Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

• Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Rompe

Member
Kiinnitä huomiota ajolinjaan ja kanttaa reilusti vasemmalla olevan kanttarin yli, läheltä vasemmalla olevaa rengasvallia. Kun linja on oikea, pystyt jo vallin kohdalla oikaisemaan renkaita suoraksi ja siten paremmin välttämään perän irtoamisen. Tämä on oma näkemys.

Mutta toki myös itseä kiinnostaa säädöt jotka auttavat pitämään renkaat kiinni tiessä kyseisessä mutkassa. Löysempi alusta?
Tarvitsee kokeilla tuota ajolinjaa/-tyyliä. On vaan kadonnut tatsi täysin siitä mutkasta ilman eri varoitusta. Ennen se meni hyvin, mutta nykyään ei millään vaikka en mielestäni ole mitään muutellut. Toinen mikä tuottaa välillä hankaluuksia on pitkän suoran jälkeinen mutka. Tähän ei meinaa välillä osata millään jarruttaa oikein ja kääntää oikeasta kohtaan sisälle. Mutta siihen ei taida olla muuta lääkettä kuin reeniä, reeniä.

Mutta jos säädöillä voi tehdä jotain helppiä tohon ekaan mutkaryhmään niin ilolla otetaan vinkkiä vastaan.

Vonsaku

Juoppokuski
Vakaajat löysälle ja shikaaniin lähtiessä leikkaat ensimmäisenä oikealla olevalle kanttarille. Vakaajien löystäminen hidastaa sitten menoa muualla...
Tossa vähän vihjettä, aika ei kovin kummonen mutta kelläpä ei parannettavaa olisi...
http://www.youtube.com/watch?v=r5Xlf496vKY

Erqqu

Well-known member
Kiitos videosta Vonsaku, tuon pitäisi meinaan auttaa helvetisti.

Miten pääset shikaanin vasemmanpuolisesta kanttarista yli ilman pyörähdystä? Itse olen yrittänyt, mutta en ilman spinnausta. Ja kuinka paljon se vaikuttaa aikaan?

Vonsaku

Juoppokuski
Eli kun ottaa vauhdit tuolta oikeanpuoleisesta kanttarista niin auto on käytännössä suorassa vasemmanpuoleisella kanttarilla, sama homma viimeiseen kanttariin, auto on käytännössä suorassa jolloin tuommoinen pikkuformula ei pahemmin sudi ;).

OaK

Well-known member
Itellä onnistuu toi eka mutka/shikaani hiirellä oikein hyvin, mutta sitte ratilla se on vähä sitä sun tätä.. :) Mutta ei kai siihen muu auta ku harjottelu! :thumbup: Sitä en vaan meinaa ymmärtää ku hiirellä perä pysyy pirun hyvin ties kiinni tos ekas mutkas, mutta sitte ratilla se menee missä sattuu ja säädöt on ihan samat.. :eek!:

EDIT. Nyt on sitte ratillaki saatu 1.13,93 ja vielä 4 kierrosta vanhoilla renkailla.. :D

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Itellä onnistuu toi eka mutka/shikaani hiirellä oikein hyvin, mutta sitte ratilla se on vähä sitä sun tätä.. :) Mutta ei kai siihen muu auta ku harjottelu! :thumbup: Sitä en vaan meinaa ymmärtää ku hiirellä perä pysyy pirun hyvin ties kiinni tos ekas mutkas, mutta sitte ratilla se menee missä sattuu ja säädöt on ihan samat.. :eek!:

EDIT. Nyt on sitte ratillaki saatu 1.13,93 ja vielä 4 kierrosta vanhoilla renkailla.. :D
Onkohan siinä annettu jotain ajoapua hiirellä ohjaavalle? Luulis nyt et rattituntuman kanssa pystyis hallita auton paljon paremmin, mutta käsittämättömän kovaa jotkut ajavat hiirellä ja napeilla.

OaK

Well-known member
Juu lisäsin yhen pykälän takasiipee ja nyt näyttäs menevän aikasta hyvin noi mutkat.. :)

tompam

Liston
Kävinpä kokeilemassa klubikisaa, 10 kierrosta R1 renkaille on näemmä ihan liikaa, 3-4 vikaa oli aikamoista luistelua. Ja sitten tietty näyttö sammui kesken kaiken :) Taitaa olla läppärillekkin 10 kiekkaa liikaa.

...joo...,toi näytön "sammuminen" on p*****stä:jaska:

henrizio

väärinkäyttäjä
Miten pääset R1 pyörillä niinkin paljon?? Itsellä ne helottaa punasena jo kolmen kierroksen jälkeen.. Pitäisiköhän koittaa rauhottaa ajotyyliä. Etupyörät on ongelma. Ei meinaa kestää millään.
Veikkaisin liian aliohjaavia säätöjä jos eturenkaat ylikuumenee.

Kympin kisat on vähän turhan lyhyitä FBM:n rengasfysiikoille. Itse olen joskus ajellut 49 kierroksen kisoja R1 renkailla. Ensimmäiset n. 14 kierrosta pitää ottaa rauhallisesti, eli muistaakseni ajelin noin 1.13.7-1.14 aikoja. Sen jälkeen renkaiden lämpö tasaantuu tai alkaa jopa laskea ellei purista kunnolla. Sillon voi ajaa matalia 1.13 aikoja vaikka 20 putkeen. Bensalastin keventyessä olen ajanut alle 1.13 viimeisillä kierroksilla.

Saattaa kuulostaa uskomattomalta jos kolme kierrosta tekee tiukkaa. :rolleyes:

C caddy

New member
Veikkaisin liian aliohjaavia säätöjä jos eturenkaat ylikuumenee.

Kympin kisat on vähän turhan lyhyitä FBM:n rengasfysiikoille. Itse olen joskus ajellut 49 kierroksen kisoja R1 renkailla. Ensimmäiset n. 14 kierrosta pitää ottaa rauhallisesti, eli muistaakseni ajelin noin 1.13.7-1.14 aikoja. Sen jälkeen renkaiden lämpö tasaantuu tai alkaa jopa laskea ellei purista kunnolla. Sillon voi ajaa matalia 1.13 aikoja vaikka 20 putkeen. Bensalastin keventyessä olen ajanut alle 1.13 viimeisillä kierroksilla.

Saattaa kuulostaa uskomattomalta jos kolme kierrosta tekee tiukkaa. :rolleyes:
Olen miettinyt kanssa sitä onko autoni liian aliohjaava. Oma ennätykseni on 1.13.49 ja kisoissa ajan 1.13.80 - 1.14.00 aikoja tasasesti. Jos säädän autoa yliohjaavammaksi tuntuu ettei pysy kynsissä enää.. häviää se varmuus ajosta. Mutta eikai se muuta kun lisää treeniä vaan. Kuukauden verran olen peliä pelaillut sillontällön. Alkuun oli tiukkaa saada 1.17 - 1.18 aikojakin :)

mazeur

Well-known member
Onkos joku ostanut tuota S2 lisenssiä LFS:n sivuilta? Itse yritin ostaa ja laitoin visa electronin tiedot. Sivusto ohjaa sampopankin sivuille varmentamaan tiedot, mutta kun olen varmentanut tiedot ei tapahdu mitään. Pitäisi varmaan mennä takaisin lfs:n sivuille mutta eipä mene. Sähköpostiin ei ole tullut viestejä, eikä rahaakaan kyllä ole otettu.

dillinger

Well-known member
Sijainti
Stadi
Onkos joku ostanut tuota S2 lisenssiä LFS:n sivuilta? Itse yritin ostaa ja laitoin visa electronin tiedot. Sivusto ohjaa sampopankin sivuille varmentamaan tiedot, mutta kun olen varmentanut tiedot ei tapahdu mitään. Pitäisi varmaan mennä takaisin lfs:n sivuille mutta eipä mene. Sähköpostiin ei ole tullut viestejä, eikä rahaakaan kyllä ole otettu.

Mä ostin Mastercardilla, ei ongelmia.
Hinta oli muuten 26.01 €

Erqqu

Well-known member
Sori niille, jotka ovat mahdollisesti joutuneet kärsimään hölmöilyistäni.

En vaan voi sille mitään, että jos minut tönäistään ulos ilman omaa virhettä, niin viha sokaisee mut. Adrenaliini nousee ja siinä mielentilassa voisin vaikka tappaa jonkun.

Sori ;/

Edit. Siis äsköisessä semifinaalissa tulin varikolta pilaamaan kanssakuljettajan kisan.

tompam

Liston
öö...

Sori niille, jotka ovat mahdollisesti joutuneet kärsimään hölmöilyistäni.

En vaan voi sille mitään, että jos minut tönäistään ulos ilman omaa virhettä, niin viha sokaisee mut. Adrenaliini nousee ja siinä mielentilassa voisin vaikka tappaa jonkun.

Sori ;/

Edit. Siis äsköisessä semifinaalissa tulin varikolta pilaamaan kanssakuljettajan kisan.
...no huh huh :thumbdown

Tonpe

Well-known member
ite en ainakaan kehtais myöntää jos pilaisin muitten kisoja tahalteen -.-

Erqqu

Well-known member
Kyllähän tuo jälkeenpäin kadutti, mutta se suunnatton vitutus ja viha joka valtaa mieleni kun mut työnnetään ulos tahallaan..en vaan voi kontrolloida itteäni siinä mielentilassa ;/

Rompe

Member
Taitaa Dodreamsin pojat jo maistella simaa, koska päivän 1. avoin piti alkaa jo 10 min sitten, mutta vieläkin karsinta käynnissä mukamas. Ei kyllä karsintaakaan pysty liittymään, vaikka käynnistä vihreenä vilkkuukin. kun sitä klikkaa niin menee harmaaksi. :yuck:

aksa22

Member
Taitaa Dodreamsin pojat jo maistella simaa, koska päivän 1. avoin piti alkaa jo 10 min sitten, mutta vieläkin karsinta käynnissä mukamas. Ei kyllä karsintaakaan pysty liittymään, vaikka käynnistä vihreenä vilkkuukin. kun sitä klikkaa niin menee harmaaksi. :yuck:
Jep :) Vois vielä vähän aikaa odotella jos pääsis radalle ja sitte luovuttaa ja lähteä vapun viettoon..