Yksi klisee täytyy oikaista heti kättelyssä: Epäonnistumiset eivät vahvista vaan murskaavat raskaasti henkisesti ja vievät sitä vähääkin toivoa ja itseluottamusta pois. Massalle tuleva kausi on kova koitos mestaruuden karkaamisen jälkeen. Kimi romahti täysin molempien hopeakausiensa jälkeen, meno ei ollut niin vahvaa ja ongelmatkin söivät motivaatiota. Massan kohdalla selkäranka saattaa tällä kertaa notkahtaa jos viimekautiset tekniset murheet jatkuvat tänäkin vuonna. Latinotausta vielä lisää sitä riskiä. Hamiltonille mestaruus oli onnenpotku joka tuli umpisurkealla ajolla painetilanteessa. Hallitsevana mestarina Lewis tuskin olisi räpiköinyt niin pahasti Brasiliassa, nyt tilanne on toinen.
Räikkönen on saanut ladata akkujaan rauhassa ja päässyt tekemään kaikkea kivaa talven aikana. Tunturirallissa päästiin Lapin unenomaisiin maisemiin rentoilemaan ja vähän kaasuttelemaan rallia ja seurustelemaan vanhojen kuskien kanssa. Seiskoissakaan ei ole näkynyt merkkejä yleiskunnolle myrkkyä tekevästä viinarallista, joten kaikki eväät onnistumiselle ovat. Eipähän jää enää miehestä kiinni, toivottavasti auto vain saadaan testeissä säädettyä kohdilleen. Massa tulee olemaan paperia Icemanin ikeen alla. Maailmanmestaruuden tuomaa henkistä vakautta ja varmuutta ei tule koskaan aliarvostaa.
Heikin kannalta asiat näyttävät niin ikään valoisammilta. Talli on tullut tutuksi, pomo vaihtui tallitoverin kummisedästä mieheen joka rekrytoi Heikin ja avausvoitto on plakkarissa. Alkukaudesta on iskun paikka, pari kakkossijaa Hamiltonin takana ja ongelmien iskiessä kärkeen. Heikon alkukauden sattuessa vaarana saattaa olla henkinen kantti, joka on Hessulla krakannut monta kertaa vaikeissa paikoissa.
Vaikea sanoa mitä Kimi miettii sopimuksestaan. Itse ajaisin vielä useamman vuoden. Joka kausi (lukuunottamatta 05) on Ferkku tarjonnut mestariauton ja se jos mikä antais motivaatiota yrittää vielä useampaa mestaruutta ennen lopettamista.
McLarenilla Kimi oli ilmeisen kypsynyt jo koko touhuun ja sanoi vihaavansa koko ykkösiä, ajavansa mestaruuden ja lähtevän vain muualle. Ferrari oli ilmeisesti hieman miellyttävämpi ympäristö.
Todella moni kuski on muuten vittuuntunut McLareniin näiden vuosien aikana. Häkkisellä olisi ollut vielä monta ajovuotta jäljellä, mutta jatkuvasti ryssivä varikkotiimi ja jatkuvasti tienposkessa majaileva auto tekivät sapattipäätöksestä helpon. Eikä Kimikään jaksanut venata enää saako talli koskaan tehtyä samalla kertaa nopeaa ja luotettavaa autoa. Ferrarillakin on luultavasti "vähän" rennompi ilmapiiri monen voitetun tittelin jälkeen.