Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
No onhan se nyt mahdotonta. :thumbup:Ei se oo mahotonta. Scuderia Ferrarilla mentäis vaikkakin standardirungolla -ja koneella :doubtful:
No onhan se nyt mahdotonta. :thumbup:Ei se oo mahotonta. Scuderia Ferrarilla mentäis vaikkakin standardirungolla -ja koneella :doubtful:
Ei mikään periaatteessa mahdollinen ole mahdotonta...No onhan se nyt mahdotonta. :thumbup:
Ja niistä McLarenin sekoiluista huolimatta he ovat todella heikolla kalustolla Ferraria selkeästi pisteissä edelläMcLaren kyllä sekoili pelkästään Australiassa pahemmin kuin Ferrari koko alkukaudella.
Ja miten niin on turha muistutella viime kaudesta? Jos linja on se, että italialaiset eivät osaa hoitaa mitään kunnolla, niin miten ihmeessä menetys oli mahdollista?
Ferrari on tehnyt tänä vuonna virheitä alkukaudesta eikä autokaan ole ollut luotettavin mahdollinen, mutta tilanteeseen on reagoitu ja se tärkein eli nopeus näyttää pikku hiljaa palaavan oikealle tasolleen. Taktiikoissa on syytä rauhoittaa tilanne, lopettaa turha hosuminen ja laskea asiat tilanne kerrallaan. Luotettavuus on se vaikein asia, mutta uskon tuonkin parantuvan huomattavasti jatkossa.
Noh, McLarenin luotettavuus on ollut parempaa ja päivityksiä tuotiin mukaan. aikaisemmin. Lewishän on käytännössä yksin tuonut koko tallin pistepotin.Ja niistä McLarenin sekoiluista huolimatta he ovat todella heikolla kalustolla Ferraria selkeästi pisteissä edellä
Ja niin, mitä järkeä on muistella ja verrata viime vuotta mitenkään tähän vuoteen? Mitä hyötyä siitä on? Ihan sama ku vertais tämän vuoden Williamsia vuoden - 95 Williamsiin. Samat tyypit siellä vääntää, kyllä se siitä ja plaah plaah. Tuo on niin turhaa, ku säännöt ovat muuttuneet niin paljon, että autot ovat täysin erilaisia edelliseen kauteen verrattuna.
Nyt ollaan tässä kaudessa ja ei hyvin mene, eikä ole hyvin mennyt. Toivottavasti jatkossa menee vähän paremmin sekä luotettavuuden, että taktiikoiden osalta. Nyt ku näyttäis, että auto alkaa kuitenkin olemaan suht nopea.
(TS)Ferrarille uusi päätösprosessi
Sitten Malesian, Bahrainin ja Espanjan taktisten möhläysten Ferrarin presidentti Luca di Montezemolo julisti, että aika-ajojen koko päätösprosessi järjestetään uudestaan. Virheitä sattui niin Luca Baldisserin kuin hänen tehtävänsä perineen Chris Dyerin alaisuudessa.
Ferrarilla etsitäänkin nyt sellaista osaajaa, joka palauttaisi ennen kaikkea itseluottamuksen taktisten ratkaisujen tekemiseen. Haussa on vahvistus insinöörien ylimpään johtoon.
Näitähän on F1-foorumi täynnä...Mistähän Ferrari mahtaisi löytää Ross Brawnin kaltaisen taktiikkaneron..
Hyvät taktiikat, vai sanoisinko jo strategiat, jatkuvat.Autosport sanoi:Ferrari has lost its legal bid to lodge an injunction against the FIA's plans for a voluntary budget cap in Formula 1....
Ferrari had gone to the Tribunal de Grande Instance in Paris because it believed that the FIA's introduction of the regulations had been in breach of a technical veto that the team has over future technical rule changes.
The FIA argued, however, that the veto was no longer valid - and that Ferrari had also not used the available opportunities to impose its right.
Mutta vasta kisojen jälkeen. "Ei näin"-taktikon sijaan siellä etsitään "näin"-taktikkoa.Näitähän on F1-foorumi täynnä...
Massalta ei loppunutkaan bensa Barcelonassa, vaan bensamittari näytti vikaan. @ mtv3.fi
Minullakin väärin näyttävä bensamittari on aiheuttanut pari kertaa harmaita hiuksia, mutta ajankin Opelia.. Ferrarin pojilla luulisi olevan vähän eksaktimmat mittarit
Luoja anna mun kaikki kestää :thumbdownFerrarin tämänvuotiseen virhesumaan saatiin jälleen uusi luku, kun kävi ilmi, että Felipe Massa luopui turhaan kahden viikon takaisen Espanjan GP:n nelossijastaan.
Se samassa artikkelissa mainittu kahdettu hydrauli- ja sähköjärjestelmäkin takuulla lisää luotettavuutta. Painoahan niistäkin kertyy, mutta mitäs sillä kevyellä autolla, jos ei pelit kestä ruutulippulle.Sähkeuutiset STS
22.5.2009 13.35
Ferrari lainasi tekniikkaa kuplavolkkarista.
Ferrari antaa hieman tasoitusta painorajoitusten suhteen ja on kehittänyt varatankkijärjestelmän. Kersille luotu kotelointi auton alimmaisena rakenteena mahdollistaa saman kotelon jatkamisen ja hyödyntämisen varatankkina. Kahden kierroksen bensankulutusta vastaavan tilavuuden omaava varatankki estää jatkossa bensan loppumisen yllättäen tai edes tietotekniikan laskuvirheen seurauksena.
Massan Barcelonassa kärsimä bensan oletettu loppuminen ei näin ole enää mahdollista. Ferrari on kehittänyt varatankin yhteyteen järjestelmän, joka ilman katkosta vaihtaa bensasyötön varatankille ja antaa siitä ajoissa tiedon myös kuskille ja varikolle.
Teppo Turha, Monaco
niin, siis tuo postaukseni oli oma feikki, vitsi - ainakin toistaiseksi. terveisin Teppo TurhaSe samassa artikkelissa mainittu kahdettu hydrauli- ja sähköjärjestelmäkin takuulla lisää luotettavuutta. Painoahan niistäkin kertyy, mutta mitäs sillä kevyellä autolla, jos ei pelit kestä ruutulippulle.
*reps*Massalta ei loppunutkaan bensa Barcelonassa, vaan bensamittari näytti vikaan. @ mtv3.fi
Minullakin väärin näyttävä bensamittari on aiheuttanut pari kertaa harmaita hiuksia, mutta ajankin Opelia.. Ferrarin pojilla luulisi olevan vähän eksaktimmat mittarit