Black Leopard
Pantera negra
Koska tuo ei ole riittävästi. Jos ajaa voittoon - ansaitsee enemmän.Sitähän minä yritin kysyä, että miksi "riittävä" pitäisi olla enemmän kuin 20% enemmän pisteitä.
Jos kisoista yritetään tehdä mielenkiintoisia sekoittamalla joukkoa esim. menetyspainoilla tai käännetyllä lähtöjärjestyksellä, niin shown kustannuksella F1 menettää uskottavuutensa lopullisesti. Tuskinpa kovinkaan monet F1 -fanit haluavat radalle lisää ohituksia hinnalla millä hyvänsä. Kuten edellä olen esittänyt, niin kisoista saadaan mielenkiintoisia huomattavasti helpommalla ja uskottavuus säilyttäen. Ei F1 koskaan kuole ohitusten vähyyteen, mutta uskottavuuskriisistä en menisi takuuseen.Ainahan säännöt ovat kaikille samat. Käännetty lähtöjärjestys tai menestyspainot rankaisevat menestyksestä, mutta eihän tuollaisia sääntöuudistuksia urheilullisuussyistä toteutetakaan, vaan katsojakokemuksen parantamiseksi. F1-fanit toivoivat lisää ohituksia, ja niitä saadaan sekoittamalla pakkaa. Jos autot kulkevat urheilullisesti jo valmiiksi paremmuusjärjestyksessä, tuloksena on tylsä jonossa-ajelu. Mikä sitten on sitä parempaa kilpailua? Jännittävämmät kilpailut vai ennustettavasti voimasuhteiden mukaan määräytyvät kisat ja tulokset?
Lähes ainahan parhaiten valmistautuneet pärjäävät (poislukien satunnaiset puusilmät ), mutta tasapäistämällä pienien virheiden merkitys korostuu ja "sattuma" vaikuttaa enemmän lopputuloksiin. En vastusta tasapäistämistä, mutta kyllähän kyseinen sääntöuudistus on nimenomaan suunnattu isojen tallien menestymismahdollisuuksien heikentämiseksi (ohitusten lisäämisen lisäksi).
Valitettavasti paalupaikka saavutuksena on tuon kehityksen seurauksena kärsinyt raskaan inflaation.Onhan sillä edelleen hyvin paljon merkitystä, jopa enemmän kuin ennen, kun autot ovat nykyään niin luotettavia. Bensakikkailulla vain etsitään sitä parasta taktikkoa. Kuka "pelaa parhaiten sitä peliä".
Tähän vastasinkin jo edellisessä.Oletin sinun kritisoineen 2005 Australian lauantain aika-ajoa nimenomaan siitä, että olosuhteet vaikuttivat tuloksiin. Mäkihypyssä se on arkipäivää joka kilpailussa. Jos se on OK mäkihypyssä, niin miksei se voisi olla OK F1:ssä?
Väitän että pistejärjestelmää muuttamalla lisättäisiin ohituksia. Ohituksia riskillä tehtäisiin useammin, koska palkinto onnistumisesta olisi suurempi.Pistejärjestelmällä ei lisätä ohituksia. Jos kuskilla on mahdollisuus tehdä ohitus johtavasta kuskista, hän myös sitä yrittää. Niin kauan kuin kaikki osakilpailut lasketaan mukaan, niin nollatuloksiin ei ole varaa. Jos minulta kysytään, niin tasaisesti hyviä tuloksia ajava kuski ansaitseekin mestaruuden enemmän kuin tulos tai ulos-kuski. Vaikka vähemmillä voitoilla.
Ei itsellänikään periaatteessa mitään tasaisuutta vastaan ole, mutta itse olen aina arvostanut kuljettajissa enemmän kovaa yritystä välillä suurellakin riskillä kuin varmistelua tasaisesti ajaen.