Bobakki
@f1hog
Suosittelen lukemaan Haugin alkuperäisen lausunnon ja miettimään, josko toimittaja olisi hitusen paisutellut asiaa.En tiedä onko tämä nyt sitten kitinää, mutta kovasti tuntuu äijää sapettavan Ferkun putket.
Suosittelen lukemaan Haugin alkuperäisen lausunnon ja miettimään, josko toimittaja olisi hitusen paisutellut asiaa.En tiedä onko tämä nyt sitten kitinää, mutta kovasti tuntuu äijää sapettavan Ferkun putket.
Suosittelen postaamaan sen alkuperäisen tänne.Suosittelen lukemaan Haugin alkuperäisen lausunnon ja miettimään, josko toimittaja olisi hitusen paisutellut asiaa.
“Who knows, perhaps we are talking only about the launch version. Every team knows that the exhaust pipes must be covered in 2009,” Mercedes' motorsport director Norbert Haug was quoted as saying to German news agency SID.Suosittelen postaamaan sen alkuperäisen tänne.
Vaikka tässä nyt varmaankin on hieman liioittelua, on tässä väittämässä todennäköisesti huomattavasti perääkin. Hyvä huomio.Tämän MP4-19:n eiku 24:n ongelma on että sääntömuutosten takia ei enää voida kierrättää niitä Tombazisin kaudelle 2005 kehittämiä ideoita (ja Ferrarin piirustuksia) vaan nyt komitean pitäisi keksiä ihan oikeasti jotain uutta ja toimivaa ja se ei oikein tunnu onnistuvan.
So? Jos Tombazis on paras alallaan mitä mielestäni voidaan ihan perustellusti väittää niin kyllähän se on luultavinta vaikka ei varmaa että sen ideat toimii parhaiten uudessakin tilanteessa.No jaa, voihan tuossa olla vähän jotain perää mutta homman juju on siinä, että kaikki muutkin ovat samassa tilanteessa myös itse Tomba.
Tässä syy Mclarenin menestykseen. Itse asiassa Mclaren ei ole saanut juuri mitään omaa aikaiseksi sitten vuoden 2005. 2006 kun renkaanvaihdot palasivat kisoihin Mclaren oli helisemässä kun auto käytti renkaita kauden 2005 säästötyyliin. Oli taivaan lahja Mclarenille että Michelin vetäytyi 2006 lopussa ja Bridgestonen monopoli toi tullessaan kovemmat seokset ja kas kummaa taas oltiinkin kärkivauhdissa.Viimeisten parin vuoden aikana autot eivät kehittyneet mielestäni juuri mitenkään. Jokainen kopio toisiltaan kaikki mahdolliset ideat evistä härpäkkeisiin.
En tiedä kuluivatko renkaat paljonkaan, mutta eipä se ainakaan tuntunut liiemmin Hamiltonin vauhtia haittaavan. Voi toki olla että renkaat vähän kului stintin loppua kohden, kun Lewisin nimiin ei kovin montaa kisan nopeinta kierrosta mennyt. Kyse ei kuitenkaan välttämättä ollut liiallisesta renkaiden kulumisesta vaan renkaiden potentiaalin maksimoimisesta. Kimillä se jäi viime kaudella usein vajaaksi.Sinänsä hassua, että esim. viime kaudella McLarenin ongelmana oli liiallinen renkaiden kuluminen. Joten kaitpa he jotain osasivat kuitenkin autossaan kehittää :wink:
Kuluttihan se, kuten Turkissakin tuli selväksi Bridgestonen toimesta rajattujen stinttien pituuksien muodossa. Siinä olet toki oikeassa, että kääntöpuolena oli erittäin tehokas renkaiden käyttö.En tiedä kuluivatko renkaat paljonkaan, mutta eipä se ainakaan tuntunut liiemmin Hamiltonin vauhtia haittaavan. Voi toki olla että renkaat vähän kului stintin loppua kohden, kun Lewisin nimiin ei kovin montaa kisan nopeinta kierrosta mennyt. Kyse ei kuitenkaan välttämättä ollut liiallisesta renkaiden kulumisesta vaan renkaiden potentiaalin maksimoimisesta. Kimillä se jäi viime kaudella usein vajaaksi.
lisääOriginally posted by Gilles4Ever
from f1today and google
According to sources within the McLaren paddock would have major problems with the downward pressure, especially on the back of the car. The previous tests McLaren rode regularly with a rear wing last season, but the men from Woking drive with a new rear wing variant. This it does with the regulations for next season. According to sources, the problems with McLaren probably solved for the season opener in Melbourne.
Originally posted by Perre
Here in Sweden we got information today from Eje Elgh who was at the Jerez test last week. Eje has a lot of connections inside almost every team and he wrote this (my translation from swedish to english) :
"I was a bit surprised by the fact that McLaren seems to have problems. I think I got a confirmation from people inside the team that they can't get the car setup right. I talked to a friend at McLaren and he said that they haven't found the right balance in the car yet, and said that 'looking back you can establish the fact that we put a lot of time and effort on the World Championships and now we're behind because of that'."
Yhdet tukivarret on ohjausta varten, kahdet tukivarret on varmaan iskunvaimentimissa/jousissa kiinni ja kahdet tukivarret vaan tukevat pyörää?Paljonkos noita tukivarsia oikein tarvitaan tuolla etupäässä? Onko siellä joku vaakasuuntainen siivekkin vai mitä oikean etupyörän vierellä näkyy?
Siis ylä ja alapuolella on kolmiotukivarret, eli yhteensä 4 "tankoa" kohti runkoa vaikka vain kaksi palaa ovatkin.Yhdet tukivarret on ohjausta varten, kahdet tukivarret on varmaan iskunvaimentimissa/jousissa kiinni ja kahdet tukivarret vaan tukevat pyörää?
Nyt en ymmärrä. Mun mielestä sitä ohjauvartta on nimenomaan laskettu tuo n. 5 cm mitä on eroa ylmepään tukivarteen.Tuo erikoisen näköinen tukivarsisekamelska johtuu siitä, että ohjausvartta on nostettu ylemmäs ja se on muotoiltu litteäksi.
Olet täysin oikeassa. Kuitenkin niin, että se on erillään muista palikoista toisin kuin ennen.Nyt en ymmärrä. Mun mielestä sitä ohjauvartta on nimenomaan laskettu tuo n. 5 cm mitä on eroa ylmepään tukivarteen.