Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

J.O

Well-known member
Liittynyt
22.10.2007
Viestit
141
Eikö sarjan kokonaistilanteella ole siis mitään merkitystä?
 

gr8

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
62
Taas oli taistelua, Släbärin kanssa mentiin finaaliin asti olikohan toiselta kierrokselta? Hiukan kävi tuuri taas kaaviossa, esim RamboJorgen näytti tippuneen erittäin kovassa neljännesfinaalissa, mitähän lienee käynyt?

Anyway yllättäen finaalissa pääsin paalulle onnistuneella kierroksella, startin jälkeen oli selvää, että Neon ohittaa mut ja sen jälkeen olikin taistelua Fly:n kanssa 2 sijasta. Minulle jopa 3 sija sopi lisenssin puuttuessa, joten en tehnyt ohitusta nopeammalle Fly:lle vaikeaksi muiden ollessa kauempana... Hyvä kisa flunssaisen ajokunnon huomioon ottaen :)
 
Viimeksi muokattu:

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Eikö sarjan kokonaistilanteella ole siis mitään merkitystä?
Aikani yritin ymmärtää DoDreamsin aivoituksia, mutta totesin sen jokseenkin mahdottomaksi. Esim. tekstissä he kertovat: Jokaisesta periodista eniten pisteitä keränneet kuljettajat pääsevät puolivälieriin Kuitenkin heidän tilastosivullaan sitkeästi näytetään kokonaistilannetta. Ota näistä nyt selvää, eivät varmaan itsekkään tiedä kun tämänkin asian (periodin tulokset) julkistaminen tuntuu kestävän. :D
 

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Mä oon sunnuntaihin mennes 1.12 kerhos.
Näin mäkin päätin, monta sunnuntaita sitten tosin...
Pikaseen hotlappasin yksin ja kymppä lähti melkein heti, pitäis vaan opetella uudet säädöt eikä millään jaksais.

Tungin sit ratin takasin vaatekaappiin ja kaivoin rummut esiin, täytyy välissä runtata GH:Metallica läpi ja sitten palata uudella rytmillä autoilun pariin.:doubtful:
 

gr8

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
62
Ja sittekun kaikki ajaa 1.12.3 voidaan lopettaa pelaaminen vai alkaako hauskuus vasta sitten;)

Nyt alkaa tuntumaan taas, että ei keksi miten pääsis lujempaa, sektoreiden enkatkaan ei tunnu paranevan. Taitaa olla alustan säätämisen aika tai opetella jotain uutta ekaan sektoriin, 23.5 tulee ehkä 1:100 hyvästä yrityksestä ja 23.4 alkuisista voi vain unelmoida. Hommasta menee maku siinä vaiheessa kun ajaa jatkuvasti 0.1-3sec parhaasta alittamatta sitä:dunno:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sinä idiootti nopea kuski joka et jaksa kisata. Kannattaisko sitten jättää osallistumatta?

Ajan sikaanin huonosti näkien että hän tulee takaa kovempaa ja jätän vasemman reunan vapaaksi. No rinnalla hän ajaa/ajautuukin päin, en tiedä yrittikö röyhkeästi vaan ajaa päin, painostaa mut oikealle, vai menettikö hallinnan. Kuitenkin pyörähti itse kolarointinsa seurauksena ja rupes syyttelemään mua siitä. Ajoi sitten vielä kostoksi kierroksen jääneenä täysillä perään ja huuteli törkeyksiä.

Make-K siis hän.
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Ja sittekun kaikki ajaa 1.12.3 voidaan lopettaa pelaaminen vai alkaako hauskuus vasta sitten;)

Nyt alkaa tuntumaan taas, että ei keksi miten pääsis lujempaa, sektoreiden enkatkaan ei tunnu paranevan. Taitaa olla alustan säätämisen aika tai opetella jotain uutta ekaan sektoriin, 23.5 tulee ehkä 1:100 hyvästä yrityksestä ja 23.4 alkuisista voi vain unelmoida. Hommasta menee maku siinä vaiheessa kun ajaa jatkuvasti 0.1-3sec parhaasta alittamatta sitä:dunno:
Lopetan pelaamisen ku 1.12 menee rikki! :doubtful:
Mulla ainaki toi eka sektori on se huonoin. Tänään tuli 23.76 joka on paras.Tokas sektoris sain 53.17 joka on myös paras, mutta toiseks viimenen mutka koitu kohtaloksi... Onneksi on nyt tasaantunu toi eka sektori niin että tulee tasasesti vähintään noita 23.80 aikoja. :)

PS. Tänään sivunnu 2 kertaa tuota ratilla tehtyä enkkaa eli 1.13,35
 

gr8

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
62
Siinä tarvii nostaa ehkä 1/4 kaasusta että saa vaihdettua. Vaikka siinä nyt pitääki "löysätä" kaasua niin ei siinä aikaa todellakaan häviä..
Hetken aikaa siihen menee kun tottuu.
Kokeilin joku aika sitten tomaattia ja tuntui todella hitaalta joka vaihto varsinkin ylöspäin.Samoin automaatin vaihteen valinta ei aina miellytä, välillä liian isoa ja välillä taas pientä.

Manuaalin etuna on myös nopeuden helpompi sovitus mutkiin, ajan hyvällä kierroksella mm. keskishikaanin ja tokavika mutkan sopivasti välitetyllä 3-vaihteella kaasu pohjassa hiukan alle rajoittajan(sen mitä jaksaa kulkea). Tavallaan vaihteen välitys hoitaa mulle sopivan nopeuden ilman sutimista tai ylinopeutta.

Pikku vinkkinä kokeilkaa vaihtaa manuaalilla vaihteet 3-6 siten, että ratilla isomman vaihteen nappi pohjaan jo ennen vaihtokohtaa ja sopivilla kierroksilla napautatte vain nopeesti kaasua, vaihteen tulisi vaihtua heti kaasun nostolla ja sen jälkeen vaihdenappi vapaaksi, toimii ainakin G25:n läpysköillä hyvin.

Ekassa shikaanin ulostulossa pyrin myös vaihtamaan 3-->4:lle nostamatta kaasua, pitää olla tarkka kierrosluku ja kuunasento muuten ei aina vaihda kerralla ja se kierros on pilalla.

Vertaamalla kierroksia telemetrialla huippukierroksiin huomaa helposti, että huonoilla vaihdoilla häviää äkkiä aikaa takasuoralla ja muuallakin.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Hommasta menee maku siinä vaiheessa kun ajaa jatkuvasti 0.1-3sec parhaasta alittamatta sitä:dunno:
Hommasta menee maku siinä vaiheessa, kun rupeaa väkisin yrittämään parannusta. Hotlapping = :yuck:

;)
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Kai se pitää sitten taipua tuon manuaalilaatikon suuntaan. Jospa kumminkin harjoittelisi tarpeeksi ja ajaisi nämä MNK:t automaatilla. Sitten syssymmällä vois uskaltautua kisoihin. Tai eihän sitä tiedä kuinka nopeasti (tai hitaasti) tuon oppii... ;)
 

Ammon

Member
Liittynyt
11.3.2009
Viestit
16
Joo todellakin kannattaa ajaa manuaalilla, mutta älkää liian nopeesti vaihtako tai koneesta häviää tehoja. Yleinen ongelma mulle ollut silloin tällöin :)
 

Vonsaku

Juoppokuski
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
159
Osa ratillisista näpäyttää pikkaisen kaasua alaspäin vaihtaessa, koitin tuota harjoitella ja toimihan se, perä pysyy paremmin kontrollissa ainakin ensimmäiseen kurviin= enemmän vauhtia koko kurvin.

gr8 viestiin viitaten niin todellakin suuri osa 12.x hotlapeistä on tehty vaihtamalla 3>4 kaasu pohjassa shikaanissa. Viimeinen kanttari tarvitsee oikaista niin että auto pikkasen pomppaa että tämä onnistuu.

Kismittää kun olen ajellut 52.x aikoja toiselle mittauspisteelle ja oma online ennätys 1:13.25 on tehty 23.9 ekalla sektorilla, silti ei mene 12 rikki. :nope:
Pidän taukoa vähän jos ajolinjat muuttuisi sen myötä...
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Joo todellakin kannattaa ajaa manuaalilla, mutta älkää liian nopeesti vaihtako tai koneesta häviää tehoja. Yleinen ongelma mulle ollut silloin tällöin :)
Tämä ongelma tulee ainoastaan jos vaihtaa alaspäin nopeesti. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Ekassa shikaanin ulostulossa pyrin myös vaihtamaan 3-->4:lle nostamatta kaasua, pitää olla tarkka kierrosluku ja kuunasento muuten ei aina vaihda kerralla ja se kierros on pilalla.
Ei tarvi olla kuunasento kohillaan jos vaan painat sen siiven pohjaan ennen ku meet kanttarin yli niin se vaihtaa sen pompun aikana 4 päälle nostamatta kaasua..onnistuu joka kierroksella 100% varmuudella. :thumbup:
Tänään käytin tuota ja ekan sektorin ennätys parani 0.01 sekuntia (23.75) :D
 
Viimeksi muokattu:

gr8

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
62
Ei tarvi olla kuunasento kohillaan jos vaan painat sen siiven pohjaan ennen ku meet kanttarin yli niin se vaihtaa sen pompun aikana 4 päälle nostamatta kaasua..onnistuu joka kierroksella 100% varmuudella. :thumbup:
Tänään käytin tuota ja ekan sektorin ennätys parani 0.01 sekuntia (23.75) :D
Joo pomppun vaikutus on tullut huomattua, nopein tapa tosin ei oo leikata liikaa kanttarin päältä, hiukankin ilmassa oleminen taas katkaisee vedon hetkeksi ja nopeus ei kiihdy, aikaisemmin leikkasin surutta lähes rengaspinoa hipoen, nykyisin pyrin ajamaan shikaanin puhtaammin ja tasaisesti kokoajan kiihdyttäen. Vaihtamisen onnistumiseen tuntuu vaikuttavan myös missä kulmassa tuohon kanttarin päälle tulee, jos jotenkin epäonnistunut linja niin yleensä ei onnistu vaihtokaan sen jälkeen...

Olette varmaan myös huomannu liian oikomisen likaavan renkaat ja sen näkee nähdäkseni rengaskohtaisesta ruskeasta palkista joka renkaan keskellä kun painaa F9. Radan 3:ssa eri mutkassa voi oikoa nopeusmielessä ja kerätä likaa renkaisiin, jonka jälkeen saa ajaa pari-kolme mutkaa, jotta saa renkaat taas puhtaaksi. Hyvän kierroksen vikamutka valuu mulla välillä leveäksi, mutta silloinkin veto pitää pysyä kokoajan päällä ja yhtään ei saa sutia tms.

Ammon, laitatko lisää infoa tuosta vaihtamisesta? Oak:n tavoin olen ollut uskossa, että ylikierrokset alaspäin vaihdossa rikkovat konetta ja jossain tapauksessa kytkintä :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös