KKWCS S2 / Suzukart GP - tulokset ja jälkipuinti

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Noniin, ensimmäinen kisa kaudesta takana.

Toiveet olivat kovat sen suhteen, että viime kauden kaltaiset kalustomurheet olisivat nyt taka-alalla ja pääsisi ajamaan tosissaan kilpaa.

AA: Rata oli uusi, ja viimeksi karting-auton ratissa VMKC:ssa, joten arvelin ensimmäisten kierrosten menevän totuttelemisen parissa. Autoksi arpoutui 12, jonka Tampereen hörhöt kertoivat jopa parhaaksi autoksi. Renkaat näyttivätkin olevan hyvässä, jopa loistavassa.

Pito olikin radalla joka kohdassa aivan loistava. Auto kääntyi kuin kiskoilla ja mutkat oli todella miellyttävä ajaa. Ihmettelin rajoittimen iskua niin aikaisin pääsuoraa, ja mielessä kävi jopa tekniset ongelmat.

Aika jäi kuitenkin vaatimattomaksi, sillä viimeiset kolme kierrosta menivät jonkun hitaamman perässä, eikä ohi päässyt. Vasta niillä kohdin rata alkoi olla tuttu, jotta renkaitten hyvästä pidosta olisi saanut maksimaalisen hyödyn. Puoli sekuntia kovempaa olisi voinut helposti mennä.

Taktinen kömmähdys, ettei tullut jäätyä jarruttelemaan ja sitten yrittää vielä yksi täysillä. Sijoitus kuitenkin suora A-finaali paikka ja viides lähtöruutu.

A-finaali: A-finaalissa se sitten taas alkoi, epäonni, sillä autoksi tuli nro 10, josta sekä Alppu että Andy olivat kertoneet oman mielipiteensä. Yritinkin hieman lämmittelykierroksella kokeilla renkaiden pitoa, mutta kun muut edessä hidastelivat, ei täyttä varmuutta tullut saatua.

Startti onnistui jälleen hyvin, ja pääsin tuikkaamaan Fokkarin ohi nelospaikalle. Ensimmäisessä pitkässä oikeassa alkoikin sitten jo pelottamaan. Pitoa ei ollut yhtään, ja perä meinasi heittää koko ajan. Muutaman kierroksen sain pidettyä Fokkarin takanani, mutta sitten mutka meni liian pitkäksi ja takanatuleva Tampereen ylpeys käytti sen häikäilemättä hyväkseen.

Noilla tienoilla alkoi taas itseltä hieman mennä usko, sillä tajusin kisasta tulevan samanlaisen väsytystaistelun kuten VMKC:ssä, jossa oman auton vauhti ei vaan riittänyt.

Huomasinkin, että takana oli parin auton letka, joka vain odotti mahdollisuutta päästä ohi. Takana tullut Alppu antoikin pientä pusua koko ajan (kuitenkin siististi koko ajan), mutta sain pidettyä auton hanskassa. Muutaman kerran Alppu pääsi rinnallekin, mutta jollain ihmeen keinolla sain taisteltua sijani itselleni. Mutkiin piti taktikoida ja sulkea toiselta vauhti, sillä itellä piti jarrutella moneenkin mutkaan, ettei lähtenyt perä alta.

Jossain vaiheessa yllätti vastaantuleva auto nro 5, jonka sijoituksesta ei kuitenkaan ollut tietoa. Saati sitten että autoa ajoi itse Racer X.

Jossain vaiheessa takana tulleet ilmeisesti aloittivat taistelemaan keskenään sijoituksista, ja pääsin selkeästi vähän matkaa karkuun. Aloinkin selkeästi ajelemaan varovasti, jotta virheitä ei tulisi. Tiesin, että jos virheitä ei tule, ohi ei takana tuleva pääse.

Viimeiset kierrokset odottelinkin ruutulippua kuin kuuta nousevaa, ja lopulta se sieltä tulikin. Suureksi ihmetykseni minut liputettiin ensimmäisenä radalta, mutta ratahenkilökunta oli muutenkin hieman pihalla.

Kun varikolle pääsin, ei sijoituksesta ollut mitään hajua, sillä autoni oli merkattu kärkeen. Selvisi kuitenkin, että vastaantulija oli ollut RX, ja näin ollen olin saavuttanut erittäin hyvän neljännen sijan.

