Black Leopard
Pantera negra
Kimi paras kierros kisassa oli vaatimattomat 1,8 sekuntia Buttonin parasta hitaampi.
Eiköhän ole aika selvä asia, että Ferrari ei aja mestaruuksista tällä kaudella. Ei tuollaisia eroja kurota kiinni parissa kuukaudessa, jos edes kurotaan. Koskas Ferrari on viimeksi jäänyt ilman voittoa? Sellainen kausi näyttäisi olevan vahvasti tulossa.Kimi paras kierros kisassa oli vaatimattomat 1,8 sekuntia Buttonin parasta hitaampi.
1993Koskas Ferrari on viimeksi jäänyt ilman voittoa?
2005 voittivat sen yhden kisan mutta eiköhän sen voisi ihan hyvin laskea voitottomaksi.
Olishan Schumacher jo nytkin Ferrarin tallipäällikkö jos sitä olis vaan homma kiinnostanu. Tuskin olis Schumi ainakaan Domenicalia huonommin saanu hommia hoidettua.Mitä hyötyä siitä Schumistakin on? Tekisivät siitä sitten tallipäällikön, jos on kerta niin pätevä kaveri noissa taustahommissa.
Mitähän lie Kimikin ajatellu kun näki mitä ne jätkät laittaa alle...varmaan ihan perus WTF??:thumbfh:Itellä tuli "epätoivo" puseroon samalla sekunnilla, kun näin ne monsuunirenkaat mekaanikkojen käsissä. Niin ilmeisen paska ratkaisu, ettei voi ymmärtää miten siihen voi päätyä. Vielä täysin kuivalle radalle lähtee auto ja alla monsuunit. Vähän sama kuin lähtis luistimilla hiihtämään siinä toivossa, että ladut jäätyy.
Ja kun Kimi oli kuitenkin ihan hyvissä asemissa pisteitä ajatellen. Se tässä harmittaa. Ferrarilla ei vaan haluttu noita pisteitä vaan yritettiin kuroa sitä puolen minuutin etumatkaa tuommoisella harakirillä. Auto ei kuitenkaan ole tarpeeksi nopea voittoihin, niin eikö olisi järkevää ottaa se mitä saadaan ja katsoa jos loppukaudesta alkaisi jo vauhtiakin löytyä. Kausi on pitkä ja nämäkin pistemenetykset voivat olla syyskuussa jo aika arvokkaita.Rengassekoilut kertovat aika kovasta ahdingosta. Menestyä pitäisi, mutta tulosta ei tule. Sitten tehdään ihan älyttömiä ratkaisuja, joiden onnistuminen on promilleluokkaa. Aika paljon pisteitä on mennyt taktiikoiden epäonnistumiseen. Kohta alkaa olla tuulista tallin johdossa...
Se oiski eka kerta lähes kahteen vuoteen kun niitä käytettäis...niillä on enskaudella numerot 18 ja 19. :doubtful:
Olen lähes täysin samaa mieltä kanssasi. Uskoisin ferrarin aloittavan ensi kauden auton suunnittelun paljon aikaisemmin kuin viime vuonna, mikä on ymmärrettävää, jos edes ferrariin tuleva diffuusori e toimi odotetusti. jos budjettikatto ensi kaudella tulee, niin lienee selvä, että tätä kautta kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon ensi kauden auton suunnittelussa. On tuo ferrarin taktiikkapelleily kyllä nyt sellaista, että opetettu apinakin pystyisi parempaan. Voisivat myös ajaa muutaman perjantaina vapaat ilman KERSiä ja katsoa onko eroa vauhtiin. Tosin lähdöissä luonnollisesti tulisi takkiin ilman KERSiä.Eiköhän ole aika selvä asia, että Ferrari ei aja mestaruuksista tällä kaudella. Ei tuollaisia eroja kurota kiinni parissa kuukaudessa, jos edes kurotaan. Koskas Ferrari on viimeksi jäänyt ilman voittoa? Sellainen kausi näyttäisi olevan vahvasti tulossa.
Kimin kannalta positiivista, että hän välttynee pahimmalta tifosojen kritiikiltä, koska auto on yksinkertaisesti hidas. Kimi ajoi hyvin koko viikonlopun, mutta minkäs teet, jos autolla ei pääse kovempaa.
Luulisi Montezemolonkin jo heräävän tilanteeseen. Tänään nähtiin kolmas taktinen möhläys kahteen kisaan. Ei voi homma jatkua näin. Tifosot vaativat ihan varmana päitä vadille. Domenicali on ollut jatkuvasti ihan harrastelijan oloinen kaveri. Kyllähän Baldisseri ne kisataktiikat suunnittelee, mutta tallipäällikkö on viime kädessä vastuussa tallin suorituksista, joten minä osoittaisin sormellani Stefanoa.
Eihän siellä ole enää yhtään kaveria tiimin johdossa, jolla olisi jotain merkittäviä meriittejä. Mitä hyötyä siitä Schumistakin on? Tekisivät siitä sitten tallipäällikön, jos on kerta niin pätevä kaveri noissa taustahommissa.
Ja se KERS pois niistä autoista välittömästi. Olenko ainoa, joka on pannut merkille Kubican ja Heidfeldin nopeuseron? Ei ole enää pelkkää kuskia, kun ero on noinkin selvä. Kimi valittelee pidon puutteesta, niin eikös KERSin aiheuttama huonompi painojakauma liene aika isossa roolissa?
Ei tätä kautta taida enää pelastaa Ferrarin kannalta, kuin diffuusoritallien hylkääminen, mutta todennäköisyys sille on lähes olematon, koska se pilaisi lajin maineen täysin.
Tässä on vielä se hieno puoli, että kun puikoissa on maxi ja bööni niin säännöt muuttuvat vielä kaksi viikkoa ennen kauden avausta, koita siinä nyt kehittää auto säännöille joita ei tavallaan ole olemassakaanUskoisin ferrarin aloittavan ensi kauden auton suunnittelun paljon aikaisemmin kuin viime vuonna, mikä on ymmärrettävää, jos edes ferrariin tuleva diffuusori e toimi odotetusti. jos budjettikatto ensi kaudella tulee, niin lienee selvä, että tätä kautta kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon ensi kauden auton suunnittelussa.
Ferrari voi tunnetusti vaihtaa molemmat kuskit, vaikka heissä ei ole sinäänsä mitään vikaa. Talli toimii niin tunteellisesti eikä ajattele aina järjellä. 1995 tallissa ajoivat Alesi ja Berger, jotka oli mielestäni tuolloin ihan nopea kaksikko. 1996 tilalle tulikin Schumi ja Irvine. Toki Schumin olisivat varmaan ottaneet silloin jokainen talli.Heh, Ferrari on kyllä tällä hetkellä täysin perseestä. Ainakaan kuskien tuskin tarvitsee pelätä potkuja vaikka mokailevatkin: talli tekee vielä heitäkin enemmän virheitä.