Suuria, kustannuksia merkittävästi leikkaavia, muutoksia on tulossa kaudelle 2010. Mutta Max Mosleyn sanoin; ensin on selvittävä kaudesta 2009. Ja ensi kausi ei tule olemaan helppo maailmantalouden todennäköisesti pahenevassa taantumassa. En pitäisi lainkaan ihmeenä, vaikka joku muu talli Hondan lisäksi heittäisi pyyhkeen kehään ennen kauden alkua. Myös kauden aikana saattaa ilmaantua ongelmia. Sopimuksissa on aina pykäliä joiden perusteella ne voidaan irtisanoa. Ja jos rahat yksinkertaisesti loppuvat, niin vaikea on rypistää. Jonkun tallin yhden suuren sponsorin huono suhdannekehitys ensi kevään aikana saattaa kaataa koko tallin.
Yksikään talli ei voi julkisesti puhua ongelmistaan ennen kuin päätöksiä on tehty, koska sponsorineuvottelut ensi kautta silmälläpitäen ovat vielä monilta osin kesken. Esimerkiksi Toro Rosso on vuoden tauon jälkeen palannut käytäntöön, jossa tallin kuljettajien pitää tuoda rahaa tallille sen sijaan, että kuljettajille maksettaisiin palkkaa. Buemi ja Sato etsivätkin parasta aikaa kiivaasti henkilökohtaisia sponsoreita.
Yksi asia on kuitenkin varma; tallien budjeteissa ei ole kovin paljon ilmaa. Tallikatras ei toki ole tässä asiassa homogeeninen, mutta jo muutamankin tallin talousvaikeudet saattavat tuottaa melkoista murhetta koko sarjalle ensi kaudella –ja jo ennen sen alkua.