Neljäs sija oli ehdottomasti parasta, mitä autolla nro 10 oli finaalissa saavutettavissa. Toivottavasti Forssassa olisi kilpailukykyinen auto, jolla voisi jopa yrittää ohituksia.
 

Örfil

Guest
Niin, täsmennettäköön että tulin ihan kirjaimellisesti kavereita radalla vastaan :D

Hetken mietin että teenkö protestin itseäni :eek!: vastaan kisan vaarantamisesta, mutta en sitten tehnyt.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
kiitoksia vaan kaikille kilpakumppaneille hauskaa oli:ahem:
autoista sen verran haluan sanoo et eroja oli mut sehän tiedettiin jo etukäteen...mutta kumminkin.. nro.12 mikä mulla oli aika-ajossa oli erinomainen kun olis saanu muutaman kierroksen enemmän ajaa..koska(vuoden tauko sususta on tehny tehtävänsä)
nro.3 mikä oli B-finaalissa mulla oli ihan ok... mutta A-finaalin saamani nro.1 oli kyllä syvältä varsinkin jarrut... meinas paska tulla housuun pienessä "kapulassa"kun auto ei meinannu pysähty ihan samaan malliin kun edelliset vehkeet..mutta se niistä jossitteluista hauskaa oli:D varsinkin a-finaalissa peräpään taistelu nro.7tai5 ja nro.8 kanssa.täytyy mennä tohon naapurikuntaan reenaan heti ku rata aukee (toijala/akaa) sielä siis nähdään sit 13.6 onko parannusta tapahtunut ja täytyy tuolla kaanaassa myös käydä kunhan lumet lähtee ja rata aukeaa..jaa niin ja onnea kisan voittajalle paras voitti:thumbup:
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
voi v###U sentään sain varotuksen näimmä jälki käteen keltaisten lippujen aikana hurjastelusta B-finaalissa joo olihan se oma vika kun vedin letkaa liian lujaa mut se on semmosta kun ei halua luopua etumatkastaan kovin helpolla:jaska:
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
voi v###U sentään sain varotuksen näimmä jälki käteen keltaisten lippujen aikana hurjastelusta B-finaalissa joo olihan se oma vika kun vedin letkaa liian lujaa mut se on semmosta kun ei halua luopua etumatkastaan kovin helpolla:jaska:
Tuosta oli puhetta aika-ajojen aikana, kun havaittiin se jo viime kaudella ongelmaksi. Keltaiset liput kuitenkin tarkoittavat että hiljennetään oikeasti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
voi v###U sentään sain varotuksen näimmä jälki käteen keltaisten lippujen aikana hurjastelusta B-finaalissa joo olihan se oma vika kun vedin letkaa liian lujaa mut se on semmosta kun ei halua luopua etumatkastaan kovin helpolla:jaska:
juu no toi varotus nyt on aika lievä, eli no panic, muistaa vaan jatkossa ;)
lähinnä tuohon puututtiin kun ratavalvojat tuli aiheesta kertomaan, ilm. oli niille hieman vaarallisen oloista juosta sinne väliin niin ajateltiin että pakko tästä on jollakin tapaa nyt huomautettava...

niin ja hieno homma että viihdyit! :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
PeePee mietittiin tuossa juuri samaa että onko tullut kämmi jossain, mä meinaan muistelisin että taulussa oli aika-ajon B:n nopein 28,4 eikä 28,1...
Olisko sitten ollut kämmää koneissa sillon jo, mulle vaan jäi käsitys kun katsottiin ruutuja että A-finaaliin pääsi suoraan noi "nopeamman" osan kuskit, eli kirjausvirheeltä tuntuu...
(joko koneen ruudulla tai paperilla)

edit. tietty ehkä oltais huomattu koska tuollahan olis ollut kuudennessa ruudussa? prkl kun ne koneet sekoili siellä vähän liikaa...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Oma kisaraporttini!

Ekaksi kiitos kaikille osallistuneille! Sivuttiin muuten sarjan osallistujaennätystä. Viimeeksi oli saman verran (15) kuljettajia Myllypurossa syksyllä.

