Malesian GP, ENNAKKO

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jos sataa, niin KERS voi kyllä olla myös täysin hyödytön. Tähän kaipaisi kyllä kuljettajien kommenttia, mutta luulen ettei näillä autoilla kiihdytellä talla pohjassa oikein missään vaiheessa, kun keli on märkä.
Kyllä se kaasu on ihan yhtä lailla pohjassa sateellakin. Ei tietenkään niin aikaisessa vaiheessa, mutta kyllä ne Malesian suorat ihan hana tiskissä ajetaan. Lisätehosta saattaa hyvinkin olla hyötyä juuri sateella, kun vastus on suurempi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Onkohan KERS vesitiivis paketti?
Vauhtipyörä-KERS:ssä vauhtipyörä pyörii tyhjiössä, johon on jollain tapaa tuotu vauhtipyörän akseli. Luulisi akkuihin ja sähkömoottoriin perustuvan KERS:n tiivistäminen vedeltä onnistuvan, jos vauhtipyörä-KERS:n keskeinen komponentti tiivistetään ilmalta. :rolleyes:
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Vauhtipyörä-KERS:ssä vauhtipyörä pyörii tyhjiössä, johon on jollain tapaa tuotu vauhtipyörän akseli. Luulisi akkuihin ja sähkömoottoriin perustuvan KERS:n tiivistäminen vedeltä onnistuvan, jos vauhtipyörä-KERS:n keskeinen komponentti tiivistetään ilmalta. :rolleyes:
Eiköhän nuo tyhjiössä pyörivät vauhtipyörät ole aivan tiiviin kotelon sisään laakeroituja ja voima vauhtipyörälle/-ään viedään magneettisesti kotelon läpi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Eiköhän nuo tyhjiössä pyörivät vauhtipyörät ole aivan tiiviin kotelon sisään laakeroituja ja voima vauhtipyörälle/-ään viedään magneettisesti kotelon läpi.
No siinähän olisi erinomainen tapa toteuttaa tuo läpivienti. :thumbup: Painava varmaankin, mutta ainakin tiivis. Suora läpivienti vaatisi varmaan sellaiset tiivistyshässäkät, ettei sekään lopulta olisi kamalan kevyt.
 
Viimeksi muokattu:

atomgoboom

Active member
Liittynyt
7.4.2008
Viestit
41
Sijainti
Rue Grimaldi
Ei sähkötoimisen laitteen kanssa alipaineen muodostaminen kosteassa ole mitenkään vaikeaa. Ajatelkaa kuinka monta 1W- 1000kW uppopumppua toimii sähköllä veden alla parhaillaankin.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
:doubtful:Hah saas nähhä kuinka paljon hyötyjä noista kaikista kolmesta harjotuksesta on koska aika-ajot ja kisat ajetaan ihan eri aikaan melkeempä niin olosuhteet ovat ainakin hieman erilaiset.
 

jerky~

Well-known member
Liittynyt
28.2.2006
Viestit
114
Aijai ja heti seuraavalla viikolla avauskisasta taaaaas mennään \o/ ei hittolainen. Toivottavasti Ferrari kuroo eroa Brawniin, ja mielellään myös muut tallit, niin saataisiin tiukkaa kisailua voitosta. En kuitenkaan mielelläni näkisi sadetta sillä siitä voi tulla ennenpitkää aikamoinen lottoarvonta.
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Tällä kertaa toivon oikeastikkin ettei sada, koska KERSsi pääsee silloin varmasti parhaimmilleen esille. Brawnit on aivan varmasti vahvoja ja toivottavasti tuolla KERSsillä nyt tekis jotain tässä kisassa.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
ei kun ne ajaa vain silloin kun aurinko paistaa :D

mietitkö oikeasti edes ennenku kysyit? :idea:
Heh tuosta tulikin mieleen, että Mosley ehdottaa varmaan seuraavana ekologisena toimenpiteenä aurinkopaneeleja ykkösiin :D
Noh ainakin kiiltäisivät hienosti.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Barbie pelkää myöhempiä aikatauluja:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/74114

-- This weekend's race at Sepang will also take place at 5pm local time, and Rosberg feels the race could be stopped if the monsoon hits the circuit.

Rosberg admitted driving with so many shadows on track was very tricky and dangerous.

"If the monsoon comes down, the race is going to have to be stopped because we can't race and drive with that amount of water," the German told Reuters.

"I think twilight racing is not the way to go. In Melbourne it was obvious that it just increases the danger so much.

"The visibility is so difficult, you can't even see the edges of the track in some corners. I was driving into the sun and that's not what racing is about. So I really hope they reconsider that.
 

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Vauhtipyörä-KERS:ssä vauhtipyörä pyörii tyhjiössä, johon on jollain tapaa tuotu vauhtipyörän akseli. Luulisi akkuihin ja sähkömoottoriin perustuvan KERS:n tiivistäminen vedeltä onnistuvan, jos vauhtipyörä-KERS:n keskeinen komponentti tiivistetään ilmalta. :rolleyes:
Joku mtv3 f1-selostajista taisi mainita tuosta ja en näe pointtia miksi tuosta tyhjötilasta on mukamas ylipäätään tarve tuoda se akseli ulos. Onhan jääkaapeissakin hermeettiset kompurat eikä se kompuran akseli tule kyljestä ulos... Eli toisin sanoen näkisin että williamsin kersin vauhtipyörä on tiivistetty samaan tapaan kuten jääkaapin kompura ja piuhat tarvitsee ainoastaan tiivistää, mikä on helppoa. Voin olla toki väärässäkin.
 
Ylös