Niinkö meinaat:thumbfh:
Tosiaankin on siis melkoinen arvoitus, että onko Red Bulleilla pehmeät vai kovat startissa. Muistaakseni Red Bull ei ole niin paljon kärsinyt renkaiten kulumisesta Brawnien tapaan, joten saattavat pehmeillä olla. Huomenna on kylmempää, joten ei ne pehmeät välttämättä ihan niin nopeasti sula alle, kuin mitä nyt aikaisemmin on nähty.
F1:n rengastoimittajan Bridgestonen kehitysjohtaja Hirohide Hamashima tyrmää kuljettajien esittämän rengaskritiikin.
Kuskien mielestä Bridgestonen Kiinaan tuoma superpehmeä rengas tuhoutuu liian nopeasti Shanghain radalla. Hamashiman mielestä kyse on kuitenkin siitä, että joidenkin tallien autot kuluttavat renkaitaan liikaa.
- Näimme perjantaina odotuksiemme mukaisesti pintakumin irtoamista, mutta sen määrä vaihteli tallien välillä. Etenkin Brawn- ja Toyota-autojen renkaat näyttivät kauniilta ja tasaisilta. Tämä tarkoittaa, että ne autot näyttäisivät käyttävän renkaitaan hyvin, kun taas jotkin muut tallit hakevat edelleen parhaita säätöjä, Hamashima latasi.
Australian GP:ssä superpehmeä rengas menetti suorituskykynsä noin 7 kierroksen aikana.
- Superpehmeiden renkaiden kuluminen ei ole niin pahaa kuin Australiassa, Hamashima vakuutti Kiinan GP:n tiimoilta.
Mikäli kisa ajetaan kuivassa kelissä, on kuljettajien käytettävä molempia Bridgestonen tarjoamia rengasseoksia, eli sekä superpehmeää että keskikovaa.
- Kaudella 2009 teemme isommat erot kahden seoksen välille FIA:n ja tallien pyynnön mukaisesti. Tämä antaa enemmän haastetta kisaan. Kaikki muutokset tuovat totta kai mukanaan monenlaisia mielipiteitä, Hamashima totesi rengaskritiikistä.
(MTV3)