Ferrarin huonot taktiikat

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Mulla meni fiilikset jo kun näin Schumin pällistelemässä varikolla.. tuli tunne että vihkoon menee taas.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
ei näin italialaiset - kädettömät italiaanot eli tallissa on väkeä ruuhkaksi asti, mutta ei vain kukaan jouda ottamaan asiakseen kuskin taktiikan ja kierrosajoitusten seurantaa. Ainoa vähemmän italialainen varikkomuurilla on saksalainen - joka on mukana koska on osa historiaa!!!

lisää paskaa housuun - makarooni mokat eli kyllähän tästä ilman muuta pitäisi jo jonkun haisevammat housut ja koko mies vaihtaa. Normaali joukkueurheilussa olisi jo vaihtunut urheilutoimenjohtajakin saati valmentajat.

taktiikka kusi - taktiset nerot ts laskutoimitukset onnistuvat televisiota katsomallakin paremmin kuin näiltä Ferrarin ammattilaisilta joilla pitäisi olla melkoinen data aiheesta heti käytettävissään.

tikkari käytössä, varmaa tietoa - no tikkari on nyt Massalla ja finlandiakuoron vuoro itkeä. Mutta kyllä itkettääkin. Oli jo lipaisemassa koko jengi joten satutti.

No, se pelko - että auto olisi aliohjaava, on kuitenkin osoittautumassa turhaksi ihan Kimin omien puheiden mukaan. Auto on entinen - onhan vain d.forcea lisätty. Siinä pelkistetysti. Kimin ajot eivät vielä menneet hyvään rakoon eikä aivan optimisäädöillä. Tiedä minkälainen kisa tulee nyt kun mitään ei tarvitse odottaa.
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
ei näin italialaiset - kädettömät italiaanot eli tallissa on väkeä ruuhkaksi asti, mutta ei vain kukaan jouda ottamaan asiakseen kuskin taktiikan ja kierrosajoitusten seurantaa. Ainoa vähemmän italialainen varikkomuurilla on saksalainen - joka on mukana koska on osa historiaa!!!
Ei Chris Dyerkaan ole italialainen.

Pakko myöntää kyllä itsekin, että luulin tuon ajan riittävän. Tällä kertaa vain ei otettu varman päälle ja se kostautui... eli kyllä mukana alkaa olla jo huonoa tuuriakin!

Yksi syy, miksi Kimin kierrokset olivat noinkin hitaita verrattuna Massaan voi olla, että Kimin renkaat luultavasti olivat muutaman kierroksen enemmän kuluneita. En kyllä oo varma tästä, mutta voi olla.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Vedetään sitten kunnolla vihkoon kun kerran sille tielle lähdettiin, hyvää viihdettähän tämä show on. Vielä jos paljastuisi että Schumilla tosiaan on näppinsä tässäkin pelissä niin tälle jatko-osalle voisi antaa huoletta viisi tähteä.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Pakko myöntää kyllä itsekin, että luulin tuon ajan riittävän. Tällä kertaa vain ei otettu varman päälle ja se kostautui... eli kyllä mukana alkaa olla jo huonoa tuuriakin!
Ei tässä kyllä tuurilla paljon ole tekemistä, vaan ylimielisyydellä..

Ei luulisi olevan vaikeaa kehittää sellainen taktiikka, että ekasta aika-ajosta päästään jatkoon, tuolla autolla. Tehdään esim. 2 yritystä, ensimmäinen käytetyillä pehmeillä renkailla, ja viimeinen uusilla pehmeillä renkailla. Jos eka yritys menee hyvin, niin sitten vikan voi ehkä jättää viime hetkille, jolloin rata on yleensä parhaimmillaan. Jos eka menee hiukan pieleen, sitten voi ehkä tehdä jopa pari yritystä loppuun. Siltikin jäisi pari satsia vielä uusia pehmeitä renkaita, yksi Q2:een ja yksi Q3:een.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Vaikka nyt pitäisi olla ihan suhteellisen yhdentekevää niin kylläpäs nyppii tämä Ferrarin sekoilu. Jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan mikä tämän tarinan oikea laita on - vaikkapa sitten HeikkiKullan raportoimana tai sieltä BBC:ltä hieman tarkempaa tietoa.

Eihän se nyt ole laitaa, vaikka talli on mokaillut aiemminkin taktiikoissa, niin että nyt kuski muka vastaisi niin rengasseurannasta, aikaseurannasta, aika-ajo ajonkohdista ja radan tilasta sekä ajamattomien aikojen ennusteesta. Jos näin olisi niin sieltähän saisi puolet potkut tarpeettomina kuten nykylamassa on trendi.

