Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Tulihan nyt sitten osetettua ratti g25, vielä on kierros ajat ratin kanssa n.sekunnin huonompia:jaska:
Juu, näinhän se menee. Koska täällä on lukijoita, joitka ovat minun tapaani ikänsä hiirellä ajaneet niin ei se ratti taikaiskusta niitä aikoja paranna! Sillä ajaminen on helpompaa - ja mukavampaakin, mutta se on kuitenkin niin paljon erilainen kaikin puolin, että ajat jäävät helposti omia hiirellä tehtyjä aikoja heikommaksi - ainakin aluksi. Kuinka pitkään menee, että saavuttaa ne - vai saavuttaako koskaan - jää nähtäväksi. ;)
 

Erqqu

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
94
Oletteko huomanneet, että karsinta-ajoissa renkaat toimivat täydellisesti 8-10 kierroksen jälkeen, n. 90C lämpötilassa? Itse tuolloin pystyn ajamaan hyviäkin aikoja.

Ja Blackwoodin rata muistuttaa Interlagosia väärinpäin :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Juu, näinhän se menee. Koska täällä on lukijoita, joitka ovat minun tapaani ikänsä hiirellä ajaneet niin ei se ratti taikaiskusta niitä aikoja paranna!
Ymmärrän kyllä että joku voi hiirelläkin päästä lujaa, mutta itsellä ranne jännittyisi siinä liiaksi. Niin ja hiiressä ei ole ohjaustuntoa, voimia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Oletteko huomanneet, että karsinta-ajoissa renkaat toimivat täydellisesti 8-10 kierroksen jälkeen, n. 90C lämpötilassa? Itse tuolloin pystyn ajamaan hyviäkin aikoja.
En ole, itsellä rupee renkaat punertamaan jo kolmannella kiepillä.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Olin yhdelle serverillä ajamassa ja sielä pari tyyppiä kertoi, että ajavat siten, että näkymä on takaa ylhäältä!

Täälä tuskin sellaisia on, mutta jos kumminkin niin voisiko joku heistä valaista mikä järki siinä on? Joskus 90-luvun alussa oli vielä nämä pelit sellaisia, että näkymä oli tuon kaltainen, mutta jo GP2:ssa oli kuskit kabiinissa istumassa.

Näkeehän siinä tosin paremmin, mutta ei kai se pelissä ole tarkoitus. Mikä simulaatio se sellainen on, missä istutaan auton katolla 3:n metrin korkeudessa tiirailemassa ajolinjoja? :yuck:
 

rookeri

Well-known member
Liittynyt
20.3.2009
Viestit
56
Itse paransin myös tossa karsintaa ajaessa, nyt on:
FBM 0:24.530 0:54.690 1:15.870

Katsoin tolla hotlap analyzerilla niin ajolinjat menee Zaerumin kanssa lähes yksyhteen, en vaan yksinkertaisesti paina lappua riittävän lähelle lattiaa! :D tosin ajan hiirellä.
 

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Tasaisiin ajan parannuksiin kun pystyisikin, tällä hetkellä vaan tuntuu että alle 1:14 pääseminen vaatisi lisätehoja. Toisaalta kisasuoritukset on parantuneet ja tasaantuneet (silloin kun ei ole ollut ylimääräistä ohjelmaa rytinöiden merkeissä) joten jotain kehitystä kyllä tapahtuu. Se on alettava hiomaan säätöjä paria hankalaa mutkaa varten.

Edit: sekunnin virhe ajassa :D
 

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Rattia pyöritän, joten sikäli ei ollut vastaus tuohon hiirellä ajamiseen. Luulen että ajat olisi jossain 1.30 tietämissä jos olisi ainoastaan hiirivaihtoehto, joten täytyy hattua nostaa kaikille hiirikuskeille. Itse en sitä hallitsisi.
 

rookeri

Well-known member
Liittynyt
20.3.2009
Viestit
56
Mua häiritsee hiiressä eniten se ettei saa mitää välikaasua. Aika on-off ellei sit rämpytä nappia.
 

steebi

Member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
10
Näkeehän siinä tosin paremmin, mutta ei kai se pelissä ole tarkoitus. Mikä simulaatio se sellainen on, missä istutaan auton katolla 3:n metrin korkeudessa tiirailemassa ajolinjoja? :yuck:
Koitin kanssa heti ku pelin asentelin, ei sopinu mun silmiin:) Linjat näkee mutta renkaiden säästelylle voi sanoa hyvästi. :thumbdown

Ja ratti on mielestäni ihan ehdoton jos haluaa nauttia simulaatiosta:eek!: Eikä itselläni tullut siitä hiirellä ajosta mitään. Nyt ratilla ja omilla säädöillä ajelen molemminpuolin 1.15
Vielä pieni ylistys, luulin että F1 challenge 99-02 tuntui parhaalta simulaattorilta mutta LFS on nyt numero uno :D
 

Damon Hill

Active member
Liittynyt
29.11.2008
Viestit
29
Oletteko huomanneet, että karsinta-ajoissa renkaat toimivat täydellisesti 8-10 kierroksen jälkeen, n. 90C lämpötilassa? Itse tuolloin pystyn ajamaan hyviäkin aikoja.

Ja Blackwoodin rata muistuttaa Interlagosia väärinpäin :)
Niin sehän riippuu ihan täysin säädöistä milloin ne renkaat on parhaimmillaan. Joillakin säädöillä ne saa vihreäksi (optimi) ja kierroksen jälkeen ja joillakin menee useampi kierros. Sun setuppi tuntuis olevan parempi johonkin pitempäään kisaan. Kokeile ladata jostain jotkut aika-ajo säädöt tai säädä omia säätöjäsi hieman eri tavalla, että saat ne lämpenemään aikasemmin.

F9 näppäimellähän nuo renkaiden lämpötilat saa näkyviin. F10, F11 ja F12 näppäimillä saa myös mukavia tietoja, jos joku ei tuota vielä tiennyt.
 

Erqqu

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
94
Vaihdoin säätöjä, ja otin alle sliksit R1 niin renkaat lämpenee vihreelle jo toisen kierroksen jälkeen :)
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Itse ajelen kyllä että kamera on iha siinä kuskin kypärän päällä
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Vielä pieni ylistys, luulin että F1 challenge 99-02 tuntui parhaalta simulaattorilta mutta LFS on nyt numero uno :D
Aika tuppaa yleensä muistoja kultaamaan, mutta kyllä se GP2 oli jotain! (kuva)
Tehovaatimukset tosin olivat hirmuiset: Muistia 8Mt * Tuplanopeus CD-asema, VGA ta SVGA näytönohjain, MS-DOS 5.0 * 58Mt kovalevytilaa. Huh! :D

Tuohon aikaan F1 pelilisenssikin oli hyötykäytössä eikä peliyhtiöllä, joka sitä pitää kassakaapissaan.

 

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Nyt menee "vanhus" aika ymmälleen. Jos viimepäivinä on ollut epäonnea kisoissa niin tänään taas on ollut tuuria senkin edestä! Pe3 kolmas sija suht ajamalla ja Pe4 voitto aivan ilman omaa taitoa. Semifinaalin nimilista oli jo semmoinen että pidemmälle ei mennä. Kuitenkin M141 spinnasi toiseksi viimeisessä kaarteessa ja tarjottiin jatkopaikka. Finaalissa kärkiparille tuli ohjelmaa keskenään toisella kierroksella ilmeisesti kosketuksen muodossa niin pääsin livahtamaan ohi kun olivat nurmella.. Ja ihme kyllä hermo jotenkin piti loppuun asti :D

Mahdotonta kyytiähän nuo hyvät kuskit pitää, siihen ei helpolla pääse. Tuuri voitti tällä kertaa.
 

Erqqu

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
94
Itellä Perjantain aamukisas taso ei päätä huimannu ja kärkikaveri joka veteli n. pari sekunttia kovempia aikoja otti varaslähdön, niin tuli ensimmäinen voitto alkukarsinnoista ;)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Hirveellä kiireellä himaan, yhden kierroksen ehdin ajaa karsinnassa ja se riitti, jäi vielä puoli minuuttia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Semifinaalissa oli tiukkaa, pitkä liuta matalia 1:15 ajavia kuskeja ja itse siinä perässä omalla ennätyksellä 1:15.4. Kisassa sitten virheetön ajo täysillä, ja viimeisellä kierroksella kolme kuskia kolaroi ihan edestä ja toisena maaliin :alppu:

Finaalissa ei sitten ollutkaan mitään jakoa muitten vauhtiin. Keskeytys häntäpaikalta :alppu: Nopeampien kuskien ajolinjoja verratessani huomasin edelleenkin ajavani paria luokkaa tehokkaampien autojen ajolinjoja. Ei vaan kantti riitä leikata ahnaasti sisään.
 
Ylös