UsvaaPutkeen
Well-known member
- Liittynyt
- 21.8.2008
- Viestit
- 264
Nyt vaan sadetanssit pystyyn. Kunnon kaatosade niskaan niin erottuu rattimiehet pojista.
Tämän jälkeen voidaan kysyä, miksi Kimi ei päässyt toista kertaa radalle? Olen 99% varma että hänkin olisi parantanut ja ajanut 10 sakkiin. Eli alkuperäinen väite siitä että Kimi päihitti Massan ilman Massan syytä ei pidä paikkaansa. (molemmat oli yks kierros, Kimi oli nopeampi. Jos Massalle olisi annettu toinen niin olisi se pitänyt antaa Kimillekin jotta vertailua voisi tehdä)Toki Massa hävisi Kimille ajovirheitten seurauksena ykkösosiossa, mutta miksi Massa ei päässyt Q2:een, voidaan syyttää Ferraria. Olen 99%, että Massa olisi ajanut 15. sakkiin, jos olis menny baanalle. Toki tekninen vika ja ajovirhe olisivat voineet estää sen. Kun Massa teki niitä ajovirheitä, miksi ei annettu yrittää toista kertaa? Aika Kimi-lasit päässä olemista tommonen
Mun mielestä kyse ei ole varmasta asiasta, vaan siitä perusoletuksesta, että jos kuskit eivät tee virheitä, niin he ovat sillä tietyllä sijoituksella auton ja taitojen suhteen. Eli tietty bensamäärä tuo tietyn verran lisää aikaan, jos ei virheitä tee.Aina jos Kimi ajaa huonommin, niin sillä on VARMASTI raskaampi bensamäärä.
Näin siis Maxin selostajien mielestä.
Kyllä näin menin tekemäänHidasteli ruupenia.. Etkai vaa menny tupakalle heti aika-ajojen jälkeen?
Syytät Oberia Kimi-lasit päällä olemisesta, mutta itselläsi ollut Massa-lasit päässä.Toki Massa hävisi Kimille ajovirheitten seurauksena ykkösosiossa, mutta miksi Massa ei päässyt Q2:een, voidaan syyttää Ferraria. Olen 99%, että Massa olisi ajanut 15. sakkiin, jos olis menny baanalle. Toki tekninen vika ja ajovirhe olisivat voineet estää sen. Kun Massa teki niitä ajovirheitä, miksi ei annettu yrittää toista kertaa? Aika Kimi-lasit päässä olemista tommonen
Eipä tuolla bensamäärällä loppupeleissä taida Räikkösen kannalta olla merkitystä. Jos ei pysy alkumatkasta tuon top5:n vauhdissa (on aika todennäköistäkin) ni ei sitä eroa kurota millään stintin loppuvaiheessa... Mutta hyvä lähtö esmes parantaa mahdollisuuksia aika paljonkinPitää myös muistaa, että jos toisella tallilla putoaa aika 1,1s ja toisella 1,2s, syy voi myös olla autossa. Toinen auto vaan toimii paremmin raskaalla kuormalla, ei se aina niin suoraan verrannollista ole. Toisaalta yleensä Ferrari (varsinkin Räikkösen alla) on ollut parempi kisassa suhteessa aika-ajoihin.
No eikös tässä ole sitä juuri ihmetelty Jos Kimi olisi ajanut kympin sakkiin, hyvä niin, mutta ei mitään merkitystä, koska nytkin oli 14. Lueppas vielä kerran, mitä koitin sanoa omassa viestissä. Siis sitä, että myös Massa olisi ollut kympin sakissa ilman Ferrarin munausta.Tämän jälkeen voidaan kysyä, miksi Kimi ei päässyt toista kertaa radalle? Olen 99% varma että hänkin olisi parantanut ja ajanut 10 sakkiin. Eli alkuperäinen väite siitä että Kimi päihitti Massan ilman Massan syytä ei pidä paikkaansa. (molemmat oli yks kierros, Kimi oli nopeampi. Jos Massalle olisi annettu toinen niin olisi se pitänyt antaa Kimillekin jotta vertailua voisi tehdä)
No en tiedä, olenkohan sitten ainut, joka näkee Massan tippumisen tallin virheeksi. Voin olla ehkä sit.Syytät Oberia Kimi-lasit päällä olemisesta, mutta itselläsi ollut Massa-lasit päässä.
