Palkopoika
Juntti-Urpo & kateellinen
En sammuta. Varmaa tietoa.
Nyt ikkunaan vatkaan hellaria!Meidän talo ainoa jossa valot? Ahh valoa maailmalle! Tunnin ajan keskipisteenä! :tongue:
Hyvää fiilistä ja lämpöä. Olutkin maistuu täällä paremmalta :thumbup:Puun poltosta sitä kaiken elollisen tappavaa hiilidioksidia vasta irtoaakin
Sama ja kiuaskin oli vielä täysillä porottamassa.Osallistuin laittamalla kaikki valot päälle. :ahem:
Valojen sytyttyä ajattelin katsoa, miten moinen kampanja näkyi Fingrid:n tilastoissa. Tunnittaiset tilastot kun löytyvät täältä: http://www.fingrid.fi/portal/suomeksi/sahkomarkkinat/sahkon_kulutus_ja_tuotanto/Suomi innostui sammuttelukampanjasta
Suomessa järjestettiin ennätyksellisen paljon tapahtumia WWF:n organisoiman kampanjan merkeissä....
Hienoa suomalaiset, pitäs kai jakaa ilmasta viinaa niin kaikki ois mukana. :thumbdownValojen sytyttyä ajattelin katsoa, miten moinen kampanja näkyi Fingrid:n tilastoissa. Tunnittaiset tilastot kun löytyvät täältä: http://www.fingrid.fi/portal/suomeksi/sahkomarkkinat/sahkon_kulutus_ja_tuotanto/
Koska kampanja alkoi klo 20:30, päätin tutkia huhtikuun lauantaiden sähkönkulutusta klo 20:00, 21:00 ja 22:00:
Kolmen tunnin keskikulutus Earth Hour:n aikaan maaliskuun lauantaisin:
28.3.2009: 10591 MWh/h Earth Hour
21.3.2009: 10177 MWh/h
14.3.2009: 10168 MWh/h
7.3.2009: 10175 MWh/h
Sähkönkulutus riippuu toki myös säästä, joten verrataan noiden kolmen tunnin keskikulutusta klo 19:00 ja 23:00 kulutuksen keskiarvoon:
28.3.2009: 98,8 % Earth Hour!
21.3.2009: 99,3 %
14.3.2009: 98,8 %
7.3.2009: 98,4 %
Lopputulos: Earth Hour:n aikaan sähkönkulutus oli kaikkein suurimmillaan kaikista 2009 maaliskuun lauantaista. Verrattuna Earth Hour:n ympärillä olevien tuntien kulutukseen, voisi luulla että Earth Hour oli 7.3. eikä 28.3.
Olipa tehokas kampanja, kun se ei näkynyt edes kyseisen tunnin energiankulutuksen pienentymisenä. Paljon melua tyhjästä ja kallista kampanjointia, jonka kohteena olisi tosiaan voinut olla joku tärkeämpikin asia. Kaikesta huolimatta, palaamme varmasti asiaan taas ensi vuonna entistä suuremman ja komeamman kampanjan kanssa. :thumbdown
MissäMissäMissä?:eek!::doubtful:Hienoa suomalaiset, pitäs kai jakaa ilmasta viinaa niin kaikki ois mukana. :thumbdown