F1 ilmiselvä ykkönen, mutta sen jälkeen vaikeampaa rankata sarjoja. Puhtaasti F1-feederinä WRS3.5 ja GP3 ovat parhaat, ja jopa F3 on GP2:ta parempi feeder, parhaat junnut päätyvät F1:een ennen GP2:ta.
IndyCar on kuitenkin selkeä kakkonen. Vaikka IndyCariin meno paljolti sulkee F1-oven, niin IndyCarilla on enemmän prestiisiä kuin feeder-sarjoilla sekä on harvoja avopyöräsarjoja, joissa pystyy tienaamaan.
Super Formula onkin sitten erikoisempi tapaus. Yksi nopeimmista avopyöräsarjoista, mutta kuskit lähinnä journeymanejä, joista monille SFormula on sivubisnes. (Lotterer, Duval WEC:ssä, Rossiter, Liuzzi Super GT:ssä) Muistan joskus lukeneeni, että Formula Nipponin feeder-status 90-luvulla olisi johtunut F3000:n useammasta rungonvalmistajasta. Japanilaissponsorit tekivät FNipponista Euroopan F3000:ta halvemman, mutta F3000:n muutos yksityyppiluokaksi laski F3000:n kulua eikä tarvetta lähteä Japaniin ollut enää entiseen malliin.
Auto GP on sitten outo lintu. Ilmeisesti F3:a ja GP3:a nopeampia autoja, mutta kovin vähään jää sarjan julkisuus.
Ja sitten tietenkin Formula E. Kohtuu kova gridi, mutta sama kuvaus pätee kuin SFormulaan. Hieman kovempi tosin FE:n gridi, mutta en näe sarjaa juuri feederinä millekään sarjalle, sen verran hitaita autot noin kokeneille kuskeille ovat. Eikä sarjalla vielä ole erityistä prestiisiä.
Anyway, vaikea laittaa sarjoja selvään järjestykseen. Mikä olisi kriteerinä? Nopeus? Autojen kehittyneisyys muuten? Kuskien taso?(vaikea arvioida) F1:een nousevien kuskien määrä? Sarjassa liikkuva rahamäärä?