Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

nisis

New member
Liittynyt
21.4.2009
Viestit
1
sama vika, paalulta vikaan ruutuun? ei kiri riittäny kun 3 paikkaan
 

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Vaikuttaisi käänteisen lähtöjärjestyksen testiltä kommentien perusteella. Auttaa varmaan siihen ettei ekassa mutkassa kukaan tule konttiin, mutta altistaa suuresti kiilailijoille. Hyvässä seurassa tuo voisi tuoda tasoitusta kisoihin, mutta taktikoinnilla se on helposti lyötävissä jos systeemin tietää etukäteen. Miksei sitten samantien arvota lähtöjärjestystä. Kolmen kierroksen kisassa kyseinen lähtötapa ei myöskään ole parhaimmillaan.

Testiin näyttää tulevan myös 1024 osaanottajan kisa. Serveriongelmia on syytä odottaa klo 19 kisassa :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Testiin näyttää tulevan myös 1024 osaanottajan kisa. Serveriongelmia on syytä odottaa klo 19 kisassa :dunno:
Meinaavatkohan tuon saada täytettyä? Eikös normaalisti iltaisin ole tuommoiset vajaa 400 kuskia noissa 512 kisoissa? Mistä ne nyt meinaavat ottaa 600 lisää ?
Ehkä testailevat taas jotain uutta systeemiä..."tähän pitäis tulla semmonen rukous hymiö". ;)

EDIT: Nyt vihdoin alittui ratilla tuo hiirellä tekemäni virallinen online enkka. 2,5 vkoa siihen meni. :)
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Tossa 1024 kisassa on näköjään 2 alkukarsintaa. Ekassa erässä 2 osanottajaa
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Mä olin yksin, 2 olis pitäny olla, mutta kaveri ei tullu :)
Samoin kävi mulle.

En tiedä mikä oli kokeilun tarkoitus, mutta mulla ainakin oli huono tuuri ton erän suhteen. Kattelin muutamia muita eriä tosta kisataulukosta ja siellä oli semmoisiakin 2.alkueriä missä voittajan aika oli jotain 4:15. Mun erässä kaikki osallistujat alitti 4min.

Lisäksi en ole ainakaan vielä saanut pisteitä noista kahdesta ajamastani erästä. Normaalisti ne tulevat samantien.
 

Temelord

Well-known member
Liittynyt
4.9.2008
Viestit
60
Sijainti
Oulu
Njuu ei näytä tulevan pisteitä tuosta kisasta... Ilmeisesti vaan joku kokeilu tai jotain sinnepäin

Sain muuten vihdoin sen 1.14 rajan rikki semifinaalien aika-ajoissa! Uusi PB 1.13.98 :thumbup:
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Olipahan tiukka toi Ti4..mutta finaaliin mentiin ja siin olin 5:s..kiitos sen joka ajo viimesen mutkan leveeks :D
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Njuu ei näytä tulevan pisteitä tuosta kisasta... Ilmeisesti vaan joku kokeilu tai jotain sinnepäin

Sain muuten vihdoin sen 1.14 rajan rikki semifinaalien aika-ajoissa! Uusi PB 1.13.98 :thumbup:
Nyt on näköjään pisteetkin tulleet.

Sitä en ymmärrä, että miksi sille ylläpidolle on niin prkleen vaikkeeta tiedottaa eri asioista. Ei luulisi olevan iso homma julkaista kuinka monta jatkoon, miten erät on arvottu jne. Mutta ei.:mad:

Onnea enkasta! :thumbup:
 

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Ti4 finaalin aika-ajo meni aika putkeen, samalle kymmenykselle ennätyksen kanssa. Lähtö meni nukkuessa niin eikös pari kisailijaa päässyt ohi. Uusintaa katsoessa huomasin että OaK oli shikaaniin mennessä myös rinnalla ja ulostulossa takarenkaani oli aika lähellä Oakin etusiipeä... Kiitos että olit varovainen, ei ollut nimittäin mitään näköhavaintoa siitä onko rinnalla ketään, ainoastaan toivoin että jos on niin tila riittää :)

