Jouhki on kyllä vähän tukalassa paikassa Latvalan sopimusneuvotteluiden kanssa. Hän on neuvotellut (todennäköisesti) suojatilleen Rovanperälle paikan Toyotalle, mutta sen myötä sabotoi toisen suojattinsa Latvalan mahdollisuuksia Toyota-sopimukseen, koska Kalle vie yhden istuimen. Jälkiviisaasti voisi melkein sanoa, että Jouhkin olisi kannattanut järjestää Rovanperä esim. Hyundaille, koska ottajia olisi varmasti ollut ja näin Latvalan saumat Toyotalle olisi parantunut. Latvalaa kun taas ei muihin talleihin enää haluta. Latvalan sopimus olisi myös Jouhkille itselleen arvokkain tällä hetkellä, koska hän kiskoo näistä suojateista parasta palkkaa. Jonkun prosenttiosuudenhan Jouhki itselleenkin tuosta palkasta ottaa.
Toki päätöksen Latvalan jatkosta tekee Tommi yhdessä japanin Toyota-päälliköiden kanssa, mutta voisi luulla että Jouhkin toiveita ei ole Tomminkaan ihan helppo kylmästi vaan sivuuttaa. Timo Jouhki on kuitenkin se mies, jota Tommi saa eniten kiittää pääsystään rallin huipulle. En tiedä sitten kuinka lojaali Tommi sitten on entiselle managerilleen, mutta onhan noista vuosista toki jo aikaa, eikä niiden varmasti enää pidä antaa vaikuttaa päätöksiin.
Jos Latvala ei Toyotalle enää saa sopimusta, niin teoreettinen paikka voisi vielä olla Mikkelsenin paikka Hyundailla. Varmaan Italian Bruce Willis suunnittelee sille paikalle Breeniä, mutta ei kai Latvalakaan huono vaihtoehto olisi. Ainakin todennäköisemmin niitä podium-sijoituksia tulisi kuin Breenillä, mutta se varma maaliinajaminen on sitten ongelma.