Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Eipä tuu kisaa ei...
Jos menis irroittelee ruosteita ranteista ja mutustelee rusinoita.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Kyllähän tuo jälkeenpäin kadutti, mutta se suunnatton vitutus ja viha joka valtaa mieleni kun mut työnnetään ulos tahallaan..en vaan voi kontrolloida itteäni siinä mielentilassa ;/
Toivottavasti edes tarkistit uusinnasta, että tuo oli tosiaan tahallinen teko sillä toisella. Mutta ehkä kannattaisi ottaa hiukan rennommin rantein... :)
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Eipä tuu kisaa ei...
Jos menis irroittelee ruosteita ranteista ja mutustelee rusinoita.
Eipä näkynyt. Harmittaa, että olisi ollut realistiset mahdollisuudet päästä kerrankin jopa finaaliin saakka. (vain 120 kilpailijaa).

Saimpahan aikaa päivitellä noita tuloksia... ;)
 

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Mukana ois ollut iso kasa 13 miehiä joitten kanssa on tullut kisattua kovasti...
Jos sitä menis fbm.suomi servulle sitten.
 

Erqqu

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
94
Toivottavasti edes tarkistit uusinnasta, että tuo oli tosiaan tahallinen teko sillä toisella. Mutta ehkä kannattaisi ottaa hiukan rennommin rantein... :)
En tallentanu uusintaa. Mutta tilanne oli se, että 3-4 viime kisassa olin lentänyt ulos ennen ensimmäistä kierrosta, ja viides sai näkemään jo punaista.

Tuskinpa tuo enää toistuu, kun pääsen tasaisesti 1.15 mataliin aikoihin niin ei pääse nuo hazardikuskit työntämään ulos radalta. Ja btw, uusi ennätys 1.14.93, kiitos Vonsaku! ;)
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Joo torstain avoin 1 hävis niinku tuhkana tuuleen..pääsin jo semifinaaliin, mutta sen jälkeen koko kisaa ei näy enää missään! Hyvä maikkari jatkakaa samaa rataa! :thumbup:
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Joo torstain avoin 1 hävis niinku tuhkana tuuleen..pääsin jo semifinaaliin, mutta sen jälkeen koko kisaa ei näy enää missään! Hyvä maikkari jatkakaa samaa rataa! :thumbup:
Aiemmin tänään nuo oli nimetty "1.päiväkisa, 2.päiväkisa jne". Sitten ne vaihtui tähän normaaliin formaattiin. Heillä on varmaan hirvee kiire lähteä vappua viettämään joten häsläävät. Ei kenties kannattaisi tehdä mitään muutoksia, jos on tarkoitus olla kustannuspaikalta pidempään pois...:rolleyes:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Taisi olla muutamalla kaverilla vielä simaa veressä perjantai 2:ssa. Hetken oli jatko aika hilkulla quarterissa kun jarimus86 ja Kadhila nimiset veijarit metsästi muita.
Toisella kierroksella varikolta toisen kerran kisaan liittynyt Kadhila ajoi pitkän suoran päässä perään ja lensin hiekan yli seinään.
Ajattelin jo luovuttaa, mutta jatkoin sitkeästi maaliin. Siinä hiukan meinasi kisan aikana kiehua yli kun koitin saavuttaa edellä ajavia rikkinäisellä autolla ja pari sankaria vielä yrittää blokata ulos.
Lopulta voitin erän 0,03 sekunnin erolla. Voittoaika 4:06 on varmaan hitain erävoitto ikinä. :mad_old:

Tänään ei oikeen kulkenut, mutta silti "vauhti" riitti finaaliin ja voittoon.
Varmaan menee taas viikko ennen kun osallistun seuraavaan MNK-kisaan. :rolleyes:
 

PARAS 62

New member
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
4
Sijainti
Finland
Moi! osaako kukaan auttaa miten saa säädöt tuolta setupgrid.net minkälainen purkuohjelma pitää ladata koneeseen käyttöjärjestelmä xp windows?
 

uaz

Member
Liittynyt
1.5.2009
Viestit
14
Nuo setup -tiedostot ovat .set -päätteisiä ja ne pitää kopioida .../LFS/data/setups tai .../MNK/data/setups -kansioon. Tämän jälkeen setupin pitäisi näkyä seuraavan kerran kun menee pelissä varikolle. Tuolla setupgrid.netissä noita ei ole näköjään pakattu, vaan ne on suoraan noita .set tiedostoja. :)

Aika monipuolinen setuppien viritysohjelma löytyy tuolta:
http://www.vehicle-analyser.com/

Siinä voi muokata noita .set tiedostoja ja näkee jo viritityksen aikana muuttuuko auto esim. enemmän yliohjaavaksi jne.
 

Jarska68

Member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
19
Moi! osaako kukaan auttaa miten saa säädöt tuolta setupgrid.net minkälainen purkuohjelma pitää ladata koneeseen käyttöjärjestelmä xp windows?
Jos se on .set päätteinen niin ei tarvii purkaa. Siirrät sen vaan sinne MNK\data\setups kansioon.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Vastaus palautteeseen

Ei suoranaisesti kuulu aiheeseen...tai kuuluuhan tää, jos oikein miettii. :)

MNK:n porukatkin vastaavat kysymyksiin ja palautteisiin, ainakin jos ne on asiallisesti esitety. (ainakin itse olen saanut vastaukset)
Aivan toisella tasolla on kumminkin iRacingin aspa. Lähetin kysymyksen tänä aamuna kuuden jälkeen ja 16 jälkeen oli tullut 4 eri kuittausta, josta viimeinen tuossa alla. Asia oli siis heillä edennyt kahdessa portaassa vaikka en itse ollut välissä mitään kommentoimassakaan. Hienoa palvelua! :thumbup:

Dear xx,

According to our records, your request has been fulfilled and the case Reopen is now closed. Should you encounter the same issue again, please send e-mail to xx and use xxx-xxxxx-xxxxxx as the case reference. We hope that we have responded to your request in a timely and professional manner.

Feedback from our members helps us improve the iRacing experience. You've recently had a help case open and/or resolved by iRacing.com's Customer Support Staff, and it would be helpful if you to take a minute or two to give us some feedback.

We value your privacy; all responses are kept confidential and used only for informational purposes. The survey is quick and easy. Please click the link below to begin.

We appreciate your time and thank you for the feedback!

http://app.icontact.com/icp/sub/survey/startxxxxxxxxxx
Thank you.
iRacing.com Support


Näin asioita hoitavat ammattilaiset. ;)
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Aika monipuolinen setuppien viritysohjelma löytyy tuolta:
http://www.vehicle-analyser.com/
Ite oon koittanu tuota ohjelmaa, mutta ei oikeen vakuuttanu mua. Yritin tehdä sellaset suht.koht balanssis olevat säädöt, mutta sitte ku meni radalle koittamaan niin yliohjas niin maan prkleesti. En kuitenkaan sano, että ei siitä mitään hyötyä ole, mutta ite pysyttelen tuossa radalla säätämisessä.. :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nyhän mä lopultakin tajuan sen miksei aiemmin kulkenu kuin 1:15.puol. Ei nää renkaat tykkää pahaa vaikka jarruttais kurvissa. Siihen on tottunu geepelis et jos mutkas jarruttaa ni joko puskee tai pyörähtää ulos, ainoastaan höyhenjarruttaa saa kurvin aikana. Tuo selittääkin vähän miks näppis tai hiiri pelaajat pääsee kovaa tällä pelillä.
 
Viimeksi muokattu:

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Nyhän mä lopultakin tajuan sen miksei aiemmin kulkenu kuin 1:15.puol. Ei nää renkaat tykkää pahaa vaikka jarruttais kurvissa. Siihen on tottunu geepelis et jos mutkas jarruttaa ni joko puskee tai pyörähtää ulos, ainoastaan höyhenjarruttaa saa kurvin aikana. Tuo selittääkin vähän miks näppis tai hiiri pelaajat pääsee kovaa tällä pelillä.
Öö..miks jarruttaa mutkas? :cool:
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Öö..miks jarruttaa mutkas? :cool:
Sitä minäkin ihmettelen. Eikö sitä hanaa anneta mutkassa...:D

Mitä tuohon VHPA:han tulee niin en itsekään käytä sitä varsinaiseen säätämiseen. Alussa kun olin vielä enemmän pihalla noiden säätöjen merkityksestä siitä sai karkealla tasolla kuvan mikä vaikuttaa mihinkin suuntaan auton käyttäytymisessä. Varsinkin se "dambberi" ruutu missä on ne 6 kohtaa siitä miten auto käyttäytyy mutkaan tullessa, siellä ollessa ja ulos lähdössä - ja miten tämä käytös muuttuu, jos vaikka muuttaa paluuvaimennusta 2k - oli suurena apuna.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Jäi nyt pyörimään nuo jarrut mieleen. Blackwoodissahan ei ole FBM:llä hyvällä kierroksella kuin 3 jarrutuskohtaa. (siksi noita virneitä) Molempien suorien päässä ja ennen siltaa oleva oikea.

Tilanne on toinen radoilla, joissa on "kahden apeksin" mutkia ja ajetaan erilaisella autolla. Esim. olen nyt tuota SouthCityn Chicanea harjoitellut LX4:lla ja siinä on kuvan mukainen tilanne pisimmän suoran päässä.

LX4:n vakautta voi parantaa kovassa vauhdissa kaasulla, mutta silloin tulee seinät nopeasti vastaan. Siispä on pakko seistä kummallakin polkimella ja yrittää selvitä. :) (hiirellä tässä on ainakin itsellä ongelmia) Mikäli tuossa kuvan tilanteessa jarruttaisi heti vihreän jälkeen niin paljon, että selviäsi tästä "kaksosesta" ilman enempiä jarruja olisi vauhti niin hiljainen, että hyvää aikaa olisi turha toivoa. Kuvan ulkopuolella tulee heti tiukka ja kapea oikea ja perään vielä tiukempi vasen joihin mennessä vauhti pikkuhiljaa pitää tiputtaa. Tällöin joutuu siis jarruttamaan mutkassa ja vielä sen jälkeenkin. ;)

Tämä ei ole nyt paras esimerkki kahden apeksin mutkasta, mutta sellaisia oikeitakin LFS:ssä on. Vaikkapa FernBayn radoilla.

 
Ylös