Renault R29

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Veikkaan että sitten ei kulje Renault sitäkään vähää kuin aiemmissa kisoissa. Startissa tietysti auttaa. Mutta parempi silti startata ilman kerssiä sijalta 10 kuin Kerssillä sijalta 15.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037

Tämä on kiinnostava muutos. Jos Renault pääsee lähelle kärkeä Ferrarin ja McLarenin kanssa, saattaa useampi muukin talli panostaa KERS:iin jo tällä kaudella. Erityisesti Red Bullilla on paineita hakea lisää vauhtia tarvittavien pisteiden keräämiseksi. Sekin on kiinnostavaa mihin Grosjean pystyy kilpailussa KERS-autolla.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Sekin on kiinnostavaa mihin Grosjean pystyy kilpailussa KERS-autolla.
Veikkaan erittäin agressiivia ohituksia, kolari ehkä :eek:


Onkohan Renault kehittänyt paljon KERSsiiän tässä kesällä. Alkukaudesta se ei kai ihan parhaimpiin kuulunut, niin ei varmaan samanlaista etua saa kuin Macca ja Ferrari. Ei tiedä..
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Tämä on kiinnostava muutos. Jos Renault pääsee lähelle kärkeä Ferrarin ja McLarenin kanssa, saattaa useampi muukin talli panostaa KERS:iin jo tällä kaudella. Erityisesti Red Bullilla on paineita hakea lisää vauhtia tarvittavien pisteiden keräämiseksi. Sekin on kiinnostavaa mihin Grosjean pystyy kilpailussa KERS-autolla.
Uskon että Monzan jälkeen ei nähdä uusia KERS-autoja neljässä jäljellä olevassa kilpailussa.

Monzassa Kerssistä on vaan niin paljon hyötyä että se kannattaa tuoda sinne jos johonkin. Näköjään se voidaan istuttaa pitkän tauon jälkeen sysipaskaan Renaulttiin ja silti ollaan hieman nopeampia kuin ilman systeemiä.

KERS-autot Monzassa:
Ferrari
McLaren
Renault

"Tulisko vai ei" porukka:
Force India
Williams
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Uskon että Monzan jälkeen ei nähdä uusia KERS-autoja neljässä jäljellä olevassa kilpailussa.
On varmasti totta, että Kersistä on enemmän hyötyä Monzassa kuin sitä seuraavilla radoilla. Kaikilla radoilla Kersistä on kuitenkin se hyöty, että kersittömän auton ohitukset voidaan tehdä lähes mahdottomiksi. Näin ollen se mahdollisuus, että sysipaskat renaultit onnistuvat hivuttautumaan Red Bull kuljettajien edelle, eikä ohittaminen enää kilpailun aikana onnistu ilman kersiä, voi lisätä painetta ottaa Kers käyttöön, sillä maailmanmestaruus voi viimekädessä riippua yhdestäkin ohituksesta.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kuinka nopea Fisico olisi ollut Force Indialla...
aivan ylivoimainen, koska Sutilia, päivän kärkeä, huomattavasti nopeampi!

Miksi meniFerrarille... huonommalle autolle... IHMETTELEN.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kuinka nopea Fisico olisi ollut Force Indialla...
aivan ylivoimainen, koska Sutilia, päivän kärkeä, huomattavasti nopeampi!

Miksi meniFerrarille... huonommalle autolle... IHMETTELEN.
Koska jokainen joka on ajanut kilpaa Ferrarilla on legenda, varsinkin italiassa. Force Indiaan ei päde sama, edes intiassa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Kuinka nopea Fisico olisi ollut Force Indialla...
aivan ylivoimainen, koska Sutilia, päivän kärkeä, huomattavasti nopeampi!

Miksi meniFerrarille... huonommalle autolle... IHMETTELEN.
Jahas, "tieto" että Fisichella joka kerta Sutilia nopeampi. Selaa vaikka kautta taaksepäin...
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Miksi meniFerrarille... huonommalle autolle... IHMETTELEN.
Lyhyellä aikavälillä Force India olisi ollut oikea ratkaisu (Monza), pidemmällä taas Ferrari. Ei ole ollenkaan varmaa että Fisichella enää saa ensikaudelle sopimusta kisakuskiksi, sen sijaan työt voivat jatkua ferrarilla joko testikuskina tai Massan tuuraajana.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Laitetaan nyt tänne vaikka tuolla uutis-topikissa asiasta hieman keskusteltiinkin





 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Onkos tässä nyt jokin sääntökysymys, ettei väritystä saa vaihtaa kesken kauden? Olisin kuvitellut Rellun heittävän nuo valko-oranssit mäkeen ensi tilaisuuden tullen. :dunno:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Onkos tässä nyt jokin sääntökysymys, ettei väritystä saa vaihtaa kesken kauden? Olisin kuvitellut Rellun heittävän nuo valko-oranssit mäkeen ensi tilaisuuden tullen. :dunno:
Säännöistä en tiedä, mutta pari päivää olisi ollut melko lyhyt aika maalata autot ja varikkopilttuut sekä vaihtaa vaatteet toiseen väriteemaan.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Onkos tässä nyt jokin sääntökysymys, ettei väritystä saa vaihtaa kesken kauden? Olisin kuvitellut Rellun heittävän nuo valko-oranssit mäkeen ensi tilaisuuden tullen. :dunno:
Minardi teki sen ainakin 1999, mutta sen jälkeisestä en itse nyt muista, tai muuttuko Midlandin väri oranssiksi kesken kauden 2006 kun se muuttui Spykeriksi?
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
No onhan tuo aikajana tosiaan vähän tiukanpuoleinen.

Spykerin tapauksessahan vaihtui omistaja myös, joten olettaisin että tällöin ainakin moinen toiminta sallitaan. Tosin tuo Minardin tapaus on ihan outo. Sen verran googletin, että Telefonica taisi olla pääsponssina ainakin osan aikaa kaudesta, mutta kuvia en löytänyt kuin siniharmaasta Minardista vuodelta 1999.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Onkos tässä nyt jokin sääntökysymys, ettei väritystä saa vaihtaa kesken kauden? Olisin kuvitellut Rellun heittävän nuo valko-oranssit mäkeen ensi tilaisuuden tullen. :dunno:
Kyllähän värityksen saa vaihtaa, ei kai sitä mikään estä?
Se miksi ING:n oranssi edelleen on autoissa lienee maalausjuttu, ei vrk:n aikana saada kaikkea tehtyä, mm. ekassa harkoissa näkyi Rellun varikkopilttuusta kuvaa niin kaikki tekstiilit oli edelleen ING:n logoilla...
 
Ylös