Pisteet näköjään päivittyivät kisan jälkeen. Onnittelut Temelordille enkasta! :thumbup:
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
uus ennätys 1.13.91 tais mennä toka ja kolmas sektori aika nappiin ekaan jäi parantamisen varaa

Sektori ajat:
1. 23.99
2. 29.77
3. 20.15
 
Viimeksi muokattu:

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Ti4 finaalin aika-ajo meni aika putkeen, samalle kymmenykselle ennätyksen kanssa. Lähtö meni nukkuessa niin eikös pari kisailijaa päässyt ohi. Uusintaa katsoessa huomasin että OaK oli shikaaniin mennessä myös rinnalla ja ulostulossa takarenkaani oli aika lähellä Oakin etusiipeä... Kiitos että olit varovainen, ei ollut nimittäin mitään näköhavaintoa siitä onko rinnalla ketään, ainoastaan toivoin että jos on niin tila riittää :)

Pisteet näköjään päivittyivät kisan jälkeen. Onnittelut Temelordille enkasta! :thumbup:
Joo se oli aika tiukkaa siinä shikaanis. :) Yritän olla pilaamatta kenenkään kisaa ja samalla siinä sitte omaa.. :rolleyes:

Tänään on kyllä ollu toi vauhti totaalisen hukas..pari kertaa tullu aika 1.13,98 tai jtn sinnepäin..jospa sitte huomenna olis hieman parempi päivä. :thumbup:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Joo se oli aika tiukkaa siinä shikaanis. :) Yritän olla pilaamatta kenenkään kisaa ja samalla siinä sitte omaa.. :rolleyes:

Tänään on kyllä ollu toi vauhti totaalisen hukas..pari kertaa tullu aika 1.13,98 tai jtn sinnepäin..jospa sitte huomenna olis hieman parempi päivä. :thumbup:
Minulla on ollut vauhti hukassa jo pari päivää. Alkaa taas pikkuhiljaa vituttaa kun ajat sekuntikaupalla ennätystä hitaampia ja kisatkin menee jatkuvasti päin persettä.

Minkähänlaisia cambereita kannattaisi käyttää? Itellä yleensä edessä negatiivinen kulma ja takana lähellä nollaa.
 
Viimeksi muokattu:

FinnPete

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
89
Sijainti
Lappeenranta
Minkähänlaisia cambereita kannattaisi käyttää? Itellä yleensä edessä negatiivinen kulma ja takana lähellä nollaa.
Tarkistaa en juuri nyt voi, muistin sopukoista repäistynä edessä kumpikin säätö on +1.6, takana vasen -0.4 ja oikea +0.0. Hiomista nuo vielä telemetrian mukaan vaatii mut käytössä ovat viime aikoina olleet.
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
hyvin meni tuo ti5. alku erissä tuli uusi ennätys ja finaalissa parantui vielä viiden kierroksen ennätyskin :thumbup:
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
hyvin meni tuo ti5. alku erissä tuli uusi ennätys ja finaalissa parantui vielä viiden kierroksen ennätyskin :thumbup:
hyvä, että jollain sujuu...

Tuon täytyy johtua auton ulkoasusta..?? :thumbup:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
hyvin meni tuo ti5. alku erissä tuli uusi ennätys ja finaalissa parantui vielä viiden kierroksen ennätyskin :thumbup:
Onnea ennätyksestä. Tasaisesti ajelit quarterissa ja semissä mun perässä toiseksi. En muista edellisiä viiden kierroksen aikoja kun en ole sellasta pitkään aikaan ajanut, joten kai tuo quarterin 06:13,170 on mun "ennätys". :alppu:

Ei kyllä ollut häävi taso kokonaisuutena. Pääsi rennosti kruisailemaan ja renkaat oli aina vielä optimilämmössä viiden kierroksen jälkeen.
Mitään häiriköintiäkään en havainnut, mitä nyt joku ajoi aika-ajossa varikolta eteen. :rolleyes:
 

Rompe

Member
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
15
:jaska:

Hermohan tässä menee kun ei saa autoa sellaiseen iskuun, että taistelisi 1:14 alituksesta. Kymmenys niin pääsisi alle 1:15. Ehkäpä tarvitsee odottaa Eurooppaan ja jos sit ei ala sujumaan, niin keskitytään ensi kauden autoon.

Mutta nyt palkattais hyvä vakoilija kilpailijatiimistä :ahem: Kertokaas miten teillä niitä autoja on säädetty, että pääsee noin lujaa. Onko syy diffuusorissa vai KERS:ssä?

Miten autoa kannattaisi alkaa säätämään? Mitkä on ne ekat jotka kannattaa säätää? Sitten seuraavat? jne... Ja miten niitä kannattaa säätää? Aikoinani imutin yhdet säädöt ja niitä vähän muokkaillut, mutta nyt tuntuu, että kehitys on loppunut. Ajolinjat voisi tietysti paikotellen olla paremmat, mutta tuntuu että näillä säädöillä ajolinjoja ei voi vaihtaa.

Itse kruisailen näppäimistöltä ajaen. Kannaatkohan tässä kokeilla manuaalivaihteita vai onko siitä mitään hyötyä?

:confused:
 

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Näppäimistöllä varmaan tarvitsee aika optimaaliset säädöt niin autolle kuin näppäimistöasetuksille että pääsee lujaa.
Ratilla ajaessa saa paljon "anteeksi" koska voi helposti korjata virheitä helläämällä hieman kaasusta / jarrusta tai painamalla vain osittain, näppäimistö "on/off" näiden suhteen niin virheen korjaus hankaloituu huomattavasti.

Perus säätöjä, näistä sitten virittelee omansa. Tiedot kerätty nopeiden kuskien käyttämistä asetuksista.

Etusiipi (6)-7
Takasiipi (5)-6
Renkaat R1
Edessä paineet 160-180
Takana paineet 165
Etu Camper pikkaisen plussalla, oikea rengas hieman enemmän.
Taka Camper 0/ vasen hieman miinuksella.
Jarrut pitkälti kuskista kiinni, paineet 550-600Nm balanssi 64-67%
Jousitus yleensä standardi korkeudessa. Välillä näkee keulan +80
Kallistuksenvakaajien jäykkyys lähellä toisiaan. Arvot 10-24kN/m
Etuauraus -0,1 Taka-auraus 0/+0,1

Itse ajelen "löysillä kallistuksenvakaajilla ja auto hieman nostettuna, ei pompi ensimmäisessä shikaanissa, toisaalta se syö aikaa viimeiseltä osiolta koska siellä tarvittaisiin tarkkuutta.

Noi oli keräilty niin maailman-ennätys säädöistä kuin nopeaksi (13 alittavia / matalia) aikoja ajavilta kuljettajilta, aika pienen ringin sisällä säädöt yleensä pyörii. Jotkut tuntuisi käyttävän kisassa vähemmän siipeä jolloin takasuoralla ohittaminen on hankalampaa.
Pääsääntöisesti 12 aikoja menevät säädöt ovat todella pirullisia ja yliohjaavia, itsellä "neutraali" jolla paras ajettu kierros 13.1 ja tästä hieman hierottu.

Kannattaa katsella uusintoina nopeiden kuskien kierroksia, yleensä kertoo missä vika.
 

Rompe

Member
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
15
Kiitos Vonsaku!

Laitoin kokeilun vuoksi tuollaiset säädöt mitä tuossa pistit. Jäi kuitenkin kokeilu vähän huonoksi, koska perä lähti aina mutkissa irti. Mitäs pitäis säätää, jotta se pysyisi taas taas kiinni asfaltissa? Kun en viitsisi mutki 50 km/h nopeudellakaan ajaa...

Ja toinen mikä herätti kysymyksen, niin laitoit että kallistuksenvakaajien jäykkyys lähellä toisiaan? Meinasitkos että edessä ja takana on lähes samat? Kun katselin jotain lataamiani niin siinä edessä taisi olla 8 ja takana 25...

No pitää vaan hakea ja kokeilla, mutta olen kuski, en insinööri.:yuck: Helpompi ois sanoa inssille, että mikä vikana ja mitä toivon ja tuo sitten säätäisi... Nyt jotenkin ei aina aika, tieto/taito riitä tekemään säätöjä.
 
Ylös