Nascar 2009

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Oho. niinpä olikin, no ensi sunnuntaina(25.10) tulee Nascar Live (Tums Fast Relief 500 Martinsvillessä) urheilu+kanavalta klo 19.00..
Jimmie Johnsonin rata, ei voi mokata täällä eli varmistaa mestaruuden. sen jälkeen ei enää tarvi kattoo ku Talladegan kisa ja sitte voikin mennä loppukaudeksi nukkumaan.
 

Lugera

Well-known member
Liittynyt
21.12.2007
Viestit
1592
yllättävää sekin että turva-auto tulee radalle aina mainostauolla
Taitaa se olla pikemminkin niin, että mainostauko tulee aina, kun turva-auto tulee. Turva-auto siis ensin ja sitten mainokset. Amerikassa se viiden minuutin väli on kyllä aika ärsyttävä. Suomessa sentään vartti.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Taitaa se olla pikemminkin niin, että mainostauko tulee aina, kun turva-auto tulee. Turva-auto siis ensin ja sitten mainokset. Amerikassa se viiden minuutin väli on kyllä aika ärsyttävä. Suomessa sentään vartti.
kun olen noita livekisoja katsonut niin kyllä se lähes poikkeuksetta menee juuri niin, että mainostauko alkaa ja SITTEN tulee turva-auto (sattumaa?). toki jos turva-auto tulee lähetyksen aikana niin silloin mennään myös tauolle.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Amerikassa se viiden minuutin väli on kyllä aika ärsyttävä. Suomessa sentään vartti.
Jeps, mutta jenkeissä katkot (yleensä) kuitenkin tuppaavat olemaan vielä jokseenkin siedettävän pituisia, ei sellaisia kymmenien minuuttien maratonsessioita Nelosen tapaan. Mutta kyllähän noita Speedin aikana on oppinut vihaamaan...

Aikanaan tuli hihiteltyä Speed TV:n katsojille, kun joutuivat olosuhteiden pakosta katsomaan formuloita ITV:ltä. "Hermostuivat" kun eivät viiden minuutin välein päässeet jääkaappi/vessareissuilleen :D
 
Viimeksi muokattu:

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Onneksi Urheilu+:lla ei mainoskatkoja tule ;)

Gordon hoitelee tämän kisan :ahem:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Tälle voisi kenties aloittaa omankin keskustelunsa, mutta kun Nascarista ei ihan niin hirveästi täällä kirjoiteta, menkööt tähän.

Mika Salolla on se paljon puhuttu testi kohtapuoliin ajankohtainen. Mitä luulette, onko hänellä mahkuja päästä sarjaan ja menestyä siellä?
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Martinsvillen kisa menossa. Johdossa on yllätysnimi Jimmie Johnson.
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Mika Salolla on se paljon puhuttu testi kohtapuoliin ajankohtainen. Mitä luulette, onko hänellä mahkuja päästä sarjaan ja menestyä siellä?
Päästä sarjaan kyllä jos rahaa löytyy, mahkuja tuskin (vrt: Villeneuve). Mika on itse sanonut, että ajopaikka on kiinni lompakon paksuudesta... tiedä sitten onko hänellä tarvittavia rahoja.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Vuoden yllätys, Johnson ei voittanut Martinsvillessä :D

Saisi nyt JJ:lle tulla yksi huonompi kilpailu niin saisi jotain jännitettävääkin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Päästä sarjaan kyllä jos rahaa löytyy, mahkuja tuskin (vrt: Villeneuve). Mika on itse sanonut, että ajopaikka on kiinni lompakon paksuudesta... tiedä sitten onko hänellä tarvittavia rahoja.
Montoya oli vielä ässäkunnossa Nascariin mennessään, ja silti oppimiskäyrä on ollut aika loiva. Salo tuskin enää on niin kovassa tikissä. Voi tosin käydä niin, että möhköauto yllättäen istuu hanskaan kuin valettu ja rakkaus syntyy ensi silmäyksellä. Toivottavasti.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Kolmantena vuonna mestaruustaistossa ei mielestäni ole mitenkään huonosti.
Ei kait niin. Ajattelinkin lähinnä Montosen kovaa taustaa ja perusnopeutta suhteessa saavutettuihin tuloksiin. Meni kuitenkin kausi, ja meni kaks, ennen kuin Montun veri alkoi muuttua kuumemmaks`. Kisakauteen kuuluu lisäksi riivatsalon monta kilpailua, joten ovaalit lienee aika hyvin hanskassa ja perstuntuma autoon erinomainen, ja että silti "vasta nyt" alkaa kyyti ja tulokset olemaan mestarismiehen tasolla.

Näin, pitemmän kaavan kautta selittelin. :dunno:
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Montoya oli vielä ässäkunnossa Nascariin mennessään, ja silti oppimiskäyrä on ollut aika loiva. Salo tuskin enää on niin kovassa tikissä. Voi tosin käydä niin, että möhköauto yllättäen istuu hanskaan kuin valettu ja rakkaus syntyy ensi silmäyksellä. Toivottavasti.
Kaikkea parasta mahdollista toivon, mutta Montoya kun on lähinnä luonnonlahjakkuus kilpa-auton ratissa, samaa ei voi odottaa Salolta. Edelleen muistuttaisin Villeneuven kohtalosta, miksei myös Dario Franchittin...

