Siin on Dicksonilla hommaa, tuossa parantelussa...varsinkin ensimmäisessä kisassa oli tulla epävirallinen ennätys, ei yhtään ohitusta kisan aikana ainakaan ruudussa...Gene meni ja pilasi homman.
No höh. Eihän se nyt noin kamala ollut. Muistettakoon, että Marrakechin katurata olisi voinut olla täydellinen riman alitus, mutta minusta D3 teki ihan mukiinmenevän työn ottaen huomioon mitä heille oli annettu. Ehkä olen puolueellinen, koska minusta nyt vain oli jälleen kienoa nähdä yksi Dicksonien suunnittelema ja toteuttama rata.
Sanokoon kuka vaan mitä vaan mutta tuo oli karmein rata mitä olen ikinä selostanut,
Jos tuo oli sinusta karmeaa, niin olisi ollut mukava kuunnella kuinka kaksi tuntinen lähetys Pekingin katuradalta tai San Josen ensimmäisestä Champ Car - radasta olisi kulunut. Ennen kuin D3 julkistettiin radantoteuttajaksi odotin jotain yhtä katastrofaalista kuin Pohjoismaiset "katuradat", mutta eihän tämä nyt ollut lainkaan hassumpi. Toki ensimmäinen kisa oli hieman tylsähkö, mutta toinen oli jo ihan ok. Pueblan ohitusfestareista on ilmeisesti kulunut niin paljon aikaa, että olen täysin unohtanut kuinka hyvä rata se onkaan...
Kisan aikana kyllä mietin, että olisiko tämä rata ehkä sittenkin parempi, jos siellä ajettaisiin jommalla kummalla formulalla, joille D3 on aiemmin ratoja suunnitellut. Päätin että tietysti olisi. Ensimmäisen ja viimeisen mutkan jarrutukset kun tuntuivat tarvitsevan sitä luottoa ja voimaa syöksyä sisälle ja puskea ohi. Sitä ei vakioautoilla ja niiden tehottomilla jarruilla valitettavasti näe. Viimeiseen asti toivoin, että toisessa lähdössä Huff jättäisi viimeisessä mutkassa jarrutuksen hieman myöhäisempään ja tunkisi Mullerin rinnalle mutta ei niin ei. Kuljettajat - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta - ajoivat tänään melko siististi ja ilman riskejä varsinkin ensimmäisessä lähdössä. Ainoa selkeä parannusehdotus, jonka tällainen tavallinen pullianenkin näki oli se betoniseinä, johon Rydell täräytti. Sen voisi varmaan ensi vuodeksi siirtää taaemmas ja luoda lähdön ruuhkaan siten lisää tilaa. Sen muurin takana oli joku pylväs, jota ilman toisessa mutkassa olisi ollut Seatillekin mentävä aukko. Ensi vuonna myös luultavasti näemme vähemmän katsomoita, sillä nythän takasuoran katsomot olivat lähinnä säälittävän näköisiä, kun ainoastaan lähtöalue näytti kiinnostavan ihmisiä. Kapasiteettiä oli jonkun lähteen mukaan lähemmäs 100 000:lle katsojalle, mikä vaikutti ja varsinkin nähdyn perusteella vaikuttaa äärettömän ylioptimistiselta luvulta.
Se radasta. Hatun nosto ja suuret onnittelut Nicola Larinille. Vihdoinkin! Oli selvää, ettei Larini tyytyisi tänään toiseen sijaan ja että hän painaisi BMW-Mullerin ohi vaikka väkisin. Eikä pelkästään siksi, että hän oli niin paljon nopeampi. Larinihan on ainoa uuden WTCC:n alusta asti mukana olleista kuljettajista, joka ei ole voittanut yhtään osakilpailua. Hän oli myös Hernandezin ohella ainoa tehdaskuljettaja, joka ei ollut ennen tätä päivää seissyt korkeimmalla korokkeella. Varmasti on syönyt miestä ja jatkossa näemme paljon vapautuneemman Larinin Chevyn puikoissa.
Kilpailujen tulokset ovat näemmä vielä epävirallisia, sillä
jälkikatsastuksessa kaikkissa SEATin viidessä tehdasautossa on ollut jotain teknistä tutkittavaa...