Ferrarin huonot taktiikat

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Kimi paras kierros kisassa oli vaatimattomat 1,8 sekuntia Buttonin parasta hitaampi.
Eiköhän ole aika selvä asia, että Ferrari ei aja mestaruuksista tällä kaudella. Ei tuollaisia eroja kurota kiinni parissa kuukaudessa, jos edes kurotaan. Koskas Ferrari on viimeksi jäänyt ilman voittoa? Sellainen kausi näyttäisi olevan vahvasti tulossa.

Kimin kannalta positiivista, että hän välttynee pahimmalta tifosojen kritiikiltä, koska auto on yksinkertaisesti hidas. Kimi ajoi hyvin koko viikonlopun, mutta minkäs teet, jos autolla ei pääse kovempaa.

Luulisi Montezemolonkin jo heräävän tilanteeseen. Tänään nähtiin kolmas taktinen möhläys kahteen kisaan. Ei voi homma jatkua näin. Tifosot vaativat ihan varmana päitä vadille. Domenicali on ollut jatkuvasti ihan harrastelijan oloinen kaveri. Kyllähän Baldisseri ne kisataktiikat suunnittelee, mutta tallipäällikkö on viime kädessä vastuussa tallin suorituksista, joten minä osoittaisin sormellani Stefanoa.

Eihän siellä ole enää yhtään kaveria tiimin johdossa, jolla olisi jotain merkittäviä meriittejä. Mitä hyötyä siitä Schumistakin on? Tekisivät siitä sitten tallipäällikön, jos on kerta niin pätevä kaveri noissa taustahommissa.

Ja se KERS pois niistä autoista välittömästi. Olenko ainoa, joka on pannut merkille Kubican ja Heidfeldin nopeuseron? Ei ole enää pelkkää kuskia, kun ero on noinkin selvä. Kimi valittelee pidon puutteesta, niin eikös KERSin aiheuttama huonompi painojakauma liene aika isossa roolissa?

Ei tätä kautta taida enää pelastaa Ferrarin kannalta, kuin diffuusoritallien hylkääminen, mutta todennäköisyys sille on lähes olematon, koska se pilaisi lajin maineen täysin.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Mitä hyötyä siitä Schumistakin on? Tekisivät siitä sitten tallipäällikön, jos on kerta niin pätevä kaveri noissa taustahommissa.
Olishan Schumacher jo nytkin Ferrarin tallipäällikkö jos sitä olis vaan homma kiinnostanu. Tuskin olis Schumi ainakaan Domenicalia huonommin saanu hommia hoidettua.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Itellä tuli "epätoivo" puseroon samalla sekunnilla, kun näin ne monsuunirenkaat mekaanikkojen käsissä. Niin ilmeisen paska ratkaisu, ettei voi ymmärtää miten siihen voi päätyä. Vielä täysin kuivalle radalle lähtee auto ja alla monsuunit. Vähän sama kuin lähtis luistimilla hiihtämään siinä toivossa, että ladut jäätyy.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Rengassekoilut kertovat aika kovasta ahdingosta. Menestyä pitäisi, mutta tulosta ei tule. Sitten tehdään ihan älyttömiä ratkaisuja, joiden onnistuminen on promilleluokkaa. Aika paljon pisteitä on mennyt taktiikoiden epäonnistumiseen. Kohta alkaa olla tuulista tallin johdossa...
 

Kulkki

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
245
Itellä tuli "epätoivo" puseroon samalla sekunnilla, kun näin ne monsuunirenkaat mekaanikkojen käsissä. Niin ilmeisen paska ratkaisu, ettei voi ymmärtää miten siihen voi päätyä. Vielä täysin kuivalle radalle lähtee auto ja alla monsuunit. Vähän sama kuin lähtis luistimilla hiihtämään siinä toivossa, että ladut jäätyy.
Mitähän lie Kimikin ajatellu kun näki mitä ne jätkät laittaa alle...varmaan ihan perus WTF??:thumbfh:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Rengassekoilut kertovat aika kovasta ahdingosta. Menestyä pitäisi, mutta tulosta ei tule. Sitten tehdään ihan älyttömiä ratkaisuja, joiden onnistuminen on promilleluokkaa. Aika paljon pisteitä on mennyt taktiikoiden epäonnistumiseen. Kohta alkaa olla tuulista tallin johdossa...
Ja kun Kimi oli kuitenkin ihan hyvissä asemissa pisteitä ajatellen. Se tässä harmittaa. Ferrarilla ei vaan haluttu noita pisteitä vaan yritettiin kuroa sitä puolen minuutin etumatkaa tuommoisella harakirillä. Auto ei kuitenkaan ole tarpeeksi nopea voittoihin, niin eikö olisi järkevää ottaa se mitä saadaan ja katsoa jos loppukaudesta alkaisi jo vauhtiakin löytyä. Kausi on pitkä ja nämäkin pistemenetykset voivat olla syyskuussa jo aika arvokkaita.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Heh, Ferrari on kyllä tällä hetkellä täysin perseestä. Ainakaan kuskien tuskin tarvitsee pelätä potkuja vaikka mokailevatkin: talli tekee vielä heitäkin enemmän virheitä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kohta voi ryhtyä laskemaan kuinka monta maailmanmestaruutta Ferrari vei Kimiltä. ;)
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Eiköhän ole aika selvä asia, että Ferrari ei aja mestaruuksista tällä kaudella. Ei tuollaisia eroja kurota kiinni parissa kuukaudessa, jos edes kurotaan. Koskas Ferrari on viimeksi jäänyt ilman voittoa? Sellainen kausi näyttäisi olevan vahvasti tulossa.

Kimin kannalta positiivista, että hän välttynee pahimmalta tifosojen kritiikiltä, koska auto on yksinkertaisesti hidas. Kimi ajoi hyvin koko viikonlopun, mutta minkäs teet, jos autolla ei pääse kovempaa.

Luulisi Montezemolonkin jo heräävän tilanteeseen. Tänään nähtiin kolmas taktinen möhläys kahteen kisaan. Ei voi homma jatkua näin. Tifosot vaativat ihan varmana päitä vadille. Domenicali on ollut jatkuvasti ihan harrastelijan oloinen kaveri. Kyllähän Baldisseri ne kisataktiikat suunnittelee, mutta tallipäällikkö on viime kädessä vastuussa tallin suorituksista, joten minä osoittaisin sormellani Stefanoa.

Eihän siellä ole enää yhtään kaveria tiimin johdossa, jolla olisi jotain merkittäviä meriittejä. Mitä hyötyä siitä Schumistakin on? Tekisivät siitä sitten tallipäällikön, jos on kerta niin pätevä kaveri noissa taustahommissa.

Ja se KERS pois niistä autoista välittömästi. Olenko ainoa, joka on pannut merkille Kubican ja Heidfeldin nopeuseron? Ei ole enää pelkkää kuskia, kun ero on noinkin selvä. Kimi valittelee pidon puutteesta, niin eikös KERSin aiheuttama huonompi painojakauma liene aika isossa roolissa?

Ei tätä kautta taida enää pelastaa Ferrarin kannalta, kuin diffuusoritallien hylkääminen, mutta todennäköisyys sille on lähes olematon, koska se pilaisi lajin maineen täysin.
Olen lähes täysin samaa mieltä kanssasi. Uskoisin ferrarin aloittavan ensi kauden auton suunnittelun paljon aikaisemmin kuin viime vuonna, mikä on ymmärrettävää, jos edes ferrariin tuleva diffuusori e toimi odotetusti. jos budjettikatto ensi kaudella tulee, niin lienee selvä, että tätä kautta kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon ensi kauden auton suunnittelussa. On tuo ferrarin taktiikkapelleily kyllä nyt sellaista, että opetettu apinakin pystyisi parempaan. Voisivat myös ajaa muutaman perjantaina vapaat ilman KERSiä ja katsoa onko eroa vauhtiin. Tosin lähdöissä luonnollisesti tulisi takkiin ilman KERSiä.
 

jhn72

New member
Liittynyt
7.12.2006
Viestit
3
:nope: Ei hyvältä tosiaa näytä. Oisivat laittaneet vielä kimille oranssin pelastusliivin , ni sitte ois ollu hyvät varsuteet kunno kaatosateelle. :thumbup:
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
On harvinaisen selvää sähläämistä Ferrarilta. Ei näin, ei todellakaan näin. :jaska:
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Ensimmäinen ratkaisu Kimin taktiikan kohdalla oli heikko, siinä oli kuitenkin pienet saumat onnistua, mutta järkeä siinäkin olisi pitänyt käyttää ja laittaa edes slicksit alle. Välikelin renkaat olisi olleet kaikkein paras, mutta varmoja pisteitä jahdatessa olisi pitänyt ne slicksit vaan lyödä alle niin kuin muutkin teki. Tämän olisi ehkä vielä voinut antaa anteeksi, jos ei olisi tyritty lisää.

Toinen stoppi oli jo täysi katastrofi. Miten voi olla tajuamatta sateen vihdoin alkaessa, että nyt voidaan paikata ensimmäistä kämmäystä aika paljonkin? Kimin ajoitus oli juuri passeli, kunnon sade alkoi juuri ennen kuin Räikkönen tuli sinne varikolle, mutta ei nyt ne välikelin pyörät ja seuraavalla kierroksella sitten uudestaan renkaidenvaihtoon.

Jos edes tämä idioottimaisen yksinkertainen mahdollisuus olisi hyödynnetty pistesijat olisi olleet hyvin haarukassa. Räikkösen ajosuoritukset oli kuitenkin läpi viikonlopun hyviä, mikä olikin ainut hyvä asia. Mielenkiintoista nähdä mitä lehdistö sanoo (siis kuinka pahasti) ja milloin porukkaa alkaa vaihtua. Domenicali on pettänyt todella pahasti, viime kaudellakin tallimestaruus tuli Domenicalista ja tallin ratkaisuista huolimatta eikä niiden ansiosta.
 

keewee

Well-known member
Liittynyt
22.8.2008
Viestit
536
Uskoisin ferrarin aloittavan ensi kauden auton suunnittelun paljon aikaisemmin kuin viime vuonna, mikä on ymmärrettävää, jos edes ferrariin tuleva diffuusori e toimi odotetusti. jos budjettikatto ensi kaudella tulee, niin lienee selvä, että tätä kautta kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon ensi kauden auton suunnittelussa.
Tässä on vielä se hieno puoli, että kun puikoissa on maxi ja bööni niin säännöt muuttuvat vielä kaksi viikkoa ennen kauden avausta, koita siinä nyt kehittää auto säännöille joita ei tavallaan ole olemassakaan :D
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kyllä Ferrarin sähläily alkaa saamaan jo komedian puolelle meneviä piirteitä. Eilinen huipennus oli Massan aika-ajot ja tänään Räikkösen taktiikka. Tuollaisen lottoarvonnan olisin ymmärtänyt vielä Toro Rossolta ja Force Indialta, joka olisi yrittänyt hakea hyvää sijoitusta todella korkealla riskillä, mutten pisteistä ajavalta Räikköseltä. Tänään parhaista taktiikoista vastasi konservatiivisesta toimintatavoista tunnettu Toyota, joka onkin nähtävästi muuttamassa tapojaan ja nousemassa F1:sten kärkeen.

En tiedä, onko enää Kimillä kohta jatkohaluja Ferrarin kanssa ensikaudella, jos meno jatkuu samanlaisena.
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Kaikista huvittavinta tuossa Ferkun sekoilussa oli se, kun se monsuuni viimein alkoi, niin Kimi huuta radioon:

"My tyres are completely destroyed."

Ei osunut lotto kohdilleen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Heh, Ferrari on kyllä tällä hetkellä täysin perseestä. Ainakaan kuskien tuskin tarvitsee pelätä potkuja vaikka mokailevatkin: talli tekee vielä heitäkin enemmän virheitä.
Ferrari voi tunnetusti vaihtaa molemmat kuskit, vaikka heissä ei ole sinäänsä mitään vikaa. Talli toimii niin tunteellisesti eikä ajattele aina järjellä. 1995 tallissa ajoivat Alesi ja Berger, jotka oli mielestäni tuolloin ihan nopea kaksikko. 1996 tilalle tulikin Schumi ja Irvine. Toki Schumin olisivat varmaan ottaneet silloin jokainen talli.

EDIT: Eikös Prost saanut juuri kenkää Ferrarilta, kun meni arvostelee kärkevästi ajettavuutta vuonna 90?
 
Ylös