Salo höpötteli taas ihan merkillisiä vuoden viimeisessä Vauhdin Maailmassa.
Hänen mukaansa NASCARissa on samaan aikaan radalla 45 autoa, jokaisessa autossa yli 800 hevosvoimaa, kaikilla ovaaleilla ajetaan vain nelosvaihteella, moottoriradoilla sitten vaihdellaan vapaammin. Jokaisessa kisassa 200 - 300 000 katsojaa paikanpäällä ja TV:ssä NASCARilla on kymmenkunta kanavaa. Lisäksi Montoya ei kuulema päässyt ensimmäisen kahden kauden aikana mihinkään, mutta Salolle ei tullut mieleenkään mainita hänen voittaneen ensimmäisellä kaudella yhden kilpailun ja vaikeuksien johtuneen lähinnä Dodgen kalustosta.
Puheiden perusteella kyllä Salo sopisi NASCAR-ympyröihin mahtavasti. Juttua riittää ja on siellä yksi fakta suhteellisen oikeinkin. Olisi ehkä kuitenkin hyvä esittää kysymys, että miten NASCARista näin kiinnostunut henkilö voi olla näin totaalisen pihalla? Ja mikä on tämän haastattelun ja jutun tekijän vastuu tarkistaa ja korjata Salon esittämät faktat? NASCARissahan on 43 autoa, useilla ovaaleilla joutuu vaihtamaan vaihteita, kisoissa ei todellakaan ole 200 - 300 000 katsojaa, parhaimpina vuosina Daytonassa on ollut 200 000 katsojaa ja Indyssä olisi katsomokapasiteettiä siihen, mutta kisat eivät ole olleet loppuun myytyjä viime vuosina ja NASCARilla on TV-sopimukset neljän kanavan kanssa.
Ja mitä tulee miehen mahdolliseen kilpailemiseen NASCAR Sprint Cupissa, niin varsin epätodennäköistä on, että hän siellä ajamaan pääsee. Montoya ja Ganassi ovat hyviä ystäviä CART-ajoilta ja Ganassi varmasti ajattaisi häntä vaikka omilla rahoillaan. CART-mestaruuden ja Indy 500:n Targetin väreissä voittaneena Montoyalla on kuitenkin hyvät suhteet myös sponsoreihin, joten hän on täysin eri tasolla kuin esim. sponsoriton Villeneuve. Ja Villeneuve sentään oli myös Indy 500- ja CART-mestari. Franchittin NASCAR-ura päättyi rahoituksen puutteeseen. Speedillä on Red Bull, Hornishillä Penske.
Parhaiten Saloa voisi verrata Germain Toyotalla ajavaan Max Papisiin, mutta Max on sentään tehnyt yli 10 vuoden uran Yhdysvalloissa ja tullut paikallisille tutuksi. Papis ei aja koko kautta, vaan tiimin sponsori Geico maksaa vain 20 kilpailua Cup-tasolla.
Michael Waltripin tiimin talous on ollut pitkälti miehen itsensä ansiosta, sillä hän on ilmeisen pidetty fanien ja ihmisten keskuudessa, vaikka kuljettajana hän onkin aina ollut keskinkertaisten kuljettajienkin listalla aika alhaalla. MWR:n tiimin kuljettajat ovat jo varmistettu, joskin Waltripin oma ajaminen on vielä epävarmaa. Waltriphan ilmoitti, ettei hän tule ajamaan enää koko kautta, vaan palkkasi Ganassi-Earnhardtilta Martin Truex Juniorin NAPA:n sponssaamaan autoon. Waltrip saattaa vielä ajaa muutamia suuren profiilin kilpailuja pitääkseen sponsorit tyytyväisenä, mutta jotenkin vaikea uskoa, että Salo istuisi myöhemmin tähän tiimin neljänteen autoon. Silloinkin varsinaisiin kisoihin pääseminen lienee työn ja tuskan takana, ellei sitten talli yritä löytää niitä kilpailuja, joissa kisoihin yrittää mukaan vain 38 kilpailukykyistä autoa ja muutama Start-and-Park-tiimiä. :dunno: