Mitä tarkoitat tapahtuu? Kuva ainakin päällekkäin valottunut.Kuka osaa selittää, mitä oheisessa Holger Eklundin otoksessa tapahtuu? Rellun puikoissa on Harry Källström ja vuosi on 1967 ja paikka Ouninpohja
Juu, valotusta meinasinkin. Eikö ole aika taiteellinen kuva?Mitä tarkoitat tapahtuu? Kuva ainakin päällekkäin valottunut.
Jep! Taitaa olla vielä tehdaspirssi,ranskalaisista rekkareista päätellen,joten kuuluuhan sen kulkeakin valoa nopeamminJuu, valotusta meinasinkin. Eikö ole aika taiteellinen kuva?
Jep, tuo on hyvä pointti. Olen juuri miettimässä, minkälaisen kuvatekstin tähän laittaisin, kun se tulee kirjaan. Taidan lainata tuota sinun kommenttiasi HV!Jep! Taitaa olla vielä tehdaspirssi,ranskalaisista rekkareista päätellen,joten kuuluuhan sen kulkeakin valoa nopeammin
Makkahan mainitsi kuljettajan kuvapostauksen yhteydessä?Mutta kuka mahtaa olla tuon haamu Gordinin kuski. Lusenius ajeli suomalaisilla kilvillä, oisko tää ruotsalainen Bengt Jansson joka oli Rellun tehdaskuski?
Makka sanoi:Rellun puikoissa on Harry Källström
Terve! Täytyy vastata,kun kukaan muu ei ole vielä vaivautunut. Omasta mielestä ne ovat ihan ok,usein kuvissa ollaan niissä vaatteissa missä kilpailukin on ajettu,on vähän eroa tähän päivään verrattuna. Kauluspaita,solmio,suorat housut vs tulenkestävä FIA-haalari,FIA-kalsarit,hans...:wink:60-luvun teos on hyvässä vauhdissa. Kun katson mitä olen saanut aikaan huomasin, että olen käyttänyt paljon enemmän kuljettajakuvia kuin aikaisemmissa kirjoissa. Samalla tajusin, että valokuvaajat ovat niitä paljon enemmän myös ottaneet, koska monesta vuodesta löytyy kaikista huippupareista kuvat autonsa vierellä ennen starttia tai maalissa.
Mitä mieltä olette, onko tämä hyvä suuntaus?
Hieno! Tekis mieli pyytää siitä kuva tulevaan kirjaan. Tähän autoon liittyy yksi outo juttu. Ko- vuonna ovinumeromainoksena oli Pall Mall, mutta Mäkisellä oli ihan oman kalibeerin numero ilman mitään mainoksia. Tähän jos joku tietää ratkaisun, se tieto pääsee kirjaan.Vihdoinkin sain rakennettua valmiiksi sen Timon Minin. Kiitokset Illille ja Makkalle kuva-avusta, ilman niitä kuvia ja Illin filmiä olisi jäänyt malli syntymättä.
Tää on ihan arvailua mutta olisko syy että mäkinen mainosti tuohon aikaan jotain muuta savukemerkkiä,olen nähnyt ko.mainoksen jossain autolehdessä mutta en muista merkkiä..Hieno! Tekis mieli pyytää siitä kuva tulevaan kirjaan. Tähän autoon liittyy yksi outo juttu. Ko- vuonna ovinumeromainoksena oli Pall Mall, mutta Mäkisellä oli ihan oman kalibeerin numero ilman mitään mainoksia. Tähän jos joku tietää ratkaisun, se tieto pääsee kirjaan.
Lain vaatima kansallisuustunnus GB vielä tuohon rekisterikilven eteen. :wink:Vihdoinkin sain rakennettua valmiiksi sen Timon Minin. Kiitokset Illille ja Makkalle kuva-avusta, ilman niitä kuvia ja Illin filmiä olisi jäänyt malli syntymättä.
On se GP tunnuskin siinä kilven vieressä, mutta peittyy kuraan tästä kulmasta katsottuna. Oikein tarkkaan kun katsoo, niin näkyy kuran läpi. Eihän tämä, tai oikeastaan mikään pienoismalli ole yksityiskohdiltaan täydellinen esikuvansa kutistus, mutta tarkoituksena onkin luoda oikea mielikuva halutusta kohteesta. Tämä oli varsin vaativa projekti jo pelkkien lähdekuvien vähyyden takia. Lisää vaikeutta toivat formula kuljettajista muokattu miehistö, sillä Minissä on varsin erilainen asento kuljettajilla kun sitä verrataan formuloiden vastaaviin. Myös mallin kaikki siirtokuvat on itse tietokoneella piirrettyjä. Tulevana viikonloppuna on Hämeen linnassa 16-17.11. Nordic Challenge kansainvälinen pienoismalli tapahtuma, jossa voi bongata tämän ja satoja muita käsin tehtyjä pienoismalleja panssarivaunuista kilpa-autoihin ja kaikkea siltä väliltä.Lain vaatima kansallisuustunnus GB vielä tuohon rekisterikilven eteen. :wink:
Ok, uskotaan että se on siellä, tuosta pienestä kuvasta sitä vaan ei oikein näy. :thumbup:On se GP tunnuskin siinä kilven vieressä, mutta peittyy kuraan tästä kulmasta katsottuna. Oikein tarkkaan kun katsoo, niin näkyy kuran läpi. Eihän tämä, tai oikeastaan mikään pienoismalli ole yksityiskohdiltaan täydellinen esikuvansa kutistus, mutta tarkoituksena onkin luoda oikea mielikuva halutusta kohteesta. Tämä oli varsin vaativa projekti jo pelkkien lähdekuvien vähyyden takia.
Minusta - vaikka sitä ei kysyttykään - erityinen arvo olisi kuvilla autoista kärjen takana. Niitä kärkikuskien ja -autojen kuvia on julkaistu paljon, olisi hienoa että muut tulisivat dokumentoiduiksi tällä tavoin mahdollisimman hyvin.60-luvun teos on hyvässä vauhdissa. Kun katson mitä olen saanut aikaan huomasin, että olen käyttänyt paljon enemmän kuljettajakuvia kuin aikaisemmissa kirjoissa. Samalla tajusin, että valokuvaajat ovat niitä paljon enemmän myös ottaneet, koska monesta vuodesta löytyy kaikista huippupareista kuvat autonsa vierellä ennen starttia tai maalissa.
Mitä mieltä olette, onko tämä hyvä suuntaus?
Nuo siirtokuvat on saatavilla ALPS tulostettuina siirtokuvina jos kiinnostaa. Kaverilla on kyseinen tulostin ja tulostaa pientä korvausta vastaan noita piirtämiäni kuvia halukkaille. Mulla on myös muotti tuosta takarekisterikilvestä, joten siitä järjestyy myös hartsikopio tarvittaessa.Ok, uskotaan että se on siellä, tuosta pienestä kuvasta sitä vaan ei oikein näy. :thumbup:
Itsellä omassa pienoismalliprojektissa on kanssa ongelmana tuo nähikuvien puute oikeista kohdista, pari tarraa vielä puuttuu. Ja sitten vielä sen pienoismallin esikuva lojuu pihan perällä raatona, niin ne kaikki tarrat pitäisi myös siihen saada kun sen vuoro tulee.
Tulee näkymään!Ja myös kiinnostaa kuvat, joissa näkyisi niin autojen kuin kuskien aikakauden varusteet. Tai niiden olemattomuus