Aika-Ajo:
Aika pitkälti ilman suurempia suunnitelmia lähdin ajamaan. Autoon (nro 5) istuessani en huomannut renkaissa mitään häikkää. Eturenkaat ok, oikea takarengas näytti ookoolta, vasemmalle en viitsinyt edes katsoa.. No näkihän sen ajon jälkeen, että melkein slicksihän se sitten oli! :D

Noh, koska olen suht kokematon, niin en ajoni aikana tajunnut sitä että se oli auton syy miksi ei meinannut pysyä lapasessa muutamassa kovempaa ajettavassa mutkassa. Sain parhaan kierrosaikani todennäköisesti sen jälkeen kun Mr Dick (cmoneyn veli) ohitti minut ja yritin vanhana pyöräilijänä pysyä peesissä niin hyvin kuin vaan kykenen. Tasaisten kierrosaikojen ajaminen oli vaikeaa ja vähän väliä meni sladiin ja useampi kierros meni ihan plörinäksi. Ajattelin kuitenkin että sain pari ihan suht ehjää kierrosta ja että ehkä aika olisi ok.

Vähän kuitenkin petyin kun huomasin että aika oli itseasiassa ihan paska. En silloinkaan vielä epäillyt auton huonoutta vaikka olin nähnyt sileän takarenkaan.

B-finaalissa sitten arpaonni suosi paremmin ja sain paljon paremman auton (nro 11). Pito oli ihan eriluokkaa eikä mennyt sladiin kuin ehkä pari kertaa oman ajovirheen takia. Pysyin helposti kärkiletkan perässä. Muut jäivät kauas, koska me ajettiin keltaisten valojen alla niin kovaa. Ei taisteltu sijoituksista valojen aikana, mutta ei paljoa hidasteltukaan. Tilanne tuntui vähän vaaralliselta, mutta en halunnut päästää muita karkuun.

Noh, keltaiset liput meni ohi ja odottelin vain sopivaa rakoa milloin edessä ajavat kilkkaavat toisiaan ja pääsisin kaikista ohi kerralla.
Meni muutama kierros ja sellainen tilanne vihdoin tulikin! Asko S ohitti lfb:n ja sen seurauksena lfb ajoi sen verran pitkäksi, että minäkin pääsin ohitse. Asko S:n ulostulo viimeisestä mutkasta epäonnistui joten pääsin hänen rinnalleen pääsuoralla! Yritin Villeneuvemaista ohitusta kaarteisella pääsuoralla ulkokautta. Samalla kuitenkin avasin portin lfb:lle sisäpuolelle ja Asko ajautui lähemmäs ulkokaarretta ja optimiajolinjaa. Pian vastaan tuli shikaani eikä minulla ollut muuta mahdollisuutta kuin jättäytyä taas kolmanneksi, koska siihen ei todellakaan mahtunut kolme rinnakkain ja minä olin renkaan mitan taaempana kuin Asko. Lopulta lfb meni edelle ja jäin Askon taakse.

Ajelin siinä muutaman kierroksen hiillostaen Askoa. Auto tuntui hyvältä ja nopealta ja lopulta pääsin vähän puoliväkisin Askon edelle. Hän myöhästyi ekan mutkan jarrutuksessa ja minä änkesin väliin. Hiukan kolahti, mutta ei pahemmin. Asko pääsi seuraavaan mutkaan vielä rinnalle sisäpuolelle, mutta pidin paikkani syherössä ja sain myöhemmin itse sisämutkan edun ja sain pidettyä Askon takanani. Vähän aikaa Asko pysyi takana, mutta sitten aloin saamaan kaulaa. Valitettavasti meidän nahistelun aikana lfb oli päässyt liian kauas, eikä minulla ollut muuta mahdollisuutta kuin ajella maaliin B-finaalin neljäntenä ja korkata kultainen ananas!

Kilpailun jälkipelit Tampereella jätin valitettavasti väliin törkeästi ja menin kotiin sitten aika pian samalla kyydillä jolla lähdinkin.. Jossain vaiheessa Powered By BMW meni meistä ohi moottoritiellä, joten kirosin jälleen hitaampaa autovalintaani. :D Mutta eihän mitään kiirettä ollut ja matkalla oli mukava turista lfb:n ja PeePeen kanssa kisan tapahtumista vaikka kaikki vähän väsyneitä olikin.

Kotiin päästyäni katsoin sitten kilpailun tuloksia ja nopeimpia kierroksia. Huomasin saaneeni myös toisen kultaisen ananaksen. B-finaalin nopeimmasta kierroksestahan jaetaan piste. Albert Oil ajoi 0,001 sekuntia nopeamman ajan kuin minä ja sai sen pisteen! Ensin hävisin A-finaalipaikan täpärästi väärällä ajolinjavalinnalla ja sitten vielä tämä! Tuli todella Juha Mieto -fiilis ja pohdiskelin jo parran kasvattamista miedon mittoihin. En kuitenkaan tee sitä, koska pitäisi kai tehdä jonkinlainen vaikutus erääseen vastakkaisen sukupuolen edustajaan. :D

Yön yli nukuttuani sain tuomaristolta nakituksena perustaa varoituksista ja rangaistuksista oman toikin ja julkistaa päättämämme rangaistuksen keltaisten valojen alla hurjastelusta.
Päivän saldo: 5 varoitusta ja 1 huomautus. Lunastin siis samalla sarjan virallisen Nazir Hoosein -tittelin. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kommentteja rapoista:

JasonD: kyllä se siitä paranee, virheitä sattuu tekevälle ja se huomioitiin "tuomariston" silmissäkin :)
Hyvä ensiesiintyminen muutoin!

Andy: Hieman ihmettelin samaa mistä kerroitkin, eli sun vaisuus yllätti mut myös aikalailla, tosin A-finaalin lähtöruutuhärdelli varmasti söi sijoitusta myös...

Cmoney: Menit niin kovaa kuin odotinkin, NastyBoyn suoritus tuli mulle yllärinä, tosin alkoi niistä ajokamppeista jo paistamaan kaverin taso hieman läpi :D
Noh, nopein voitti, hyvin vedetty kuitenkin! :)

PeePee: niin, mähän sanoin sulle että se 12 oli nopea, sääli että napsahti huonompi kärry sitten finaaliin, sulla toi säkä ei kyllä tunnu luonnistuvan millään, tosin ekat kierrokset oli hauskaa vääntöä, varsinkin kun se ohituskin onnistui ;)

Jacques: tuo teidän kolmen kisailu B-finaalissa oli ehkä kisan parasta seurattavaa omasta näkökulmasta, siinä alko oleen jo kunnon vääntöä ! :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
voi v###U sentään sain varotuksen näimmä jälki käteen keltaisten lippujen aikana hurjastelusta B-finaalissa joo olihan se oma vika kun vedin letkaa liian lujaa mut se on semmosta kun ei halua luopua etumatkastaan kovin helpolla:jaska:
Tuosta oli puhetta aika-ajojen aikana, kun havaittiin se jo viime kaudella ongelmaksi. Keltaiset liput kuitenkin tarkoittavat että hiljennetään oikeasti.
juu no toi varotus nyt on aika lievä, eli no panic, muistaa vaan jatkossa ;)
lähinnä tuohon puututtiin kun ratavalvojat tuli aiheesta kertomaan, ilm. oli niille hieman vaarallisen oloista juosta sinne väliin niin ajateltiin että pakko tästä on jollakin tapaa nyt huomautettava...

niin ja hieno homma että viihdyit! :)
Jep juuri näin, ja siihen tosiaan oli jokainen viiden porukassa yhtä syyllisiä, eli ei syyllistetä pelkästään kärjessä ajanutta.

Muistaakseni jollain radalla (oliko myllypuro) viimevuonna ratavalvoja kertoi tapauksesta, jossa joku ratavalvoja oli juoksemassa radalla keltaisten lippujen alla, ja joku auto tuli sitten kovalla vauhdilla päin. Ja siitä taisi seurata aika vakavaa jälkeä.

Mutta tosiaan tämä ei ollut sen vakavampi tilanne. Näitä varoituksia ei kuitenkaan ihan hirmuherkästi kuitenkaan anneta, vaikka niitä nyt viidelle tulikin. Näissä tilanteissa ratavalvojilla on oikeus liputtaa sääntöjä rikkoneet kuljettajat ulos, joten siitäkin voitiin päätellä ettei sen vakavampaa sanktioa ollut tästä tarvetta antaa.

Ja tosiaan kiva että viihdyit jari ja toivottavasti nähdään sinut jatkossakin kisoissa mukana. Vauhtikin näytti olevan ihan mukava. :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Muistaakseni jollain radalla (oliko myllypuro) viimevuonna ratavalvoja kertoi tapauksesta, jossa joku ratavalvoja oli juoksemassa radalla keltaisten lippujen alla, ja joku auto tuli sitten kovalla vauhdilla päin. Ja siitä taisi seurata aika vakavaa jälkeä.
Jep muistit oikein, Myllypurossa tuosta oli puhetta, tosiaan oli jäänyt joskus ratavalvoja allemutta jos muistan oikein niin kaveri oli kai selvinnyt säikähdyksellä siitä kuitenkin...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jacques: tuo teidän kolmen kisailu B-finaalissa oli ehkä kisan parasta seurattavaa omasta näkökulmasta, siinä alko oleen jo kunnon vääntöä ! :)
Joo se oli myös kuljettajan näkökulmasta todella hauskaa vääntöä..

Ainiin..

Minä mursin samalla erään myytin.. Jotkut eivät vielä nykypäivänäkään pidä autourheilua urheiluna. Minä suht hyväkuntoisena tyyppinä päätin sitten samalla olla koekaniinina. Minulla oli sykemittari mukana, ja mittasin kilpailusuoritukseni sykkeet. Alla sykekäppyrä kisasta, keskisyke 159 ja maximi 184. Kyllä tämä ihan todellista urheilua on! :ahem:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Vai varoitus siitä sitten tuli. No, jotain tuollaista osasi odottaakin, sen verran kovaa tuli ajettua keltaisilla lipuilla, myönnän rikoksen. Ei siinä kuitenkaan voinut liikaa hidastaakaan, jotta edelläajavat eivät olisi menneet karkuun. Lisäksi oli tiedossa, missä kohtaa rataa hämminkiä oli, joten muulla osalla kierrosta oli periaatteessa täysin turvallista ajaa yhä lujaa. No, näissä skaboissa ei tunneta muita kuin koko radan keltainen, joten mitäpä tuosta valittamaan, omaa tyhmyyttä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Racer X oliko lapuissa muuten kierrosmääristä mitään? Eli finaalien kierrosmäärät lähinnä kiinnostaa, a-a:t tais olla sen 10kierr luokkaa kuitenkin...
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Aika-ajoihin sain auton numero 3. Pito oli hyvä eikä autossa ollut muutenkaan valittamista. Sain ajaa aika-ajot yllättävänkin rauhassa ja keskittyä omaan suoritukseen. Toisaalta olisi ollut mukava ajaa jonkun nopeemman perässä kierros tai pari ja katsella ajolinjoja, mutta ei voi tosiaan valittaa. :)

Kisaan sain auton numero 8. Aika-ajoon verrattuna auto tuntui huonolta, mutta hyvin tuollakin pääsi. B-Finaaliin lähdin siis ruudusta neljä. Lähtö onnistui mainiosti. Sain heti paikan sisäkaarteesta, toisin kuin toisesta ruudusta lähtenyt lfb ja pääsin saman tien nostamaan sijoitustani.

Kisan alussahan nuo keltaiset valotkin sitten vilkkuivat. Nostin ensin kaasun ylös, mutta kilpailuvietti vei sitten kuitenkin mennessään, enkä halunnut jättäytyä edellä menevistä... Toisaalta näin kolaripaikan jo kaukaa, kuten varmaan muutkin tässä jonossa ajaneet. Mutta keltaiset on keltaiset, tästä oppineena ensi kerralla vauhti hidastuu takuulla.

Alussa sain kyttäiltyä hyvin edellä menevien perässä. Hiljalleen kuitenkin tilanne vaihtui takaa tulevien peittelemiseksi, Albert Oil ainakin ajeli pitkään aivan perässäni. Muutaman sijoituksen sitten jouduinkin luovuttamaan.

Kisan selkeästi kovin tilanne oli minun, Jacqueksen ja lfb:n välinen taistelu. Siinä itekki oikeen ihmetteli miten ihmeessä tähän mahtuu kolme rinnakkain.

