BMW Sauber F1.09

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Liittynyt
24.2.2005
Viestit
570
Sijainti
In the deep end
Väritys ihan onnistunut. Taitaa vaan olla tämän bemarin keulan osalta sama juttu kuin F60:n kanssa, auto näyttää ihan siedettävän näköiseltä sopivasta kulmasta katsottuna (yleensä jyrkästi yläviistosta ja sivuilta), mutta sitten kun päästään radalle niin auto näyttää edestäpäin lumikolalle ja takaa ihme tötterölle.

No, jospa se silmä tottuu. Niinhän ne näytti vuosimallin 98 autotkin ensin koppimopoille kun oli tottunut 97 leveään malliin. Mutta nyt myöhemmin ne 97 autot näyttää aika lahnoille ;)
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ihan hienohan tuo on. Paitti etusiiven päätylevyt.

Kyllä yleisesti ottaen ovat aika hienosti kaikki onnistuneet. Mitään järkyttävää lootaa ei ole kukaan tuonut. Jokaisessa joku hieno 'herkku' ja vähemmän hieno 'yökkö'.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Nuo ovat mielenkiintoiset ohjaimet. Saattavat osallistua vierauksen säätämiseen epäsymmetrisesti, kun renkaita käännetään. Sisäkaarteen puolelle pitäisi saada enemmän downforcea, mutta sitä pyrkii muodostumaan ulkokurvin puolelle enemmän, sen suuremman nopeuden vuoksi.

kaarteessa sisäpuolella on myös kohtauskulmaa enemmän, jota hyödynnetään downforcen tuottamiseen. Kenties siksi F1 on melko herkkä tuulen suunnan muutoksille, vaikka tuulen osuus suhteessa nopeuteen on melko pieni.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Nuo kulmat on siks ku ne siirtää ilmaa tehokkaammin kuin pyöreät ohjaimet.

Siks kuskin nokan eessäki oleva visiiri (tuulilasi vaimikäsoli) on kohtisuorassa jotta se on tehokas. Tollahan pyritään siirtään ilmaa pois eturenkaan eestä, ja tuohan on tehokkaampi kuin ei mitään..
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Nuo kulmat on siks ku ne siirtää ilmaa tehokkaammin kuin pyöreät ohjaimet.

Siks kuskin nokan eessäki oleva visiiri (tuulilasi vaimikäsoli) on kohtisuorassa jotta se on tehokas. Tollahan pyritään siirtään ilmaa pois eturenkaan eestä, ja tuohan on tehokkaampi kuin ei mitään..
Eli noita kannattaa käyttää ns. äärimmäisissä tapauksissa..? Kuten tuossa juuri mietitään, niin osumakohtana tuo kulma vs eturenkaan alle= mielummin tuo kuin eturengas?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Peijjooni, onkohan mahista että BMW on saanut jotain lisäpainoja tonne SYNTIUM tekstin alapuolelle, pohjaa vasten. Meinaan on nimittäin meleko hyvä paikka lisäpainoille painonjakaumaa aatellessa..:eek!:

Voi olla toki normi juttukin, mutta erilaine kuitenki ku muilla.
Vaikuttas että muitten autojen samasta kohtaa näkee läpi aika helposti..

Kyllä siellä pakosti jotain on.. mitähän sinne voisi jemmata, akkuja?

Muuten näyttäisi turhaa paksukaiselta = hitaalta... !
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mickey, minusta tuo auto on todella tasapainoisen näköinen. Näyttää todella siltä, että etuakselillekin on saatu painoa. Se on mun mielestä hyvä juttu ja BMW on todella tasapainoinen verrattuna McLareniin, jossa etuakselilla on käytännössä kuljettajan jalat painona.

Minusta BMW on sivuprofiililtaan lähes paras, juuri tuon tasapainon takia. McLaren taas vastaavasta syystä porukan rumin.
 

KoS

Banned
Liittynyt
1.1.2009
Viestit
39
Hienot nuo ratakiskon pätkät etusiiven päissä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mickey, minusta tuo auto on todella tasapainoisen näköinen. Näyttää todella siltä, että etuakselillekin on saatu painoa. Se on mun mielestä hyvä juttu ja BMW on todella tasapainoinen verrattuna McLareniin, jossa etuakselilla on käytännössä kuljettajan jalat painona.

Minusta BMW on sivuprofiililtaan lähes paras, juuri tuon tasapainon takia. McLaren taas vastaavasta syystä porukan rumin.
Hmm... ehkä tuolla edessä ei olekaan mitään, ehkä tarkoitus on vaan ohjata ilma pohjalevyn yläpinnan ohi..
 
Ylös