Peter
Svedu
- Liittynyt
- 14.8.2008
- Viestit
- 387
No kaskun tosta kulmasta näyttää ihan hyvältä mun silmään.On se ruma.
No kaskun tosta kulmasta näyttää ihan hyvältä mun silmään.On se ruma.
Tuolla keulassa on pakko olla jotain tavaraa ja paljon, ei se muuten olisi tuollainen.. akkuja.. painoja.. ?On se ruma.
F1technicalin mukaan uusi ratkaisu olisi sääntöjenvastainen.Niin, niitä sivulautoja on jatkettu taaemmas. Niiden takana nokan alaosa on varmasti yhtä korkealla kuin ennenkin.
Jep, jotain aikalailla maagista tuolla nokan alapinnassa tai sisällä täytyy olla, jotta tuo olisi edes jolla tavalla tehokas ratkaisu. Täällä parjataan sitä "harjaantunutta silmää" vähän väliä, mutta tuosta pitäisi jo jokaisen maallikon nähdä ettei tuo voi olla aerodynaamisesti yhtä hyvä ratkaisu kuin esim. Ferrarilla, McLarenilla, Red Bullilla tai edes Williamsilla.Tuolla keulassa on pakko olla jotain tavaraa ja paljon, ei se muuten olisi tuollainen.. akkuja.. painoja.. ?
tuo on niin perhanan vaikea käsite tuo aerodynaamisesti hyvä ratkaisu. ok, rellun keula tuottaa melko kookkaana ehkä vähän enemmän dragia kuin kapeammat ratkaisut, mutta ainakaan oma silmäni ei ole niin harjaantunut että noista kuvista osaisi sanoa että miten nokan muodot loppujen lopuksi vaikuttavat ilmavirtauksiin tuosta eteenpäin (eli taaksepäin).tuosta pitäisi jo jokaisen maallikon nähdä ettei tuo voi olla aerodynaamisesti yhtä hyvä ratkaisu kuin esim. Ferrarilla, McLarenilla, Red Bullilla tai edes Williamsilla.
Tuskinpa formula-auton keulan muodostama dragi on kummoinenkaan kokonaisuudessa, vaikka visuaalista ilmettä paljon muuttaakin. Eikä tuo Renaultin keulan yläpinta ja sivut nyt miltään mahdottomilta draginluojilta vaikuta. Ihan linjakkaat ovat. Kysymysmerkkejä ovat toimiiko tuo keulan alapuoli halutulla tavalla, ja toisaalta kun keula on leveä ja kylkilevyt korkeat, voi tulla jotain ongelmia pyöriä käännellessä.Jep, jotain aikalailla maagista tuolla nokan alapinnassa tai sisällä täytyy olla, jotta tuo olisi edes jolla tavalla tehokas ratkaisu. Täällä parjataan sitä "harjaantunutta silmää" vähän väliä, mutta tuosta pitäisi jo jokaisen maallikon nähdä ettei tuo voi olla aerodynaamisesti yhtä hyvä ratkaisu kuin esim. Ferrarilla, McLarenilla, Red Bullilla tai edes Williamsilla.
No tuo keulan konstruktion olisi syytä tehdä jotain supertehokasta alipainetta tms. Koska muuten se on on niin saamarin pahasti vain sotkemassa virtauksia takapään suhteen. Sanoisin, että toivokas yritys on muuttunut toivottomaksi räpellykseksi Renoon osalta.Tuskinpa formula-auton keulan muodostama dragi on kummoinenkaan kokonaisuudessa, vaikka visuaalista ilmettä paljon muuttaakin. Eikä tuo Renaultin keulan yläpinta ja sivut nyt miltään mahdottomilta draginluojilta vaikuta. Ihan linjakkaat ovat. Kysymysmerkkejä ovat toimiiko tuo keulan alapuoli halutulla tavalla, ja toisaalta kun keula on leveä ja kylkilevyt korkeat, voi tulla jotain ongelmia pyöriä käännellessä.
Millä tavalla tuo nyt mitään sotkisi? Nokan päällipuoli on siisti, kyljet on siistit, ja alas muodostuu toivottavasti siisti pyörre. Onks sellanen kartio sitten niin ylivertainen keula tulppaan verrattuna?No tuo keulan konstruktion olisi syytä tehdä jotain supertehokasta alipainetta tms. Koska muuten se on on niin saamarin pahasti vain sotkemassa virtauksia takapään suhteen. Sanoisin, että toivokas yritys on muuttunut toivottomaksi räpellykseksi Renoon osalta.
Rellulla ilmaa ohjataan sekä etufillareiden sisä- ja ulkopuolelta.Rellussa ihmetyttää päätylevyjen tapa ohjata siiveltä tuleva ilmavirta kohti auton keskipistettä, eikä sivulle tai etupyörän yli(Williams, Red Bull..) tämä aiheuttaa pyörteilyä joka on saavutettavan downforcen tason kannalta haitta. Luulen että uuden aeropackin 'nokkakartion sivulevyn jatkon' tehtävä on estää ilmanvirran pyörteilyä etupyörien välissä ja nyt tämä osottautui laittomaksi. :nope:
Kylhän se Alonso oli muita 09-autoja nopeampi viimeisenä päivänä Jerezissä(kun mäcci käytti 08 takasiipeä), joten kyllä vähän parannusta oli jo näkyvissä. Tosin en tiedä oliko se vain aika-ajo kierros vai ihan pitkän vedon paras, kun sitä ei saa tietää.Ei oo hetkeen ollu testejä. Tehtaalla tehty duuni ei oo näkyny siis vielä kellossa. Muutakaan uutista ei oo pahemmin näkyny.
Pitää paikkaansa. Kysyjän kysymyksessä ei tosin tule esiin, mihin nähden hän kysyy Renaultin kehitystä. Eli itse ajattelin Jerezin testien jälkeistä aikaa.Kylhän se Alonso oli muita 09-autoja nopeampi viimeisenä päivänä Jerezissä(kun mäcci käytti 08 takasiipeä), joten kyllä vähän parannusta oli jo näkyvissä. Tosin en tiedä oliko se vain aika-ajo kierros vai ihan pitkän vedon paras, kun sitä ei saa tietää.