Sinä olet näköjään tullut keskenkaiken keskusteluun mukaan, sillä kommentoit viestiäni joka oli kommentti edelliseen Polarin viestiin.No eikös tässä ole sitä juuri ihmetelty Jos Kimi olisi ajanut kympin sakkiin, hyvä niin, mutta ei mitään merkitystä, koska nytkin oli 14. Lueppas vielä kerran, mitä koitin sanoa omassa viestissä. Siis sitä, että myös Massa olisi ollut kympin sakissa ilman Ferrarin munausta.
No pahimmillaan näin mutta sen verran vettä jos saisi että diffuusoripelleilyn erot tasoittuu mutta parhaat pysyy radalla.En ymmärrä, miksi kaikki puhuvat kiimoissaan siitä sateesta. Kunnon monsuuni, kun iskee, niin käy kuten Fujissa 2007, eli körötellään turva-auton perässä kunnes sade laantuu. Ei se mun mielestä ainakaan ollut mitään suurta moottoriurheilun juhlaa.
Niin eli puhuttiin näköjään vähä eri asiasta.No en tiedä, olenkohan sitten ainut, joka näkee Massan tippumisen tallin virheeksi. Voin olla ehkä sit.
Olen huomannut, että lähtösuoralla ajetaan parittomien ruutujen päältä tavallisesti, joten Malesiassa parilliset ruudut lienevät poikkeuksellisesti likaisia. Olisi lähdön kannalta Kimin onni päästä 6. ruutuun. Mielenkiintoista nähdä nyt, kuinka korkealle Kerssin avulla voi nousta 6-7 ruudusta, kun on pitempi lähtösuora ja todella leveä rata.Ihmettelen, jos Glock ei saa rangaistusta, joten Kimi lienee 6. ruudussa. Ei varmaan paljoa väliä puhtauden kannalta. Siellä ajellaan ainakin GP2 Asian lähtö ennen Formuloita, eikä Malesian rata ole muutenkaan mistään likaisimmasta päästä.
Minusta Fujin kisa oli kauden 2007 parhaita kisoja. alku oli vähän pitkäveteistä, mutta kun kisa sitten alkoi, niin joka 15 minuuttinen vastasi yhtä kuivan kelin unkarin kisaaEn ymmärrä, miksi kaikki puhuvat kiimoissaan siitä sateesta. Kunnon monsuuni, kun iskee, niin käy kuten Fujissa 2007, eli körötellään turva-auton perässä kunnes sade laantuu. Ei se mun mielestä ainakaan ollut mitään suurta moottoriurheilun juhlaa.
Juu, oli tarkoitus heittää sivukommenttina tuo oma....Niin eli puhuttiin näköjään vähä eri asiasta.
tai edes keskinkertainenEikä Vettel viimevuodenkaan perusteella todellakaan huono kuski ole.
Tuskin, mutta nyt ei ollut kyse siitä. Haastatteluista päätellen Kimi ja Massa olivat siinä uskossa, että Q1:ssä tekemät ajat riittäisivät 15 sakkiin ja talli tuskin myöskään esteli enää ajamasta. Massan osalta ei riittänyt ja tämä tuli varmasti molemmille kuskeille yllätyksenä.No en tiedä, olenkohan sitten ainut, joka näkee Massan tippumisen tallin virheeksi. Voin olla ehkä sit.
Ei sadetta, Kiitos. Ferrarilla tuppaa menemään päin peetä sateella, joten kuivaa pyydetään.Nyt vaan sadetanssit pystyyn. Kunnon kaatosade niskaan niin erottuu rattimiehet pojista.