Jacques tosiaan sitten ajeli tämän tilanteen jälkeen muutaman kiekan aivan perässäni. Viimein hän sitten pääsikin kuittamaan virheeni. Aluksi pysyin perässä kohtuu hyvin, mutta en oikeen minkäänlaista ohitusyritystä saanut aikaiseksi. Kisan loppua kohden olin hieman väsynyt ja aloinkin sitten jäämään nopeasti Jacqueksesta. Ruutulippu tulikin aivan pian ja päästiin spekuloimaan kisaa sekä seuraamaan A-finaalia. :)

Kisasta jäi kaiken kaikkiaan hyvä fiilis. Oma suoritus oli ihan kohtuullinen ja päätavoitteeni täyttyi täydellisesti; kolaroinnit jäi tekemättä ja taistelua oli enemmän kuin tarpeeksi. Tuli myös sellainen olo, että seuraavassa kisassa parannan suoritustani. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Kisaraporttini tulee tässä:

Viimeksi olin ajanut Suzukartissa vuonna 2007, joten vähän oli hakusessa...

Aika-ajo:
Arvonnasta nousi auto #7 ja kyllähän siinä perä lipsui helposti, sekä jarrupoljinta sai painaa aika syvälle. Varikolta lähdin letkan mukaan ja hain ensin tuntumaa rataan ja autoon, jonka jälkeen etsin itselleni välin ajaa aikaa. Pari kolme kunnollista vetoo kerkes vetää ja niillä irtos lähtöruutu 3 A-finaaliin.

A-finaali:
Kisaan sain auton #4 ja varikolla jarruja kokeillessani tuntuivat ne siinä paremmilta, myöskin radalla pito vaikutti olevan parempi tällä. Lähtöruutuun ajettuani huomasinkin jarrupolkimen menevän taas kovinkin syvälle, että se siitä ilosta... Olin lähdössä sisäpuolella eli mahdollisuuksia olisi nousta jos lähtö onnistuisi, mutta eipä rakettilähtöä tullu otettua ja shikaaniin etsin paikkani Cmoneyn perään. Cmoney ajoi Racer X:n perässä, kunnes löysi ohituspaikan ja lähti karkumatkalle. Meni siinä kolmos paikalla vähän aikaa ennenkuin kampesin itseni Racer X:n ohi. Sen jälkeen aloin ajaa Cmoneytä kiinni ja siinä sivussa taisi tulla kisan nopein kierros. Cmoneyn saavutettua alkoikin loppukisan kestänyt painostus, joten vauhtia tuli välillä vähän työnnettyä, varsinkin shikaaniin... Ohituspaikkaa ei sieltä silti löytynyt, edes kierroksella ohitusten kohdilla, siispä maaliin imussa sijalla 2. Hyvää vääntöä koko kisan ajan, oli oikein mukavaa, kiitos.

Odotellen seuraavaa, kiitos järjestäjille.:thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Cmoneyn saavutettua alkoikin loppukisan kestänyt painostus, joten vauhtia tuli välillä vähän työnnettyä, varsinkin shikaaniin...
Joo mun mielestä keinot saada autot tasaisiksi olisi kyllä olemassa. Tasalaatuisemmat renkaat, ja rajoittimien tsekkaus (tai kokonaan veke) suht´ usein. Mun kisa-auto oli hidas sillä pitkällä suoralla, shikaanin yksi ainoa ajolinja pelasti ettei NB ohi päässyt. Onkohan rajoittimet kierrosluvun mukaan säädetty, ja sitten kun kytkimet kuluu niin eroja alkaa tulla...
 

Örfil

Guest
Racer X oliko lapuissa muuten kierrosmääristä mitään? Eli finaalien kierrosmäärät lähinnä kiinnostaa, a-a:t tais olla sen 10kierr luokkaa kuitenkin...
No johan: B-finaalissa ajettiin 18 kierrosta ja A-finaalissa vain 13 kierrosta!

Ei helvata, ja mä muka ajoin vaan 12 kierrosta. Kisat on yleensä 25 kierrosta!
No ei ihme että tuntui että loppui kierrokset kesken :nope:
 
Ylös