Eipä taida sormia napsauttamalla Heikki yhtäkkiä muuttaa tilannettaan. Hamiltonilla on tallin tuki ja mies on lisäksi näinä kahtena vuotena osoittanut olevansa Kovalaista taitavampi kuski. Viimeinen tsäänssi Heikin näyttää onko miehestä taitojen puolesta haastamaan Hämistä vai ei? Aika-ajoissa lienee on entä kisarypistykset? Oli rengasongelmia toki ja kaikkea muuta häikkää, mutta vähissä oli ne Heikin häikäisevät suoritukset ja upeat välähdykset kisoissa verrattuna vaikkapa Hamiltoniin ja Räikköseen. Massa ajoi kärjessä upeasti, mutta muuten ei viime vuonnakaan vakuuttanut.Oikeilla säädöillä/motivaatiolla Räikkönen taistelee mestaruudesta ja Massa on taas kakkoskuski. Kovalaisen EI MISSÄÄN nimessä pitäisi alistua Hamiltonin apupojaks vaan pitäis painaa täysillä ja luopua pikkuhiljaa nicemanin roolista.
Mitä kuljettajien taitoon tulee, niin eiköhän viime kausi viimeistään ollut lähempänä sitä todenmukaista marssijärjestystä. Räikkösen ekan Ferrari-kauden jälkeen vielä saattoi jotain laittaa sopimattoman auton ja renkaiden piikkiin (itse myös syyllistyin tähän), mutta viime kauden jälkeen käsitys Räikkösen kyvyistä on vähän muuttunut. Olihan se nyt päivänselvää, ettei Räikkösen vauhti vaan yksinkertaisesti enää riittänyt kärkikuskien haastamiseen. En siis pidä Räikköstä enää mitenkään erikoisena kuskina, vaikka jannu on ehdottomasti suosikkikuskini, mutta väkisinhän se mielipide muuttuu kun on niitä toinen toistaan surkeampia suorituksia ollut todistamassa. Harva niistä jättää selittelyille varaa.Muutamaan keskusteluun osaaottaneena törmäsin seuraavanlaiseen ilmiöön: huikean moni foorumilainen osaa kertoa, että viime ja edellinen kausi eivät heijastaneet kuljettajien taitoja 'niin kuin ne oikeasti olivat'. Erilaisilla renkailla sekä Kimi että Heikki olisivat ihan eri maata kuin nykyisillä.
Unohtiko teemu äl tilanteen kaudelta 2008, kun kimi johti muutaman kisan jälkeen pitkään mm-sarjaa mutta mitäs sitten kävikään...Kyllähän tulevallakin kaudella paras yhdistelmä (auto+kuski) hoitaa homman kotiin. Toivon kimille menestystä, mutta totuus alkaa näkyä vasta muutaman kisan jälkeen.
Mikäli meikäläisen luetun ymmärtäminen ei heitä ihan häränpyllyä, niin juuri kyseistä asiaa ajoin takaa tuolla lauseellani. Eli toivon kimin korjaavan potin, mutta totuus voi tosiaankin olla aivan jotain muuta.Unohtiko teemu äl tilanteen kaudelta 2008, kun kimi johti muutaman kisan jälkeen pitkään mm-sarjaa mutta mitäs sitten kävikään...
Kunhan nyt ensin nähdään se taisteleeko Ferrari ylipäätään mestaruudesta.Oikeilla säädöillä/motivaatiolla Räikkönen taistelee mestaruudesta ja Massa on taas kakkoskuski. Kovalaisen EI MISSÄÄN nimessä pitäisi alistua Hamiltonin apupojaks vaan pitäis painaa täysillä ja luopua pikkuhiljaa nicemanin roolista.
