Deep Throat
Well-known member
Missä ne bensamäärät sitten julkaistaan? F1:n virallisella nettisivustollako?
Paineli mun mielestä ainakin niiden kahden pitkän suoran alussa kyseistä namiskaa.BBC:llä epäilivät ettei Kimi olisi käyttänyt KERSsiä. Ainakaan sillä kierroksella millä näytettiin incar kuvaa
Maikkarin mukaan olit oikeassa. Ja minä siis väärässä.Itse taas mietin niin että molemmat tiputetaan samaan aikaan alas, i.e.
Vettel 3-13
Barrichello 4-9
Okei, mut jos se noin on niin senkin ymmärrän.
Testaaminen kielletty -pykälä voi hillitä aivan uuden auton tuomista kehiin.. Toisaalta eipä tossa ala kohta olemaan mitään menetettävääkään kun hallitsevat maailmanmestaritallit- ja kuskit pitää lottovoittona edes Q3:een selviämistä.Eikä tällä hetkellä riitä myöskään Red Bullin vauhtiin. Itsellä on sellainen kutina, että McLaren ja Ferrari rakentaa parhaillaan uutta autoa. Siis tekevät radikaalin uudistetun version tuosta. McLaren kyntää noin alhaalla ja testeissäkin olleet tuossa vauhdissa, niin mitä järkeä enää tehdä pientä muutosta. Auton ulkonäkö ei ole juuri muuttunut sitten maaliskuun, joten itellä herää epäilys, että autosta muokataan peräpää uusiksi kerralla.
Ei niiden vauhti riitä Redbulliakaan vastaan, joilla ei siis ole kumpaakaan noista käytössä...Että tossa mielessä olisin tehnyt ihan samoin: Ferrari vaan ei pysty superdiffuusori-tallien vauhtiin. Tai paremminkin KERSsittömien superdiffuusoritallien vauhtiin
Jos ero on Q2:ssa 4 kymmenystä ja Q3:ssa sekunti (esimerkkinä) niin eiköhän Kimillä ole monen muunkin kuin MAX:n selostajien mielestä enempi bensaa. (jos ei vauhdin piilotteluja oteta huomioon)Aina jos Kimi ajaa huonommin, niin sillä on VARMASTI raskaampi bensamäärä.
Näin siis Maxin selostajien mielestä.
RB:llä näyttäs olevan kieltämättä paras "normidiffu" auto. Todella hyvä tuo Neweyn perä autossa..Ei niiden vauhti riitä Redbulliakaan vastaan, joilla ei siis ole kumpaakaan noista käytössä...
Niin tai ehkä kuitenkin esim. niin, että Kimi sisään kierroksella 17 sen sijaan, että tulee kierroksella 24, jos muut tulee kierroksella 20-21. Tai jotain sen suuntasta.Entäs jos startissa/kisassa sataa? Kaikki saderenkailla ja Kimi 6 kiekan jälkeen varikolle? Oisko siinäkään ollu järkee? IMOIMOIMO
Juuri tätä yritin sanoa itsekin. Oskari Saari näki ajan, joka ei ollut hyvä => "Kimillä täytyy olla suurempi bensalasti". Sitten seuraavalla yrityksellä Kimi ajoi ykkössektorin pohjat, Saarelta meni sanat sekaisini, kun ei voinut enää puhuakkaan suuremasta polttoainekuormasta Sitten se juttu alkoi välittömästi kun Kimi ei yltänytkään paalupaikkaan!Aina jos Kimi ajaa huonommin, niin sillä on VARMASTI raskaampi bensamäärä.
Näin siis Maxin selostajien mielestä.
