Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

EQ

New member
Liittynyt
6.4.2009
Viestit
1
Aij saakeli kun oli kovat skapat tossa MA 4. Ihan hyvällä tuurilla ainakin mentiin kun jokasessa erässä alotin loppu päästä ja silti aina pääsin jatkoon :ahem:
Jopa semifinaaleihin asti, joissa tuli omat enkat jotka oli 15.990 joten en kovin nopea kuski ole mut oli kyl niin hyvät tuurit noissa ekan kierroksen ekoissa kurveissa! aina jotku snippaa mun edessä ja saan pujoteltua itteni sieltä ilman suurempia harmeja pois ja eikun ykkösen perään! noin siis joka kisassa paitsi sit noissa semeissä jossa iha kyl ajotaidoilla pääsin ekassa kurvissa ulkokauttaa 3 :D
mut sit kämmäsin ja spinnasin ja tulin lopulta 4 ni ei päässy enää jatkoon. aij että mut oli parhaat kisat ikinä mulle :D

Semmonen kysymyskin ois et onko tossa momon polkimissa löysät polkimet vai onko niissä hyvä tuntuma? oon semmoset aatellu ostaa kun nyt oon padilla pärsiny..
 

Jarska68

Member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
19
Semmonen kysymyskin ois et onko tossa momon polkimissa löysät polkimet vai onko niissä hyvä tuntuma? oon semmoset aatellu ostaa kun nyt oon padilla pärsiny..
Mustan Momon polkimet ei kestä kauaa. Laita heti kerralla G25 niin saat laaturatin.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Aika perseestä koko peli sanon minä :thumbfh:
Peli on mielestäni hyvä, kun sattuu sellaiset kanssakilpailijat jotka eivät kiilaa koko aikaa ulos radalta vaan radalla on rehti meininki ja mukavaa kilvanajoa.

Sitten taas, kun ajaa ekaan mutkaan ja takaa tulee 3 autoa päin niin kyllähän siinä heti hermo menee.
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Helou taas! Sellasta kyselisin, että tekeekö porukka renkaisiin jotain muutoksia kisaa varten? Itellä renkaat toimii ja pitää vasta 1-2 kierroksen jälkeen..eli sitte ku kisa on ohi..:D Millä niit saa lämpeemään nopeemmin ja paremmin?
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Joo, Frapsillahan tuo kaappaus onnistui kätevästi. Teinpä nyt sitten huvikseni pätkän missä molempien GP kisojen lähdön jälkeistä tapahtumaa eka mutkissa. Ekana epäloogisesti tuo äskeinen kisa ja sen perään ensimmäisen kisan "päätös".
Peliähän tämä vain, mutta tympii silti :D
http://s66.photobucket.com/albums/h267/AMMB/?action=view&current=Elokuva_0002.flv
Juu, näinhän se tuppaa ylensä menemään. Olisit vielä laittanut noitten törmäiljöiden nimet isolla ruutuun. :D
 

Tune

Member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
19
Peli on mielestäni hyvä, kun sattuu sellaiset kanssakilpailijat jotka eivät kiilaa koko aikaa ulos radalta vaan radalla on rehti meininki ja mukavaa kilvanajoa.

Sitten taas, kun ajaa ekaan mutkaan ja takaa tulee 3 autoa päin niin kyllähän siinä heti hermo menee.
Joo.... kunpa sattuiskin.
Kävin piruuttani kokeilemassa tuota klo 23.00 kisaa äsken ja eikös vaan taas joku vitun paukapää tunkee eka mutkassa suoraan takaluukkuun ja puskee pihalle. Se oli sit taas siinä se kisa. Ei täs oo himpunkaan verran järkee...tai ainakaan noilla pelaajilla ei oo tuolla radalla.
Ite avaan suosiolla hiukan ovea, jos siltä tuntuu ja vauhti ei riitä pitämään takana tulevaa siellä takana. Ja ne kärkivauhtiset jampat hanskaa kyllä hommansa. Mutta sitten on nää sikaniskat, jotka ei ymmärrä tuon taivaallista mistään.

Ei siinä...on sitä pari ihan kunnollista kolmen kierroksen vääntöäkin sattunut kohdalle ja silloin homma on hauskaa, mutta 90% kisoista päättyy ensimmäiseen mutkaan. Pitäs varmaan tahallaan jättäytyä aika-ajossa vaan viimeseks ja kattoo kun puolet porukasta kolaroi ittensä pihalle ekassa mutkassa tai viimeistään shikaanissa ja yrittää korjata sato sen jälkeen...voi elämä...

:jaska::jaska::jaska:
 

Erqqu

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
94
Miten helvetissä saatte niitä 1.15 aikoja?

Ite annan kaikkeni 110%, menen joka mutkaan sataporosenttisesti mutta silti se aika on korkeintaan 1.17 ja puol.

Rupeaa jo pikkuhiljaa vituttamaan. Tosin vasta kaksi ja puoli viikkoa takana, joten toivottavasti ajat aikaa myöten parantuvat.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
...Pitäs varmaan tahallaan jättäytyä aika-ajossa vaan viimeseks ja kattoo kun puolet porukasta kolaroi ittensä pihalle ekassa mutkassa tai viimeistään shikaanissa ja yrittää korjata sato sen jälkeen...voi elämä...
:jaska:
En ole tahallani jättäytynyt viimeiseksi, mutta seuraavaa kaavaa noudatan 128:n kuskin iltakisoissa. Mikäli olen toisessa rivissä yritän vaan pitää paikkani ja luotan onneen, että ekasta mutkasta selvitään. Yleensä kuitenkin näissä 23:n kisoissa käy niin, että kärjen ajat ovat jotain 13-15 ja sitä seuraavaat saattavat olla 18 luokkaa. Tällöin on jokseenkin varma, että näissä 18 kuskeissa on ainakin yksi näitä ilman jaruja helvettiin tyyppejä. Mikäli olen ruudukossa 3:n viimesen joukossa (useimmin) otan lähdön rauhallisesti ja annan kuumapäiden mennä menojaan. Näin olen monet kerrat selvinnyt alun kolarisumasta puikkelehtien romujen välistä.

Kun tiedän, että en pärjää näille nopeimmille niin en viitsi omaa kisaani pilata keskikastin kanssa kolaroimalla. Muutenkin yritän aina antaa tietä, jos huomaan itseäni selvästi nopeamman haluavan välttämättä sijalle 4 sijan 5 sijasta. Helpottaa verenpainetta kummasti. ;)
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Miten helvetissä saatte niitä 1.15 aikoja?
Ite annan kaikkeni 110%, menen joka mutkaan sataporosenttisesti mutta silti se aika on korkeintaan 1.17 ja puol.
Rupeaa jo pikkuhiljaa vituttamaan. Tosin vasta kaksi ja puoli viikkoa takana, joten toivottavasti ajat aikaa myöten parantuvat.
Kyllä ne ajat siitä paranevat. Itselläni kesti 26 pv. 1:20 >> 1:15,11. Kun parhaani oli 1:18 luokkaa tuntui, että ei mitään tapahdu missään. Sitten homma alkoikin yht'äkkiä kulkea. Sitten ostin ratin ja sen jälkeen ei tilanteessa olekaan kehitystä tapahtunut, mutta tuo "rattienkka" lähestyy vääjäämättä hiirellä tehtyä (nyt eroa ei ole kuin 0,5sek), joten kenties piankin... ;)

Älä menetä toivoasi. :thumbup:
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
MNK-Malesian osallistujista

Koska virallisia raportteja MNK:n ylläpidolta taitaa olla turha odottaa niin pyörittelin vähän XL:iä.
Alla muutamia lukuja siitä minkälaisia aika-ajokierroksia porukka on ajanut MNK-Malesiassa. Lukuja vääristää hieman se, että kisaan selvinneiden kohdalla ei ole tiedossa heidän karsinta-aikansa vaan mukaan on otettu kisassa ajettu aika. (ylläpito prkl!)

Yhteensä karsintaan osallistui 2827 kuskia, joista 18,32% selvisi itse kisaan. Paras aika jolla ei kisaan päässyt oli 1:16,31. (Kisassa 5 ajoi myös tämän ajan, joten sekin hiukan vääristää lukuja)

Seuraavassa vasemmalla on lukumäärä siitä kuinka monta kuskia kuuluu seuraavassa sarakkeessa olevalle aikavälille. Viimeisenä %-osuus kaikista ajan saanneista. Lähes puolet osallistujista siis on n.5sek.päässä karsintarajasta. Tulee mieleen, että onko turnausjärjestelmä aivan valmis vai olisiko siinä jotain kehittämistä sen osalta, että vähemmän kuin 20% pääsee itse kisaan mukaan? Tekemällä vaikka B ja C-kisat saataisiin nämäkin mukaan. (voisivat jopa innostua enemmän sarjasta ja saattaisivat hankkia maikkarin kautta maksullisen lisenssin...)

Koodi:
[COLOR="Green"]2	Alle 1,13	0,07 %
114	1:15 - 1:13	4,03 %
402	1:16,31 - 1:15	14,22 %[/COLOR]
[COLOR="Red"]488	1:18 - 1:16,31	17,26 %
486	1:20 -1:18	17,19 %
371	1:22 -1:20	13,12 %[/COLOR]
290	1:24 -1:22	10,26 %
167	1:26 - 1:24	5,91 %
153	1:28 - 1:26	5,41 %
66	1:30 - 1:28	2,33 %
58	1:32 - 1:30	2,05 %
42	1:34 - 1:32	1,49 %
35	1:36 - 1:34	1,24 %
17	1:38 - 1:36	0,60 %
28	1:40 - 1:38	0,99 %
22	1:42 - 1:40	0,78 %
13	1:44 - 1:42	0,46 %
13	1:46 - 1:44	0,46 %
7	1:48 - 1:46	0,25 %
8	1:50 - 1:48	0,28 %
5	1:52 - 1:50	0,18 %
9	1:54 - 1:52	0,32 %
10	1:56 - 1:54	0,35 %
6	1:58 - 1:56	0,21 %
15	Yli 1:58	0,53 %
Että semmosia aamuaskareita tällä kertaa. ;)
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Miten helvetissä saatte niitä 1.15 aikoja?

Ite annan kaikkeni 110%, menen joka mutkaan sataporosenttisesti mutta silti se aika on korkeintaan 1.17 ja puol.

Rupeaa jo pikkuhiljaa vituttamaan. Tosin vasta kaksi ja puoli viikkoa takana, joten toivottavasti ajat aikaa myöten parantuvat.
Ajatko ratilla ja polkimilla? Näppis- ym. digitaalivehkein ajaville en osaa antaa vihjeitä, mutta ratilla ajaessa rauhallisuus on kaikki kaikessa. Jos sä annat 110% joka mutkassa, siinä saattaa herkästi olla se 10% yliyrittämistä. :)

Mutkat olisi siis hyvä selvittää siten, että rattia ei missään tapauksessa joudu vispaamaan edestakaisin. Mutkaan mennessä ratti käännetään mutkan suuntaan, vähän ennen keskikohtaa ehkä mutkasta riippuen jyrkennetään hieman ohjauskulmaa, sitten mutkan loppua kohti palautetaan ratti taas keskiasentoon. Ei mitään veivaamista, korkeintaan pientä hienosäätöä läpi mutkan.

Yritä myös ajaa niin, että painat koko mutkan ajan ainakin hieman kaasua, vapaalla ajelu ei ole hyvä. Kaasun liiallinen nostaminen keskellä mutkaa aiheuttaa ainakin nopeissa säädöissä vaikeasti ennakoitavaa/hallittavaa yliohjautuvuutta siinä vaiheessa, kun kaasua taas ruvetaan painamaan alas. Eli heti jarrutuksen jälkeen takaisin kaasulle. Ei tietenkään heti kaasua pohjaan (paitsi ehkä joissain tietyissä mutkissa).

