinkuin esim Vatasella ja Alenilla, ikä näyttää painavan ei välttämättä vauhdin hidastumisena vaan ulosajoina.Mäkisen heikkous taitaa olla auton kehittäminen ja auton ominaisuuksien ymmärtäminen, Sohlbergin muutettua tasauspyörästöjen lukkoja ( korjatkaa jos muistan väärin ja sotken asiat, niin käy liian usein) Jyväskylään, Mäkiseltä meni se ralli ja vielä puolet Saksan rallia asian huomaamiseen.
Colin McRae Tuskinpa hidas mies nousee voittotilaston ykköseksi. Valitettavasti liian usein tulee noita kilin kalin kolin suorituksia.
Richard Burns Maailman Mestari. Ei ota isoja riskejä, ajaa mieluumin maaliin. Ulosajoja on kuitenkin sattunut. Vauhdin löytyminen Peugeotilla kesti aikansa, mutta Jyväskylän ja Saksan esitysten perusteella se on kyllä löytynyt, ja ainakin ens vuonna Burns on suomalaisten kannalta valitettavan hyvä.
Marcus Grönholm " En mä mitää tiä, voitanko vai en. Ajan sen minkä pääsen ja sitten katsotaan miten käy. Ei täs viä mitää o tehty " . Ainakin ekana mestaruusvuonna noin oli asiat. Sittemmin lausunnot on muuttuneet hieman rohkeammiksi. " Joo kyllä mä sen huomenna kiinni saan, jollen tyri" Mutta kaikesta päätellen nopeutta, taitoo ja autonkehittämiskykyjäkin löytyy parin mestaruuden verran. Ainakin. Niin joo, yks vasta on tullu.Todellakin ajaa vain sen minkä autolla pääsee, mutta ottaa riskejäkin sen ollessa järkevää. Jostain syystä Grönholmin autolla näyttää usein pääsevän kovempaa kuin muiden.
Juu ja näitäkään nimiä ei saa unohtaa: Alen, Vatanen, Walter Röhrl, Didier Auriol, Henri Toivonen, Timo Salonen, Massimo Biasion.
Menen asian sivuun, mutta nämä lisätään listoihin tulevaisuudessa: Sebastian Loeb, Juuso Pykälistö, Toni Gardemeister (toivottavasti), Mikko Hirvonen. Ja Petter Sohlberg.
Huh huh , tulipahan naputettua. Jep, siinä on tämänhetkinen "musta tuntuu" lista.Se on henkilökohtaisten mielipiteiden pohjalta kasattu, eikä tarkoitettu miksikään lopulliseksi totuudeksi. Jokainen tehköön omat listansa.
Kuka voi rehellisesti väittää olevansa sitä mieltä, että Per Eklund, Bruno Saby ja Jean Ragnotti ovat parempia rallikuskeja ku Marcus Grönholm, niinku tuo pistetilasto näyttää?
No joo, tämän mekkaloinnin jälkeen laitan oman "musta tuntuu " listani. Se vois olla tämmöinen:
1. Juha Kankkunen
Kaiken nähnyt ja kokenut. Mestaruudet ja voitot puhuu puolestaan, autonkehittäjänä kova jätkä, "pelasti" Fordin pulasta mennä vuosina, tallipelin takia yksi mestaruus meni Biasionille, toinen meni Toyotan sääntörikkomusten takia. Vanhanakin pysyy vauhdis.
2. Carlos Sainz
Mistä lähtien Espanjas on rallia ajettu? Vaikea uskoo, että sieltä voi tulla näin kova kaveri. Voittoja, mestaruuksia, pisteitä liki Kankkusen verran. Vanhana äijänäkin nopea, nopeampi kuin Kankkunen.
3. Hannu Mikkola
Mitä tähän nyt laittais? Mies on ajanut mun näkövinkkelistäni katsoen vuonna ratti ja poljin, mutta ura on pirun pitkä ja tulokset kovia, ja kuulemma autonkehittäjänäkin hyvä, joku käytti sanaa nero.
Ja nyt loppu sijoitukset, mutta onhan noita hyviä rallikuskeja ollut ja on.Niinku seuraavat: Tommi Mäkinen. Neljä mestaruutta ja voittoja iso kasa. Ajoasenteeltaan epäilemättä voittamaton, yrittää rajusti ja pystyy venyyn uskomattomasti. Jos taisto on tasainen, Mäkinen ainakin parempina päivinään korjasi potin kovalla rypistyksellä. Vaikeissa oloissa pesee muut. Niinkuin esim Vatasella ja Alenilla, ikä näyttää painavan ei välttämättä vauhdin hidastumisena vaan ulosajoina.Mäkisen heikkous taitaa olla auton kehittäminen ja auton ominaisuuksien ymmärtäminen, Sohlbergin muutettua tasauspyörästöjen lukkoja ( korjatkaa jos muistan väärin ja sotken asiat, niin käy liian usein) Jyväskylään, Mäkiseltä meni se ralli ja vielä puolet Saksan rallia asian huomaamiseen.
Colin McRae Tuskinpa hidas mies nousee voittotilaston ykköseksi. Valitettavasti liian usein tulee noita kilin kalin kolin suorituksia.
Richard Burns Maailman Mestari. Ei ota isoja riskejä, ajaa mieluumin maaliin. Ulosajoja on kuitenkin sattunut. Vauhdin löytyminen Peugeotilla kesti aikansa, mutta Jyväskylän ja Saksan esitysten perusteella se on kyllä löytynyt, ja ainakin ens vuonna Burns on suomalaisten kannalta valitettavan hyvä.
Marcus Grönholm " En mä mitää tiä, voitanko vai en. Ajan sen minkä pääsen ja sitten katsotaan miten käy. Ei täs viä mitää o tehty " . Ainakin ekana mestaruusvuonna noin oli asiat. Sittemmin lausunnot on muuttuneet hieman rohkeammiksi. " Joo kyllä mä sen huomenna kiinni saan, jollen tyri" Mutta kaikesta päätellen nopeutta, taitoo ja autonkehittämiskykyjäkin löytyy parin mestaruuden verran. Ainakin. Niin joo, yks vasta on tullu.Todellakin ajaa vain sen minkä autolla pääsee, mutta ottaa riskejäkin sen ollessa järkevää. Jostain syystä Grönholmin autolla näyttää usein pääsevän kovempaa kuin muiden.
Juu ja näitäkään nimiä ei saa unohtaa: Alen, Vatanen, Walter Röhrl, Didier Auriol, Henri Toivonen, Timo Salonen, Massimo Biasion.
Menen asian sivuun, mutta nämä lisätään listoihin tulevaisuudessa: Sebastian Loeb, Juuso Pykälistö, Toni Gardemeister (toivottavasti), Mikko Hirvonen. Ja Petter Sohlberg.
Huh huh , tulipahan naputettua. Jep, siinä on tämänhetkinen "musta tuntuu" lista.Se on henkilökohtaisten mielipiteiden pohjalta kasattu, eikä tarkoitettu miksikään lopulliseksi totuudeksi. Jokainen tehköön omat listansa.