Miusta oli ihan hyvä ja viihdyttävä kisa, vaikka kaikki suosikkikuskit keskeyttikin.Ainankin osoitti, että uudet säännöt toimii. Ohitukset on helpottunu ja erityisesti toi rengasjuttu...tulee mielenkiintosia kisojen loppui ko toiset ajaa kovemmilla toiset pehmeemmillä ja pehmeet on sekunteja hitaampia. Elättelin jo fiiliksiä et Kubicahan vie tän kisan viimesillä
kierroksilla.
Antaa ainankin taktisia ulottuvuuksia et mihin väliin laitetaan pehmeet renkaat,
heti alkuun muutaman kieroksen stintti, vai keskellä vai sitten lopussa..tietysti turva-auton aikana on ainakin häntäpään kuskien helppo hoitaa tuo velvollisuus pois, vaikka ei niistä sitten sitä muutaman kierroksen etua saakkaan minkä ajan ne toimivat.
Ei juma noita FIA:n rangaistuksia...ei mitään järkeä tuossa Vettelin rangaistuksessa, ihan puhdas kilpailutilanne.Se oli yhtälailla molempien syy, Vettel olisi voinut vain Kubican päästää tai sitten Kubica olisi voinut antaa hieman sisälle enemmän tilaa Vettelille niin siltä olisi vältytty. Noh onhan noita ennenkin nähty(tuollaisia rangaistuksia)
Ainakaan liveseurantatoikissa kukaan ei tuntunut noteeranneen, että Piquet osui Nicoon ja auto lähti siitä käsistä ja Nico oli se joka siinä läheni Piquetia, jopa Kyltsi ja Mustakiikari huomasivat asian heti. Piquet ajo ihan hyvää kisaa
ja oli paremmalla sijalla huomattavasti kuin Alonso ja painavammalla autolla, hiukan yllätti.
Brawnin autot ei onneks olleet, ainankaan ekan turva-auton jälkeen niin ylivoimaisia kuin oletin, kun ei oikein kauheasti saanut Button revittyä eroa muihin. Hienoa kyllä, että on tasaista ja pakka on sekaisin, vaikka epäilen
Brawnin vievän pari seuraavaa kisaa ylivoimaisesti, mutta eiköhän Ferrari,Mclaren,BMW,Red Bull ja ehkä Renaultkin saa kiinni Brawnia kauden mittaan...tulee jännä kausi.
Miusta ei oo Kimin tilanne vielä ollenkaan mahoton, oli vasta eka kisa, vaikka virheitä ei saa tulla hirveästi, saati sitten teknisiä vikoja,jotka huolettivat hieman talvitestien jälkeen, kun niitä oli kuitenkin esiintyny jonkin verran. Tiimiltä oli ainankin hyvä idea pistää pehmeät Kimin alle viimeisellä varikkokäynnillä, aukoton logiikka: kyl tää täst ko toiset kärsii kuitenki yhtä paljon ko myö nih kyl täst viel noustaan, vaik vaihetaan renkaat aiemmin alle ja ne on siis meil loppukin aiemmin nih silti täst viel noustaa vaikka kovemmilla voitas vetää lopussa kuus sekkaa kovempaa ko noi muut...mut eihän semmonen mitää sijoituksia nosta...:alppu:
Parasta tässä on, että seuraavan neljän viikon sisällä on kolme kisaa, toivottavasti ei FIA ainankaan puutu Australian ja Malesian kisan tuloksiin enää tuon diffuusori asian tiimoilta, Vettelin lähtöruuturangaistus miun puolesta voitaskin Malesiassa kumota.
En kuitenkaan usko, että FIA on niin tyhmä, että niin monen tiimin autot hylkäisi tuloksista, varsinkin kun jo kaksi kertaa on laillisiksi autot todettu, vaikka en niin yllättyisi jos se niin toimisikin.
Vielä kun tulisi se FOTA:n pistesydeemi ja saadaan tuo kisabensapelleily aika-ajoista pois niin a vot...ei ainankaan kisojen mittoja tarvitsisi lyhentää.