EDIT: Kokeilin huvikseni ajaa kierroksen pelkällä kutosvaihteella. Kierrosaika oli 1:17.9. Kokeiles huviksesi itsekin tuota, saa ehkä uutta perspektiiviä siihen, miten rauhallinen tyyli tuo tulosta.
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
EDIT: Kokeilin huvikseni ajaa kierroksen pelkällä kutosvaihteella. Kierrosaika oli 1:17.9. Kokeiles huviksesi itsekin tuota, saa ehkä uutta perspektiiviä siihen, miten rauhallinen tyyli tuo tulosta.
Ei liity aiheeseen, mutta joku viikko sitten törmäsin Espanialaiseen (?) kaveriin, joka ajoi kisan ekan kierroksen peruuttamalla läpi. Heti lähdön jälkeen hän heitti auton 180 astetta ympäri ja jatkoi huristelemista. Oli ilmeisesti tuskaantunut tasoon. :) En tiedä miten oli autoaan säätänyt, mutta kovaa se meni. Itsellä 60 on maksimi väärin päin. Harmittaa kun en silloin osannut nauhoittaa näitä kisoja. Ei, en kehota ketään tekemään näin MNK-kisoissa. :D

EDIT: Selvishän se nopeuskin. Perävälitys jonnekkin 1.3:n paikkeille niin johan vauhtia löytyy melkein 200.
 
Viimeksi muokattu:

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Taas virittelivät jotain systeemeitä MNK:ssa. Käynnistysnappula valitsi palvelinta yms. mutta kisaan se ei startannut. Aikamoinen kato kisaajissa avoin 1:ssä. Finaali starttasi ok.

Jos vastaavaa sattuu uudestaan niin ainakin tällä kertaa pääsi kisaamaan kun ensin antoi MNK-sovelluksen yrittää (valitsi palvelimen), käynnistysnappulan ilmaantuessa sulki ohjelman ja avasi LFS.exe:n. Sieltä menemällä moninpeliin, valitsemalla "liity tiettyyn palvelimeen" palvelinnimi oli valmiina ja pystyi liittymään peliin. Joka sessiolle sama kikka uudestaan. Tämä siis vinkkinä jos joku ei sattunut jo tietämään.

Muutoksena aiempiin kisoihin, tuulet oli jokaisesta sessiosta otettu pois.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Taas virittelivät jotain systeemeitä MNK:ssa. Käynnistysnappula valitsi palvelinta yms. mutta kisaan se ei startannut. Aikamoinen kato kisaajissa avoin 1:ssä. Finaali starttasi ok.

Muutoksena aiempiin kisoihin, tuulet oli jokaisesta sessiosta otettu pois.
Mitä lie taas säätävät siellä. Vähän ennen kuin TI2:n karsinta-aika päättyi oli siinä pienessä taulussa jotain punaisella kirjoitettua. En kerinnyt näkemään mitä siinä luki. Kellään tietoa?

Kello kun tuli 1400 niin Käynnistä nappia painaessa ei tapahtunut muuta kuin nappi meni harmaaksi. Käynti jollain toisella rivillä palautti sen taas vihreäksi ja sama toistui...

Mitä tohon tuuleen tulee, niin ehkä vihdoin lopettivat sen päänsä hakkaamisen Espoon mäntyyn - tai tuulimyllyyn - ja vaihtoivat kaikki serverit asentoon: "Tyyni". :thumbup:
 

Rompe

Member
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
15
Se varmaan siitä TI2:sta. Edelleen lukee että karsinta-ajo käynnissä... Mutta aika loppunut jo aikoja sitten. TI1 meni ihan syteen ja saveen, kun kerranki oli mahdollista menestyä niin lähtöruudukosta heittivät mut pihalle ja siihen jäi se taistelu Finaalipaikasta.

Mutta nyt on mielenkiintosta nähdä saavatko nämä pojat tämän pelin toimimaan ennen kuin Ferrari tai McLaren autonsa...
 
Ylös