Alonso taisteli tuolloin Räikkösen kanssa mestaruudesta, niin aikamoista rämpimistä se oli Ferrarilla 2005-kaudella. Schumi voitti tuolla kaudella ainoastaan USA:n GP:n ja Kimillä oli kauden lopussa kaksinkertainen määrä pisteitä vrt. Schumi. Ei se Schumin viimeinen -06 kausikaan ollut kovin herkkua, jolloin Alonso vei myös mestaruuden.Mikäli meikäläisen luetun ymmärtäminen ei heitä ihan häränpyllyä, niin juuri kyseistä asiaa ajoin takaa tuolla lauseellani. Eli toivon kimin korjaavan potin, mutta totuus voi tosiaankin olla aivan jotain muuta.
Ja ottaakseni kantaa näihin yllämainittuihin seikkoihin auton eri osien (mm. renkaat) vaikutuksesta kuljettajan suoritukseen, niin eikös eräs 7-kertainen maailmanmestari rämpinyt kaudella 2005 aikas pahasti juurikin renkaiden ja auton välisen yhteensopivuusongelmien takia. Muistaakseni ongelmia Ferrarilla oli tuolloin juuri renkaiden kanssa. Joku fiksumpi voisi iskeä tarkempaa faktaa tiskiin, mikäli olen aivan väärässä.
Tokitoki.... Näinhän kävi myös Schumille vuoden 2000 jälkeen?Hämiksellä menee menestys päähän eikä vauhti ole kummoista tulevalla kaudella. Varma tieto. :ahem:
Heikki on itsekin myöntänyt, että heikosta kisamenestyksestä osasyy löytyy ratin takaa. Enkä tarkoita nyt moottoriaTuo Heikin "kisanopeuden puute"-niminen myytti on saanut jo sellaiset mittasuhteet että sitä lauotaan täälläkin jo kuin Herran sanaa.
Täytyy myöntää, että itsekin olin saanut samanlaisen kuvan asiasta puolivälissä kautta, mutta kun tarkemmin alkaa tutkimaan mitä kisoissa tapahtui ja mistä vauhdin puute joissain kisoissa johtui, se teoria alkaa hyvin äkkiä murenemaan.
Kyllähän sitä kaikenlaisia syitä nopeuden puutteelle voi aina kehittää. Trullillakin olis varmaan niitä liuta miks ei niin usein ole kisassa kulkenut. Aina oli joku juttu pielessä. Toiset vaan ajaa kiitettävän kovaa oli auto millainen tahansa, esim. Kimi.Heikki on itsekin myöntänyt, että heikosta kisamenestyksestä osasyy löytyy ratin takaa. Enkä tarkoita nyt moottoria
Hymiön merkitys jäi minulle epäselväksi, mutta olen siinä käsityksessä, että nykyinen auto yliohjaa entistä enempi, ja nimenomaan siitä Kimi pitää.Kimillä ongelma taisi olla nimenomaan etupään pidon kanssa, joten mielenkiinnolla jään odottamaan miten hän pärjää nyt, kun siivekkeitä on vähennetty entisestään. Voihan toki olla, että auto aliohjaa nyt entistä enemmän, ja siitä Kimi pitää : )
Nykyinen sopimus jatkuu vuoteen 2010 ja Räikkönen on luvannut ajaa sen loppuun. Uutta sopimusta tarkastellaan kauden 2010 aikana.Jos Räikkönen menestyy, tämä on hänen viimeinen kautensa. Jos ei, hän ottaa sopivan linjan soppariin ja paahtaa vielä kymmenenteen.
Sopimusasiat eivät ole koskaan varmoja. Tuntien Räikkösen fiilisuran. Niin, ja siis, tiedän sopimuksen päättymisajan.Nykyinen sopimus jatkuu vuoteen 2010 ja Räikkönen on luvannut ajaa sen loppuun. Uutta sopimusta tarkastellaan kauden 2010 aikana.
Okei, siinä tapaukessa voitte vain korvata edellisessä viestissäni sanan "yli" sanalla "ali"Näin on. Räikkönen suosii nimenomaan yliohjaavaa autoa.