Jos kierrosajat ovat 1:17-1:18-luokkaa, suosittelen itse ainakin vielä pysyttelemään pelin mukana tulleissa säädöissä. Renkaat kannattaa kuitenkin vaihtaa parempaa pitoa varten Bridgestonen ykkös- tai kakkos-slickseihin.
Kun pyrkii parantamaan kierrosaikaa, on mielestäni typerää heti etsiä vaikeasti ajettavat, osaavan kuskin käsissä nopeat säädöt ja pyöriä niiden kanssa ympäriinsä kuin väkkärä. Kun homma on selkeästi vielä opetteluvaiheessa (mielestäni yllä oleva kierrosaikaraja on aika osuva määrittämään tämän), olisi lähinnä tärkeää tietää
mitä nopea ajotyyli ylipäätään pitää sisällään. Se myöhään jarruttaminen ei kuitenkaan riitä, jos ei saa autoa kääntymään mutkaan niin että vauhti pysyy yllä.
Kuten yllä sanottiin, kannattaa asettaa mutkissa alkuun ylikorostetun tärkeäksi ulostulonopeus. Eli toisin sanoen mennä mutkaan siten että saa kaasun avattua ajoissa ja että kykenee ajamaan mutkan pyöreällä, koko radan käyttävällä linjalla läpi. Mutkaan mennessä pitäisi olla ulkoreunassa, mutkan keskiosassa aivan radan sisäreunassa ja ulostulossa jälleen ulkoreunassa (jos tämä jollekulle on epäselvää). Toki mutkayhdistelmissä tätä joutuu sitten soveltamaan ja tekemään kompromisseja, mutta perusmutkassa näin.
Koska pelin mukana tulevat säädöt ovat aika huolettomat ajettavat, kannattaa ihan huoletta kokeilla kuinka kovaa mutkissa oikeasti voi ajaa
kun ajolinja on oikea. Defaulteillakin pääsee sinne 1:15-tasolle jos vain malttaa tunnustella auton rajoja.
Itse siirryin defaulteista nopeampiin säätöihin siinä vaiheessa, kun tiesin miltä auton pitäisi kussakin mutkassa tuntua mutta en sitä tuntumaa defaulteilla saanut. Siinä vaiheessa osaa jo arvioida noita nopeiden poikien setuppeja sikäli, että sopivatko ne omalle ajotyylille ja ennen kaikkea osaa käyttää niiden ominaisuudet hyödykseen.
Kannattaa muistaa, että nuo maailmanennätystason säädöt on tehty siten että ne toimivat niin kuin on tarkoitettu vasta todella nopeassa kyydissä. Jos otat 1:12-säädöt ja ajat niillä 1:18-aikoja, eivät säädöt oikeasti auta välttämättä mitään. Koska mutkanopeudet ovat 1:18-kierroksella aivan eri luokkaa kuin WR-tasolla, voivat nopeat säädöt olla aivan kelvottomat hitaammassa vauhdissa kun auton alustaan ei kohdistu samanlaiset voimat kuin nopeassa kyydissä. Tällöin auton käyttäytyminen on vaikeasti ennakoitavaa ja todella epätasapainoista.
Eli pysykää suosiolla tovi niissä defaulteissa.