Make79
Well-known member
- Liittynyt
- 27.5.2007
- Viestit
- 742
Tuo rengaspelleily on kyllä aivan hanurista, kaikenlisäksi vielä vaarallista.Ihmettelen niin suuresti miksi kilpailua yritetään ylläpitää keinotekoisesti.
Rengastilanne: Miksiköhän kilpailuihin ei voisi tuoda suorituskykyisiä ja turvallisia renkaita joita teamit voisivat käyttää vapaasti eikä tarvitsisi pelleillä joillakin 4 kierrosta kestävillä nakeilla. On se vähän koomista kun esimerkiksi Ferrareista mentiin pujottelukeppien tyyliin ohi kilpailun alkuvaiheessa. Esimerkiksi tässä kilpailussa tuo kovempi rengasseos ja siihen kaveriksi yhden napsun pehmeämpi, kilpailukykyinen rengas. Sen jälkeen teamien oma asia millä nakeilla ajeleevat. Nykyisten renkaiden toimivuus lähinnä naurattaa, en usko että tuovat edes kovin hyvää mainetta Bridgestonelle.
KERS: Käytännössä katsoja ei saa edes varmuutta milloin lerssiä käytetään. Kylläpä siinä taas tulee kuskin taidot esiin kun painetaan boostilla ohi. Ajatellaan vaikka tilanne että Jensoni on viikon päästä keulassa ja Kimi tulee ihan kontissa kiinni. Taistelu jää siihen kun Kimi painaa rinnalle lähtiessään napin pohjaan ja ajaa suoran matkalla ohi. Mielestäni vähentää rengas rengasta vasten kamppailua, samalla kun tekee ohittamisesta keinotekoista.
Aerodynamiikka: Kerrankin tehtiin jotain oikein. Mahdollistaa hienon kilpailun. Ensikaudeksi toivoisi uutena muutoksena pieni hillintä tohon siipipolitiikkaan. On ne vaan aika karun näköisiä. Takasiipeä hieman alaspäin, muttei levennystä. Siten ettei se kuitenkaan kaappaa takanatulevan etusiiveltä ilmaa. Etusiipi saisi olla hivenen kapeampi, mutta pidetään se siellä alhaalla.
Kimille hatunnosto suoraselkäisyydestä. Otti omaan piikkiin spinnin ja myönsi mitä menetti. Alan todella toivoa että Kimi hanskaa nämä viime aikojen vaikeudet ja tulee kauden aikana vielä taistelemaan maailmanmestaruudesta vaikka tällä hetkellä ei auto tunnu herättävän kuljettajassa luottamusta. Toista vaikeuksien kautta ei toivoisi missään tapauksessa.
Kerssistä ei oikeen saanu selkoa, että onko siitä hyötyä vai enemmän haittaa.
No tuskin alkavat muuttamaan siipiä ulkonäön takia, aerodynamiikkahan näytti pelaavan juuri niin kuin sen oli tarkotuskin, pystyy ajamaan toisen imussa ilman ajo-ominasuuksien menetystä joka helpottaa ohittamista.
Uskoisin, että Ferrari nousee vielä kauden aikana.