Sitten vielä kirsikkana se Schumin kekkuli ( osa historiaa joo ) joka avoimesti on Massan puolta, josta on kiittäminen näitä Ferrariin lähtemättömästi pesiytyneitä aliohjaus -filosofioita saati jonka läsnäolo ei betonimuuria lainkaan esteettisesti paranna.

Eikö Ferrari enää muista, kun aikoinaan olivat Kimin palkanneet - hän ajoi sellaisen kierroksen, sellaisilla ajolinjoilla ja niin hyvällä ajalla, että eivät tahtoneet uskoa tapahtunutta. Organisaatio oli niin tottunut ihailemaan Schumin töitä, että siitä poikkeavasti tehty saati parempi kierrosaika ei meinannut mahtua tiimin tietoisuuteen. No - aikansa dataa analysoituaan olivat pakon edessä - Kurviin voi ajaa toisinkin ja se on jopa nopeampi tapa.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tehdään esim. 2 yritystä, ensimmäinen käytetyillä vanhoilla renkailla, ja viimeinen uusilla vanhoilla renkailla.
Itsekin veikkaan, että yritykset käytetyillä vanhoilla renkailla ja uusilla vanhoilla renkailla saattaa toimia paremmin kuin tänään käytetty strategia :rolleyes:
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Sitten vielä kirsikkana se Schumin kekkuli ( osa historiaa joo ) joka avoimesti on Massan puolta, josta on kiittäminen näitä Ferrariin lähtemättömästi pesiytyneitä aliohjaus -filosofioita saati jonka läsnäolo ei betonimuuria lainkaan esteettisesti paranna.

Eikö Ferrari enää muista, kun aikoinaan olivat Kimin palkanneet - hän ajoi sellaisen kierroksen, sellaisilla ajolinjoilla ja niin hyvällä ajalla, että eivät tahtoneet uskoa tapahtunutta. Organisaatio oli niin tottunut ihailemaan Schumin töitä, että siitä poikkeavasti tehty saati parempi kierrosaika ei meinannut mahtua tiimin tietoisuuteen. No - aikansa dataa analysoituaan olivat pakon edessä - Kurviin voi ajaa toisinkin ja se on jopa nopeampi tapa.

Onko nyt Schumin vika, että herra yksinkertainen maailmanmestari ei apuja ja neuvoja ole kaivanut. Toisin, kun Massa, joka on ottanut neuvoja niin Kerpenin rehtoriltakin, kuten myös on tutkinut Kimin datoja.

Jos Ferrari oli useita vuosia tehnyt aliohjattavia biilejä niin ei se kuule käy kädenkäänteessä, että systeemi muokataan heti päälaelleen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Onko nyt Schumin vika, että herra yksinkertainen maailmanmestari ei apuja ja neuvoja ole kaivanut. Toisin, kun Massa, joka on ottanut neuvoja niin Kerpenin rehtoriltakin, kuten myös on tutkinut Kimin datoja.

Jos Ferrari oli useita vuosia tehnyt aliohjattavia biilejä niin ei se kuule käy kädenkäänteessä, että systeemi muokataan heti päälaelleen.
No jos Schumin neuvot ei auta Kimiä niin mitäs se niitä kuuntelemaan. Mutta tallin luulisi kuuntelevan Kimiä, kun on sen Schumin tilalle tai talliin ylipäätään palkannut. Olisi se kait tallin etu saada auto ajettavaksi.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
BBC:llä Eddie (Jordan) ja David (Coulthard) jutteli, jotta Kimi ei tiedä missä on... hukassa kuulemma koko mies. Ero tallikaveriin noin huima, notta paska on. Näinhän se menee, britit tietää.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
BBC:llä Eddie (Jordan) ja David (Coulthard) jutteli, jotta Kimi ei tiedä missä on... hukassa kuulemma koko mies. Ero tallikaveriin noin huima, notta paska on. Näinhän se menee, britit tietää.
DC on säälittävä,hidas ja vielä ruma mies:D Ihan yhtä järkevää läppää tämä kuin tuo DC:n suusta kuultu paska.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Komedian puolellehan tämä kallistuu jo vahvasti.

Sekä Kimi että tiimi syyttävät itseään, joten ota siintäkin nyt selvää taas. Ferrarilta tuntuu puuttuvan johtaja, nyt siellä ei taideta oikein tietää kuka päättää ja mistä. Siispä joku päättää jotain ja seuraavalla kerralla joku toinen päättää jotain.
Minustakin kysymys saattaisi olla juuri tästä. Taktisten virheiden lisäksi moni muukin asia tuntuu viittaavan siihen, että tiimin työskentely etenkin Kimin kanssa ei ole ihan niin sujuvaa kuin sen tuolla tasolla pitäisi olla ja se hermostuttaa jo molempia osapuolia. Tilanne voi toki tuosta vielä korjautua, mutten ihmettelisi sitäkään, että se kriisiytyy tuosta vieläkin vaikeammaksi, jos onnistumisia ei pian ala tulemaan.

