Tai sit pitää olla Soneran aspassa duunissa. Toimii, testattu onSitä ennen siun täytyy käpälöidä kaverin kännykkää siten että oman numerosi tietoihin laitat nimen kohdalle 080017000 jottei lähettäjän kohdalla lue "PohjoisenPike"..
Tai sit pitää olla Soneran aspassa duunissa. Toimii, testattu onSitä ennen siun täytyy käpälöidä kaverin kännykkää siten että oman numerosi tietoihin laitat nimen kohdalle 080017000 jottei lähettäjän kohdalla lue "PohjoisenPike"..
Eka oli aprillipila (tosin liian ennalta arvattava), kaksi muuta oli vain valhetta. Aprillipilanhan pitää olla sellainen, että se saa hahmon tekemään jotain hullua.
Kyllä tuo 'Matikainen Leijoniin' oli tarkoitettu aprillipilaksi. Onhan sekin pilaa, että väitetään asian olevan näin.Aprillipilanhan pitää olla sellainen, että se saa hahmon tekemään jotain hullua.
No oli varmasti tarkoitettu aprillipilaksi ja onhan se pilaa, mutta ei aprillipilaa.Kyllä tuo 'Matikainen Leijoniin' oli tarkoitettu aprillipilaksi. Onhan sekin pilaa, että väitetään asian olevan näin.
Suu suppuun.No oli varmasti tarkoitettu aprillipilaksi ja onhan se pilaa, mutta ei aprillipilaa.
Edit: Tietysti tollainen valeuutinenkin voi olla onnistunut aprillipila, jos se saa jonkun tosissaan kertomaan ko. uutista eteenpäin (uutisena ei aprillipilana kuten tässä toikissa).
FORMULA 1
Toro Rosson Kers viilentää kuljettajia
1.4.2009 10:34
A A Helsingin Sanomat
Formulatalli Toro Rosso oli aikonut esitellä oman jarrutusenergiaa keräävän Kers-järjestelmänsä vasta syksyllä.
Talli kertoi kuitenkin tänään aprillipäivänä julkaisemassaan tiedotteessa, että tallin kuljettajat Sebastien Buemi ja Sebastien Bourdais saavat Kersistä vauhtia jo ensi sunnuntaina ajettavaan Sepangin kisaan.
Toro Rosson Kers ei kerää lisäenergiaa kiihdytyksiä varten, vaan jarrutusenergiaa käytetään kuljettajien viilentämiseen.
Talli käyttääkin järjestelmästä nimeä DCA (Driver cooling aid) eli kuljettajien viilennysapu. Toro Rosson mukaan viilennysjärjestelmä on erittäin hyödyllinen nimenomaan Aasian osakilpailuissa, jossa ilman lämpötila ja kosteusprosentti ovat korkeita.
Jarrutuksessa vapautuva energia varastoidaan kuljettajan alla sijaitsevaan kylmäsäiliöön. Toro Rosson kuljettajilla on Malesiassa käytössään uusi erityinen ajohaalari, jossa ajaja on kylmäsäiliöstä johdettavan viileän nesteen ympäröimänä. Kuljettaja voi käyttää viilennystä joka kierroksella kuuden sekunnin ajan.
Tutkimusten mukaan ruumiinlämmön nouseminen yhdellä asteella heikentää suorituskykyä jopa yli viidenneksen. Toro Rosso arvioikin heidän Kersinsä parantavan kuljettajien vauhtia, vaikka se ei auton suorituskykyä vahvistakaan.