Voiskohan tällä olla jotain yhteyttä asiaan: http://www.autosport.com/news/report.php/id/72792 :tongue:![]()
Erikoista, eihän tuossa ole edes pyörät samalla tasolla. Ja kummasti kaikki kuvat niin pieniä.
![]()
Ei näy pakoputkea, onkohan moottori edes paikalla? Sitten oli yksi kuva lähes pelkästään renkaasta, ja etusiipikin on lähinnä vitsi. Eivät näemmä halua paljastaa juuri mitään. Millonka tuo värkki nähdään radalla?
Hahhah, äijät on fotoshopattu vähän turhan pieniksi.
Hi-res kuvia:Erikoista, eihän tuossa ole edes pyörät samalla tasolla. Ja kummasti kaikki kuvat niin pieniä.
En tajunnut tuosta mitään. Mikä hämyilmanohjain? Jos tarkoitat tuota ponttoonin alaosassa olevaa mustaa kuperaa aluetta, se on kyllä ihan pohjalevystä tuleva jatke.Se, minkä tästä(ja Ferrarista) harjaantunut silmä voi havaita, on se, että kuten epäilin, muut tallit tuskin keksivät käyttää ponttoonien alaperäosaa ilmanohjaimen avustamana itse rungon downforcen kasvattamiseen. Toyotalla alaosan airflow näyttäisi kiertyvän perinteisesti diffuusorin suuntaan, kun Ferrari kiertää päävirtauksen ylemmäs(jolloin syntyy myös downforcea). On olemassa riski, että Ferkun mustaksi maalattu hämyilmanohjain tullaan kieltämään. Toivottavasti ei, koska se saattaa vaikuttaa dramaattisesti Ferrarin konseptin toimivuuteen.
Ilmanohjain, joka on suoraan siinä acer, Brembo -ja muiden tekstien alla. se vie ponttoonien alaosasta tulevia virtauksia ylöspäin. En siis tarkoita sen alla olevaa pohjalevyä. Ferrarilla on aivan uniikki ja nerokas ratkaisu tässä näin. En minä sille mahda mitään, jos sinä et sitä näe, ymmärrä, tai et vaan halua ymmärtää/nähdä tai whatever. Peace man.En tajunnut tuosta mitään. Mikä hämyilmanohjain? Jos tarkoitat tuota ponttoonin alaosassa olevaa mustaa kuperaa aluetta, se on kyllä ihan pohjalevystä tuleva jatke.
Sitten se kun lyttäsit Toyotan sanomalla sen olevan pulska... mistäs tiedät vaikka nykysäännöillä pieni pulskuus olis hyvästä? Ilmanohjaimet puuttuvat niin ponttoonien rooli ilmanohjailussa on merkittävämpää. Itseasiassa Ferrari epäilyttää itseäni sikäli, että sen ponttoonit näyttävät liiaksi vain ilmanohjaimista karsituilta. En olis ollenkaan varma noista Ferrarin ponttoonien erinomaisuudesta, mutta aika näyttää.
Nopeasti se tottuminen uusiin autoihin kävi, vaikka viime vuoden testikuvien perusteella ei olisi uskonut. Vanhassa autossa varsinkin takasiipi näyttää jo järkyttävän leveältä ja "vanhan aikaiselta". :ahem:TF108:
Todella toivon, että Toyo saa vihdoin ja viimein sen voittotilinsä auki, ihan vain siksi jotta kärkisijoille saataisiin lisää väriä. Glock osoitti viime kaudella olevansa heikon alkukauden jälkeen kunnon kuljettaja, samaten Trulli jonka koko kausi oli tasaisen hyvää suorittamista. Jarnolle kyllä soisi uran toisen voiton vaikka kotiradalla Monzassa. Hieno mies ja sarjan sympaattisimpia kuljettajia. Tulee napsimaan monta paalupaikkaa tulevalla kaudella, sanokaa minun sanoneen. :thumbup:Voitto Toyotan tavoitteena 2009
15.01.2009 15:49
Torstaina uuden F1-autonsa esitellyt Toyota-talli lähtee tulevaan kauteen kovin tavoitteen. Japanilaistalli haluaa viimeinkin napata kauan tavoittelemansa avausvoiton.
Toyotan uusi auto tunnetaan mallinimellä TF109. Japanilaistalli onnistui keräämään viime kaudella kaksi palkintosijaa. Tallipäällikkö Tadashi Yamashina luottaa kuljettajakaksikkonsa Jarno Trullin ja Timo Glockin onnistuvan tulevalla kaudella.
- Tavoitteenamme tänä vuonna on saavuttaa Toyotalle ensimmäinen voitto formula ykkösissä. Mielestäni Toyotan kuljettajakaksikko on yksi sarjan parhaista. Odotan innolla näkeväni sen, mitä he saavat aikaan TF109:n ohjaimissa. He todistivat jo viime kaudella pystyvänsä taistelemaan hyvällä kalustolla joukon kärjessä. Haasteenamme on nyt tarjota heille sellainen auto, jolla he kykenevät siihen entistä usemmin, kertoi Yamashina.
Toyotan puheenjohtaja John Howett uskoo sarjassa kerätyn kokemuksen kantavan tällä kaudella viimeinkin hedelmää.
- Olemme kahdeksan vuoden aikana sarjassa kilpaillessamme keränneet tuntuvasti kokemusta ja kehittyneet huomattavasti. Tavoitteena on nyt paikata kaikki puutteet ja varmistaa organisaation suorituskyvyn olevan sarjan terävintä kärkeä, sanoi Howett.
(MTV3)
samaa ihmettelin myös, paitsi että mun mielestä tuo on ponttoonien alaosa, eli se katteen alapuoli joka on käännetty siihen pohjalevyä vasten (reiät tuossa levyssä viittaisi siihen että olisi katteiden kiinnityspisteet siinä)En tajunnut tuosta mitään. Mikä hämyilmanohjain? Jos tarkoitat tuota ponttoonin alaosassa olevaa mustaa kuperaa aluetta, se on kyllä ihan pohjalevystä tuleva jatke.
Sikäli kun ymmärsin oikein, niin olet kyllä väärässä. Pohjalevyn ja ponttoonin välissä ei ole ilmanohjainta.Ilmanohjain, joka on suoraan siinä acer, Brembo -ja muiden tekstien alla. se vie ponttoonien alaosasta tulevia virtauksia ylöspäin. En siis tarkoita sen alla olevaa pohjalevyä. Ferrarilla on aivan uniikki ja nerokas ratkaisu tässä näin.
jep juurikin näin.Jep ei kyllä iske mikään ilmanohjain tuossa omaankaan silmään. :doubtful:
Toki Ferrarin ponttoonit ovat alaosalta syvempään uurretut kuin Toyotan, mutta ilmanohjainta en tuolla näe.
vai vanhan aikanen.Nopeasti se tottuminen uusiin autoihin kävi, vaikka viime vuoden testikuvien perusteella ei olisi uskonut. Vanhassa autossa varsinkin takasiipi näyttää jo järkyttävän leveältä ja "vanhan aikaiselta". :ahem:
Heh,vai vanhan aikanen.Mun mielestä noi '09 takasiivet sopis paremmin tällasiin laitteisiin.
Onhan toi nyt iahn takasiiven pienoismalli oikeesti, eikä missään suhteessa tän kaudne etusiipeen. :yuck: