Maailman nopein kansa-simulaatiopeli

  • Viestiketjun aloittaja 27
  • Aloituspäivämäärä

Hiihtelijä

New member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
4
No niinhän siinä sitten kävi, että kone hajosi ja samalla katosivat auton säädöt, eikä varmuuskopioista tietoakaan. :jaska: Kyseiset säädöt oli saatu Ranttis nimiseltä pelaajalta olisikohan ollut FBM-Suomi servu, jos oikein muistan...

Itse en säädöistä ymmärrä yhtään mitään, joten oliskohan täällä ketään, joka voisi antaa säätönsä? Niin vois koitella, josko ne vaikka sopisi ajotyylilleni, ajelen semmoisia vähän alle 1.14 aikoja. Kiitokset, jos joku viitsii antaa.
 

Räikkönen94

Member
Liittynyt
27.5.2009
Viestit
15
Voitko laittaa linkin,mistä näkee mnk-sarjan tilanteen.En tiiä ootko laittanu jo,mutta ite en löytänyt.Kiitos jo etukäteen!:D
 

Ammon

Member
Liittynyt
11.3.2009
Viestit
16
Joo pomppun vaikutus on tullut huomattua, nopein tapa tosin ei oo leikata liikaa kanttarin päältä, hiukankin ilmassa oleminen taas katkaisee vedon hetkeksi ja nopeus ei kiihdy, aikaisemmin leikkasin surutta lähes rengaspinoa hipoen, nykyisin pyrin ajamaan shikaanin puhtaammin ja tasaisesti kokoajan kiihdyttäen. Vaihtamisen onnistumiseen tuntuu vaikuttavan myös missä kulmassa tuohon kanttarin päälle tulee, jos jotenkin epäonnistunut linja niin yleensä ei onnistu vaihtokaan sen jälkeen...

Olette varmaan myös huomannu liian oikomisen likaavan renkaat ja sen näkee nähdäkseni rengaskohtaisesta ruskeasta palkista joka renkaan keskellä kun painaa F9. Radan 3:ssa eri mutkassa voi oikoa nopeusmielessä ja kerätä likaa renkaisiin, jonka jälkeen saa ajaa pari-kolme mutkaa, jotta saa renkaat taas puhtaaksi. Hyvän kierroksen vikamutka valuu mulla välillä leveäksi, mutta silloinkin veto pitää pysyä kokoajan päällä ja yhtään ei saa sutia tms.

Ammon, laitatko lisää infoa tuosta vaihtamisesta? Oak:n tavoin olen ollut uskossa, että ylikierrokset alaspäin vaihdossa rikkovat konetta ja jossain tapauksessa kytkintä :confused:
Joo eli tosiaan vain liian nopeasti alaspäin vaihtaessa kone vaurioituu. Ylöspäin vaihtaessa taas kannattaa vaan mahdollisimman paljon käyttää kaasua. Eli läpyskä pohjaan ja laskee kaasua vaan noin 25-30% maksimista vaihtaessa. Taitaa onnistua vielä vähemmällä laskemisella vaihteista 4-5 ja 5-6.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onks mulla ratissa jotain vikaa kun ei manuaalivaihteet toimi? Ratissa on semmoset läpyskät siellä kääntöpuolella vaihteenvaihtoon. Ei vaihda ylös ellei näpäytä samalla kytkintä tai nosta kaasua. Kyllä muissa peleissä yleensä kytkin toimii automaattisesti molempiin suuntiin...

Mieluummin ajais manuaaleilla jos sais vaihdettua kätevästi yhdellä napilla ylös. Kaasua vois vähän nostaa kanssa mutkun tuo vaatii nostamaaan kokonaan ja sillon se jo jarruttaa.
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
Onks mulla ratissa jotain vikaa kun ei manuaalivaihteet toimi? Ratissa on semmoset läpyskät siellä kääntöpuolella vaihteenvaihtoon. Ei vaihda ylös ellei näpäytä samalla kytkintä tai nosta kaasua. Kyllä muissa peleissä yleensä kytkin toimii automaattisesti molempiin suuntiin...

Mieluummin ajais manuaaleilla jos sais vaihdettua kätevästi yhdellä napilla ylös. Kaasua vois vähän nostaa kanssa mutkun tuo vaatii nostamaaan kokonaan ja sillon se jo jarruttaa.
eikö kaverit tuossa juuri keskustellut tuosta manuaalilla ajamisesta ja vaihteen vaihtamisesta että pitää kaasua hieman nostaa :S?
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Onks mulla ratissa jotain vikaa kun ei manuaalivaihteet toimi? Ratissa on semmoset läpyskät siellä kääntöpuolella vaihteenvaihtoon. Ei vaihda ylös ellei näpäytä samalla kytkintä tai nosta kaasua. Kyllä muissa peleissä yleensä kytkin toimii automaattisesti molempiin suuntiin...

Mieluummin ajais manuaaleilla jos sais vaihdettua kätevästi yhdellä napilla ylös. Kaasua vois vähän nostaa kanssa mutkun tuo vaatii nostamaaan kokonaan ja sillon se jo jarruttaa.
FBM täytyy kaasuu nostaa tai kytkin näpäyttää et vaihtaapi. Johtuu vaihteistotyypistä.
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
Pelaajapisteet

Voisiko joku viisampi (vaikkapa HG itse) kertoa mikä tarkoitus noilla "Pelaajapisteillä" on?

Ymmärrän kyllä, että ne ovat ns. "kokemuspisteitä", mutta miksi ne ovat tuossa profiilissa näkyvissä? Vai ovatko ne jäänne jostain vanhasta suunnitelmasta, joka ei ole toteutunut syystä tai toisesta? Laittaisivat edes johonkin listaan parituhatta ensimmäistä. Tälläisenaan ei nillä juurikaan ole käyttöä.

Tästäpä tulikin mieleen, että tuo MNK:n "nopeimmat kierrokset" tilastosivulla laahaa viikkokausia jäljessä. Nytkin listassa on monta, jotka ovat jo aikaa sitten MNK:n omassakin kirjanpidossa alittaneet 1:13, mutta tuollapa vaan ovat edelleen 13-ajallaan. Kerta lähdetään julkaisemaan jotain niin olisi kyllä hyvä, että tiedot ovat ajantasalla.
:confused:
 

Welder

Well-known member
Liittynyt
23.3.2009
Viestit
455
ME lähestyy

South Cityssäkin (FBM) päästiin sitten ME-sekunttiluvuille kun "Släbäri" harjoituskisan karsinnassa pysäytti kellot aikaan 1:05,80. :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
eikö kaverit tuossa juuri keskustellut tuosta manuaalilla ajamisesta ja vaihteen vaihtamisesta että pitää kaasua hieman nostaa :S?
Vaikuttaa kyllä typerältä tavalta vaihtaa vaihde että pitää vaihteenvaihtonappia pohjassa ja sitten pitää nostaa kaasua pykälän vaihtamiseksi, mutta kai senkin pystyy oppia.

Saiskohan tuon ratin nappeja ohjelmoitua jotenki et selviää pelkällä ylösvaihdolla...
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
Vaikuttaa kyllä typerältä tavalta vaihtaa vaihde että pitää vaihteenvaihtonappia pohjassa ja sitten pitää nostaa kaasua pykälän vaihtamiseksi, mutta kai senkin pystyy oppia.

Saiskohan tuon ratin nappeja ohjelmoitua jotenki et selviää pelkällä ylösvaihdolla...
laita kytkin johki nappiin :D
 

-fly-

Well-known member
Liittynyt
27.5.2009
Viestit
46
Perskeles tuta maikkaria Päivän 2. South City -kisa:ssa (fbm) olin ihan hyvässä johdossa kisan puolivälissä, niin eiköhän tsip ja yhteyspalvelimeen katkesi. Yhteydestä ei pitäs olla kiinni kun on 100/10 valokuitu ja eipä se nyt muutenkaan ole pätkinyt.
:jaska:Sinne meni eka finaalin voitto:)
kyseessä on LFS.n ihan ikkari bugi
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
Onko täälä kukaan muu innostunu rallycrossista? Ite oon tuola yleisillä palvelimilla nyt pari viikkoo ajellu ja 0,6 sekunttia ois vie matkaa maailman ennätykseen :thumbup: Huomenna pitäs tulla kumminki ratti niin pääsee sellastakin kokeilemaan ja varmaan hetken aikaa menee totutellessa siihen.
 

eddie0

Member
Liittynyt
20.4.2009
Viestit
15
On tullu kokeiltua tuota Blackwoodin rallycrossia ja ihan mukavasti tuntu pysyvän porukan mukana sillä demon etuvedolla.
Mielenkiintoinen kokemus oli myös rallicross FBM:llä, yllättäen hyvin lähellä samoja kierrosaikoja.
Muistaakseni jossain 1:09 paikkeilla molemmilla.
Takaveto kopilla jäikin sitten useamman sekunnin noista.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Etuveto on iha perseestä. Tosin pysyn takavedolla etuvetosten kyydissa servuilla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Nyt on pienillä säätöviilauksilla löytynyt vähän lisää vauhtia ja mikä tärkeintä, auto istuu ihan kivasti hanskaan.

Yksiin hotlapsäätöihin verrattuna tärkeimmät muutokset:
i) aerodynamiikkaa aliohjaavampaan suuntaan ja jarrubalanssia yliohjaavampaan
ii) vaihteet uusiksi. ykkösmutkasta kolmosvaihteella ulos kaasu pohjassa ja kaikki muut mutkat nelosvaihteella. vähemmän turhaa balanssia pilaavaa alasvaihtoa just ennen kurveja ja vähemmän sutimista ja taukoja kiihdytyksissä.

Olen aina tykännyt säädöistä joilla kaasun voi vaan runtata kerralla alas. Enää ei ole 1:13 ajat kaukana ;)
 
Viimeksi muokattu:

OaK

Well-known member
Liittynyt
5.4.2009
Viestit
139
Hyvää juhannusta kaikille forumilaisille! :thumbup:
 
Ylös