Niiiku Massa sanoi, hän teki virheen nopealla kierroksellaan ja sehän näkyi TV ruudussa. Jos tarkoitat sitä, ettei Ferrari antanut Massan ajaa toista nopeaa, niin ei se antanut Kiminkään. Eli kyllä Kimi oli Massaa parempi ihan Massan omasta syystä. (se että molemmat Ferrarit oli lähellä pudota on varmaan "ilman kuskien omaa syytä")Mukava oli myös, että Massa jäi Kimin taakse, vaikkakin ilman omaa syytään.
button tais olla q2:ssa kovilla ja kimi pehmeillä, kun taas q3:ssa molemmat pehmeillä. siitä voit laskea ainakin puolen sekunnin selityksen.Jos ero on Q2:ssa 4 kymmenystä ja Q3:ssa sekunti (esimerkkinä) niin eiköhän Kimillä ole monen muunkin kuin MAX:n selostajien mielestä enempi bensaa. (jos ei vauhdin piilotteluja oteta huomioon)
No eiköhän se ole sanomattakin selvää, että suoralla osuudella (ensimmäinen sektori) bensa ei vaikuta niin paljoa ja jossa myös käytetään KERS:iä. Eli minusta oli täysin selvää, että Kimi jää 2 sektorissa vaikka olikin ensimmäisessä hyvässä vauhdissa. Toki ensimmäisestä nopeasta vedosta tekivät "hätäisiä" johtopäätöksiä, mutta eipä se taida muuttaa sitä seikkaa että Kimi ajoi painavemmalla autolla kuin esim Toyotat..Juuri tätä yritin sanoa itsekin. Oskari Saari näki ajan, joka ei ollut hyvä => "Kimillä täytyy olla suurempi bensalasti". Sitten seuraavalla yrityksellä Kimi ajoi ykkössektorin pohjat, Saarelta meni sanat sekaisini, kun ei voinut enää puhuakkaan suuremasta polttoainekuormasta Sitten se juttu alkoi välittömästi kun Kimi ei yltänytkään paalupaikkaan!
Tätä en kieltämättä nähnyt enkä ottanut huomioon. (vertailunhan voi tehdä myös RB ja Toyota autoihin jos Brawn jätetään kärkeen)button tais olla q2:ssa kovilla ja kimi pehmeillä, kun taas q3:ssa molemmat pehmeillä. siitä voit laskea ainakin puolen sekunnin selityksen.
Veti omat pohjat q3, kyllä Kimillä edelleen ajat tippu eniten kun vertaa q2 ja q3. Tiedä sitten johtuko ajovirheistä tai bensakuormasta.Sitten seuraavalla yrityksellä Kimi ajoi ykkössektorin pohjat, Saarelta meni sanat sekaisini, kun ei voinut enää puhuakkaan suuremasta polttoainekuormasta Sitten se juttu alkoi välittömästi kun Kimi ei yltänytkään paalupaikkaan!
Toki Massa hävisi Kimille ajovirheitten seurauksena ykkösosiossa, mutta miksi Massa ei päässyt Q2:een, voidaan syyttää Ferraria. Olen 99%, että Massa olisi ajanut 15. sakkiin, jos olis menny baanalle. Toki tekninen vika ja ajovirhe olisivat voineet estää sen. Kun Massa teki niitä ajovirheitä, miksi ei annettu yrittää toista kertaa? Aika Kimi-lasit päässä olemista tommonenNiiiku Massa sanoi, hän teki virheen nopealla kierroksellaan ja sehän näkyi TV ruudussa. Jos tarkoitat sitä, ettei Ferrari antanut Massan ajaa toista nopeaa, niin ei se antanut Kiminkään. Eli kyllä Kimi oli Massaa parempi ihan Massan omasta syystä. (se että molemmat Ferrarit oli lähellä pudota on varmaan "ilman kuskien omaa syytä")
Joo RB on kieltämättä poikkeus: ilman superdiffuusoria kärjen tuntumassa.RB:llä näyttäs olevan kieltämättä paras "normidiffu" auto. Todella hyvä tuo Neweyn perä autossa..
No, sehän on vielä parempi!Eli kyllä Kimi oli Massaa parempi ihan Massan omasta syystä.
Pitää myös muistaa, että jos toisella tallilla putoaa aika 1,1s ja toisella 1,2s, syy voi myös olla autossa. Toinen auto vaan toimii paremmin raskaalla kuormalla, ei se aina niin suoraan verrannollista ole. Toisaalta yleensä Ferrari (varsinkin Räikkösen alla) on ollut parempi kisassa suhteessa aika-ajoihin.Veti omat pohjat q3, kyllä Kimillä edelleen ajat tippu eniten kun vertaa q2 ja q3. Tiedä sitten johtuko ajovirheistä tai bensakuormasta.