Montoyan menestys NASCARissa on aivan älytöntä, hän kepittää vajaatehoista autoa (vajaavoimaisessa tallissa) pystyen antamaan megatalli Hendrickille AINOANA todellista vastusta. Toki Gibbsin pojat (lähinnä Hamlin) esittää kovia otteita myös, mutta onhan Gibbs megatalli itsekin. Kuljettajana samassa sarjassa Mario Andrettin, AJ Foytin ja Jeff Gordonin kanssa, ellei jopa parempi kuin yksikään noista. Jos vain pää kestää, niin enemmän menestystä luvassa. NASCARissa kun tuo pää on nykyään tärkeämpi kuin ajotaito...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Salo höpötteli taas ihan merkillisiä vuoden viimeisessä Vauhdin Maailmassa.

Hänen mukaansa NASCARissa on samaan aikaan radalla 45 autoa, jokaisessa autossa yli 800 hevosvoimaa, kaikilla ovaaleilla ajetaan vain nelosvaihteella, moottoriradoilla sitten vaihdellaan vapaammin. Jokaisessa kisassa 200 - 300 000 katsojaa paikanpäällä ja TV:ssä NASCARilla on kymmenkunta kanavaa. Lisäksi Montoya ei kuulema päässyt ensimmäisen kahden kauden aikana mihinkään, mutta Salolle ei tullut mieleenkään mainita hänen voittaneen ensimmäisellä kaudella yhden kilpailun ja vaikeuksien johtuneen lähinnä Dodgen kalustosta.

Puheiden perusteella kyllä Salo sopisi NASCAR-ympyröihin mahtavasti. Juttua riittää ja on siellä yksi fakta suhteellisen oikeinkin. Olisi ehkä kuitenkin hyvä esittää kysymys, että miten NASCARista näin kiinnostunut henkilö voi olla näin totaalisen pihalla? Ja mikä on tämän haastattelun ja jutun tekijän vastuu tarkistaa ja korjata Salon esittämät faktat? NASCARissahan on 43 autoa, useilla ovaaleilla joutuu vaihtamaan vaihteita, kisoissa ei todellakaan ole 200 - 300 000 katsojaa, parhaimpina vuosina Daytonassa on ollut 200 000 katsojaa ja Indyssä olisi katsomokapasiteettiä siihen, mutta kisat eivät ole olleet loppuun myytyjä viime vuosina ja NASCARilla on TV-sopimukset neljän kanavan kanssa.

Ja mitä tulee miehen mahdolliseen kilpailemiseen NASCAR Sprint Cupissa, niin varsin epätodennäköistä on, että hän siellä ajamaan pääsee. Montoya ja Ganassi ovat hyviä ystäviä CART-ajoilta ja Ganassi varmasti ajattaisi häntä vaikka omilla rahoillaan. CART-mestaruuden ja Indy 500:n Targetin väreissä voittaneena Montoyalla on kuitenkin hyvät suhteet myös sponsoreihin, joten hän on täysin eri tasolla kuin esim. sponsoriton Villeneuve. Ja Villeneuve sentään oli myös Indy 500- ja CART-mestari. Franchittin NASCAR-ura päättyi rahoituksen puutteeseen. Speedillä on Red Bull, Hornishillä Penske.

Parhaiten Saloa voisi verrata Germain Toyotalla ajavaan Max Papisiin, mutta Max on sentään tehnyt yli 10 vuoden uran Yhdysvalloissa ja tullut paikallisille tutuksi. Papis ei aja koko kautta, vaan tiimin sponsori Geico maksaa vain 20 kilpailua Cup-tasolla.

Michael Waltripin tiimin talous on ollut pitkälti miehen itsensä ansiosta, sillä hän on ilmeisen pidetty fanien ja ihmisten keskuudessa, vaikka kuljettajana hän onkin aina ollut keskinkertaisten kuljettajienkin listalla aika alhaalla. MWR:n tiimin kuljettajat ovat jo varmistettu, joskin Waltripin oma ajaminen on vielä epävarmaa. Waltriphan ilmoitti, ettei hän tule ajamaan enää koko kautta, vaan palkkasi Ganassi-Earnhardtilta Martin Truex Juniorin NAPA:n sponssaamaan autoon. Waltrip saattaa vielä ajaa muutamia suuren profiilin kilpailuja pitääkseen sponsorit tyytyväisenä, mutta jotenkin vaikea uskoa, että Salo istuisi myöhemmin tähän tiimin neljänteen autoon. Silloinkin varsinaisiin kisoihin pääseminen lienee työn ja tuskan takana, ellei sitten talli yritä löytää niitä kilpailuja, joissa kisoihin yrittää mukaan vain 38 kilpailukykyistä autoa ja muutama Start-and-Park-tiimiä. :dunno:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Lisäksi Montoya ei kuulema päässyt ensimmäisen kahden kauden aikana mihinkään, mutta Salolle ei tullut mieleenkään mainita hänen voittaneen ensimmäisellä kaudella yhden kilpailun ja vaikeuksien johtuneen lähinnä Dodgen kalustosta.
Minun korvaani särähtää myös nämä "Montoya ei mennyt mihinkään" ja paikalla on "aina 200 000 - 300 000 katsojaa"- jutut. Aikuinen ihminen, vielä.

No, toisaalta Salon tyyli on aina ollut sama. Uskoisin hänen olevan aika kotonaan nahoissaan.

ps. asuin aikoinaan Max Papiksen kanssa samoilla kulmilla. ei törmätty!
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Talladegan kisa alkamassa. Autoja on hidastettu ja tuohon 'draftingiin' on tullut jotain sääntömuutoksia, joista en ihan perille päässyt.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Tossa yks striimi, joka ainakin välillä pätkii. Pitää katsella jos parempaa löytyy.

Tossa toinen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös