hoogenband
Well-known member
- Liittynyt
- 29.8.2014
- Viestit
- 92
Jotain pahaa tapahtuu ku uudet autot tulee. Sutimisvoimaa ja räyhäävää tarvitaa mut ei vauhtia. Autojen tasaväkisyys ois aina kaiken suola:thumbup:
VOLKSWAGEN MOTORSPORT IS DUE TO BEGIN TESTING A WORLD RALLY CAR INCORPORATING NEW-FOR-2017 TECHNICAL REGULATIONS THIS MONTH
Double world champion Marcus Grönholm will drive the car when testing starts.
Mahtaa olla yliohjaava kun on niin takapainoinen.:wink:Helevetin makia takapuskuri. Onko kenties WRC-Yariksen tuleva perä vai Polon?
Ei taida olla vielä muuta ulkoista muutosta kuin nokan splitteri?Joku nimetön eläkeläinen päästetty auton rattiin:
https://www.youtube.com/watch?v=oPuLquedT4c
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Varmaan muutkin testaisivat, jos olisi samanlaiset resurssit. Näillä mennään, sanoi Virmanen.Tällä menolla ei Volkswagen ylivoimalle näy loppua kun jo testaavat vuoden 2017 autoa, sillä välin muut raapii palleja.
Suoraan MM-ralliin, maassa jossa ei ole juuri minkäänlaista kansallista autourheilua...parempi autourheiluscene olisi vaikka Macaolla tai Intiassa.Governor of Kangwon state in South Korea attended Rally Germany and apparently wants to take WRC to his region
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Varmaan muutkin testaisivat, jos olisi samanlaiset resurssit. Näillä mennään, sanoi Virmanen.
Autojen ajettavuus erilaisten innovaatioiden vuoksi on vaan sen verran "helpompaa". Vastuu tapahtumista on järjestäjillä. Niin kauan kun ei pahoja onnettomuuksia tapahdu, jatkavat varmaan nykyisen kaltaisilla autoilla. Tiestön valinta ja katsojien sijoittelu, sillä pääsee jo pitkälle ilman suurempia murheita.Vertailin jonkin verran pätkien keskinopeuksia ja totesin että nykyisillä R5-autoilla ajetaan jo suunnilleen samoja keskinopeuksia ja kovempaakin kuin 1986 B-ryhmäläisillä, 1994 A-ryhmäläisillä tai 1997 WRC-autoilla tai 2011 WRC-autoilla. Ja nykyiset WRC-autot menee nyt kovempaa kuin mitkään autot koskaan, vaikka toki tuloksia ei ole kuin Montesta ja Ruotsista. Kuinkahan paljon tästä voidaan vielä kehittää nopeutta? Vai tuleeko kohta taas takapakki ja siirrytään R5-autoihin?
Haluaisin kyllä nähä minkälainen kehitys niissä pätkien teissä on ollut vuosien aikana, miten paljon nopeampia itse tiet ovat.Vertailin jonkin verran pätkien keskinopeuksia ja totesin että nykyisillä R5-autoilla ajetaan jo suunnilleen samoja keskinopeuksia ja kovempaakin kuin 1986 B-ryhmäläisillä, 1994 A-ryhmäläisillä tai 1997 WRC-autoilla tai 2011 WRC-autoilla. Ja nykyiset WRC-autot menee nyt kovempaa kuin mitkään autot koskaan, vaikka toki tuloksia ei ole kuin Montesta ja Ruotsista. Kuinkahan paljon tästä voidaan vielä kehittää nopeutta? Vai tuleeko kohta taas takapakki ja siirrytään R5-autoihin?
Joo, tuskin mistään löytyy tietä, joka olisi samassa kunnossa kuin 30 vuotta sitten. Aika vähissä on myös pätkät, joita olisi ajettu täysin identtisenä vuosien varrella, mutta keskinopeutta voi soveltaa suuremmalla haarukalla – jos koko kisa on ennen ajettu 100-120 keskinopeuksilla ja nyt ajetaan 110-130 keskinopeuksilla niin nopeutumista on tapahtunut. Toisaalta myös varmaan rallin ratamestarit pyrkivät pitämään keskinopeudet kurissa lisäämällä hitaampia tieosuuksia tai jopa shikaaneja.Haluaisin kyllä nähä minkälainen kehitys niissä pätkien teissä on ollut vuosien aikana, miten paljon nopeampia itse tiet ovat.
Kahta laitetta on huono vertailla keskenään jos olosuhteet eivät ole molemmille samat.
Kiistämättä vehkeet ovat nopeutuneet, mutta paljonko siitä on itse tien parantumisen ansiota olisi mukava tietää.
Kyllähän Safariralli olisi vähän erilainen kuin muut rallit mutta mitenköhän ne järjestelyt onnistuisi sillä? Etelä-Afrikalla oli joitakin vuosia sitten ehdokasralli mutta järjestelyt taisi mennä aika mun…een.