Ei pelkästään takaosan rakentaminen korkeammaksi ja kerroksittaiseksi riitä, sillä vaikka siten imua diffuusoriin saisi lisääntumään, ei downforce kasva merkittävästi, ellei alla ole myös suurempia imukanavia ja "-reikia". Kanavat tulisi olla juoheita, jotta ilman virtaus pysyy tasaisena eikä äkillistä sakkaamista hallitsemattomasti tapahdu.
Mutta parhaimmillaan diffuusori menisi suoralla ja suoraan ajaessa hallitusti "tukkoon", jolloin ilmanvastus ei olisi niin suuri. Ja virtaus jälleen alkaisi mutkaan saavuttaessa. On mahdollista, että F1:n pieni nyökkääminen jarruttaessa, onnistutaan käyttämään hyväksi virtauksen "tarttumiseen".
Ainakin on todennäköistä, että downforcen säätöön käytetään sitä, että aliohjaava tai neutraalikin auto, mutkassa kulkee hieman sisäkaarteinen kylki edellä, sekä eturenkaiden kääntämisen vaikutusta ilman virtaukseen.
Polttoaineen väheneminen aiheuttama jousien painuminen ja renkaan kulumisen aiheuttama maavaran lasku kompensoivat hieman toisiaan, mutta ilmeisesti renkaiden lämpiämisen aiheuttama muutos rengaspaineessa ja siten renkaan halkaisijassa on vaikea hallita.
Odotan mielenkiinnolla, muuttaako muita talleja samalla takapään ripustuksia samanlaiseksi kuin RedBullilla?