Ehkäpä italialaiset eivät vain osaa työskennellä ilman Schumin (ja Todtin ja Brawnin) kaltaista johtajaa ja voi hyvinkin olla, että siellä jo odotellaan Alonsoa pelastajaksi. Toivon tietysti olevani väärässä.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Renkaiden säästössä onnistuttiin ainakin yli odotusten.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Minustakin kysymys saattaisi olla juuri tästä. Taktisten virheiden lisäksi moni muukin asia tuntuu viittaavan siihen, että tiimin työskentely etenkin Kimin kanssa ei ole ihan niin sujuvaa kuin sen tuolla tasolla pitäisi olla ja se hermostuttaa jo molempia osapuolia. Tilanne voi toki tuosta vielä korjautua, mutten ihmettelisi sitäkään, että se kriisiytyy tuosta vieläkin vaikeammaksi, jos onnistumisia ei pian ala tulemaan.

Ehkäpä italialaiset eivät vain osaa työskennellä ilman Schumin (ja Todtin ja Brawnin) kaltaista johtajaa ja voi hyvinkin olla, että siellä jo odotellaan Alonsoa pelastajaksi. Toivon tietysti olevani väärässä.
Mitä enemmän olen tässä tätä märehtinyt niin sitä vakuuttuneempi olen että asian laita on juuri näin. F1-tiimi on joukkue ja joukkue tarvitsee johtajan. Sellaisen hahmon joka tekee viimeisen päätöksen ja joka kantaa päätöksestään vastuun, oli se sitten hyvä tai huono. Johtaja ei tarkoita diktaattoria, vaan johtaja kuuntelee kaikkien joukkueen jäsenten mielipiteitä, mutta tekee sen lopullisen päätöksen ja se on sitten laki. Voihan toki olla että sekä tiimi että Kimi tekivät saman virhearvion, mutta näin johtamisesta jotain tietävänä, se että tässäkin tapauksessa useampi osapuoli ottaa syyn omille niskoilleen kielii vahvasti mainitunlaisen johtajan poissaolosta.

Ferrarilta voisin kysyä jo legendan statuksen saaneen AUK:n kouluttajani kysymyksen: "Kuka tätä toimintaa oikein johtaa?"
Kuka tekee päätöksiä? Kuka kantaa vastuun?
 

TJS

Lunta, lisää lunta
Liittynyt
17.11.2007
Viestit
76
BBC:llä Eddie (Jordan) ja David (Coulthard) jutteli, jotta Kimi ei tiedä missä on... hukassa kuulemma koko mies. Ero tallikaveriin noin huima, notta paska on. Näinhän se menee, britit tietää.
Jep, etenkin Eddie koitti pistää Kimin piikkiin kaiken mahdollisen. Eivät silti huomanneet sitä, että Kimi ajoi yrityksensä kovilla renkailla ja Massa pehmeillä. Mutta hei, he ovatkin kumpikin ykkösten moninkertaisia mestareita :ahem:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
BBC:llä Eddie (Jordan) ja David (Coulthard) jutteli, jotta Kimi ei tiedä missä on... hukassa kuulemma koko mies. Ero tallikaveriin noin huima, notta paska on. Näinhän se menee, britit tietää.
2003 Silverstone aika-ajot

Position Driver Team Tyre Best Lap
1 R. Barrichello Ferrari B 1.21.209
2 J. Trulli Renault M 1.21.381
3 K. Raikkonen McLaren M 1.21.695
4 R. Schumacher Williams M 1.21.727
5 M. Schumacher Ferrari B 1.21.867
6 C. da Matta Toyota M 1.22.081
7 J. Montoya Williams M 1.22.214
8 F. Alonso Renault M 1.22.404
9 J. Villeneuve BAR B 1.22.591
10 A. Pizzonia Jaguar M 1.22.634
11 M. Webber Jaguar M 1.22.647
12 D. Coulthard McLaren M 1.22.811
13 O. Panis Toyota M 1.23.042
14 H. Frentzen Sauber B 1.23.187
15 G. Fisichella Jordan B 1.23.574
16 N. Heidfeld Sauber B 1.23.844
17 R. Firman Jordan B 1.24.385
18 J. Wilson Minardi B 1.25.468
19 J. Verstappen Minardi B 1.25.759
20 J. Button BAR B No Time
 
Ylös