Ja se on oikein hyvä asia. Enkä edelleenkään tämän vuoksi keksi syytä miten noin alhainen törmäysnopeus on rally1:n ominaisuuksien syy
Tässä vaiheessa kun on edelleen paljon olettamuksia, eikä kaikkia faktoja tiedossa, niin itse mietin mikä on ollut huippunopeuden ja törmäyshetken nopeuden erotus siinäkohtaa kun kuljettaja on lyönyt liinat kiinni. Se on mielestäni oleellinen asia myös. Tämä varmaan selvinnee aikanaan. Jos tämä erotus ei ole kovinkaan merkittävä, niin siitten ehkä voidaan todeta kuten edellä sanoit.
Voidaan myös spekuloida, olisiko lopputulema ollut toinen jos osuma olisi tapahtunut vielä esim 5 tai 10 km/h hitaammasta vauhdista, luultavimmin ei, mutta se on jo turhaa, eikä johda mihinkään. Tämä ikävä onnettomuus oli täysin poikkeuksellinen kilpa-autoilun historiassa. Ralli on kilvalajoa, joka ei ole missään olosuhteessa täysin turvallista.
Mutta maallikkona sanoisin, että lähtökohtaisesti luultavasti kyseiseen mutkaan ajetaan sisään eri nopeudella 60-luvun Mini Coopperilla vrt Nyky R1 llä. Tämä kaikki pohdinta on tietysti turhaa eikä johda mihinkään. Ainut varma tapa estää kyseisenkaltaiset onnettumuudet olisi määrätä turvalliset nopeusrajoitukset jokaiseen mutkaan, eli käytännössäkatsoen muuttaa kilpa-autoilu tarkkuusajoksi.